ویزای شینگن

25

فوریه
2022

آشنایی با ویزای شینگن و نحوه دریافت آن

ارسال شده توسط: aryafan/ 84 1
ویزای شینگن از ویزاهای پرطرفدار نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا است. شما با داشتن ویزای شینگن این امکان را دارید که به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید. شینگن در واقع پیمانی است که بین تعدادی از کشورهای اروپایی منعقد شده است و این کشورها به منطقه شینگن مشهور هستند و شما می توانید در صورت دریافت ویزای این کشورها با توجه به نوع ویزایی که دریافت کرده اید در این کشورها تردد داشته باشید.

ویزای شینگن چیست؟

منطقه شینگن که بر اساس پیمان ۲۶ کشور ایجاد شده است به شما این اجازه را می دهد که بتوانید با اخذ این ویزا در این کشورها حضور داشته باشید. البته مانند بسیاری دیگر از ویزاها شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و در واقع شما با اخذ ویزای شینگن می توانید در مدت زمان و شرایط مشخص در کشورهای این پیمان حضور داشته باشید. نوع ویزای شما و هدف سفر، می تواند زمان ویزای شینگن را تعیین کند. برای دریافت ویزای شینگن می توانید از طریق سفارت و یا کارگزاری های هر کدام از کشورهای عضو اقدام کنید و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

ویزای شینگنکشورهای عضو شینگن

همان طور که گفته شد، بیست و شش کشور عضو پیمان شینگن هستند که برای دریافت ویزای شینگن آگاهی از کشورهای عضو لازم است تا در صورت تردد مشکلی برای شما به وجود نیاید. این بیست وشش کشور، کشورهای ذیل می باشند: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین.

نحوه دریافت ویزای شنگن

برای دریافت ویزای شینگن در ابتدا باید کشور مقصد خود را انتخاب کنید. در صورتی که کشور مقصد شما جز کشورهای ذکر شده باشد می توانید برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. پس از آن باید نوع سفر را انتخاب کنید سفر شما می تواند توریستی، تجاری، تحصیلی و… باشد. پس از آن باید مدارک مورد نیاز را بر اساس نوع ویزای خود آماده کنید و از طریق سفارت کشور مورد نظر و یا کارگزاری مرتبط با کشور مقصد برای دریافت ویزای شنگن اقدام کنید. با توجه به کشورهای مختلف شینگن مدت زمان دریافت ویزا نیز متفاوت خواهد بود. پس از دریافت ویزای مورد نظر می توانید در منطقه شینگن با توجه به نوع ویزایی که دارید تردد داشته باشید.

ویزای شینگنانواع ویزای شینگن

  • ویزای نوع آ یا فرودگاهی: در صورتی که این ویزا را دریافت کرده باشید به شما اجازه ورود به یکی از فرودگاه های منطقه شینگن داده می شود. با این ویزا امکان خروج از فرودگاه وجود ندارد و تنها می توانید پرواز خود را عوض کنید.
  • ویزای نوع ب یا ترانزیت: با این ویزا ظرف پنج روز اجازه عبور از منطقه شینگن وجود دارد.
  • ویزای نوع سی یا کوتاه مدت: با توجه به درخواستی که برای اخذ ویزا داده می شود و با توجه به موافقت افسر ویزا امکان اقامت یک الی نود روزه به مسافر داده می شود.
  • ویزای نوع دی یا بلند مدت: در صورتی که این ویزا را اخذ کنید می توانید در منطقه شینگن بیش از نود روز حضور داشته باشید.

ویزای شینگنچه زمانی برای درخواست ویزای شینگن اقدام شود؟

بر اساس اطلاعاتی که کمیسیون اروپایی اعلام کرده است، به منظور درخواست ویزای منطقه شینگن حداقل پانزده روز پیش از سفر باید درخواست خود را ارسال کنید. امکان دارد که سفارت از شما مدرک بیشتری را بخواهد و یا بررسی مدرک زمانبر باشد بر همین اساس درخواست برای ویزای شینگن یک تا دو ماه قبل از تاریخ سفر توصیه می شود. حداکثر شش ماه قبل از سفر امکان ارسال مدارک برای درخواست ویزای شنگن وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن

  • تکمیل فرم درخواست ویزای برای هریک از افراد
  • دو قطعه عکس بیومتریک برای پاسپورت
  • شناسنامه
  • گذرنامه با حداقل سه تا شش ماه اعتبار از زمان آغاز سفر و حداقل دو صفحه خالی
  • مدارک شغلی
  • سابقه بیمه تامین اجتماعی
  • پرینت گردش مالی سه ماه اخیر
  • نامه تمکن ملی از بانک
  • مدارک و اسناد ملکی
  • مدارک و سند ازدواج
  • دعوتنامه با توجه به نوع سفر (در صورت داشتن)
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل و یا مشخص کردن محل اقامت در صورتی که دوستان و اقوام میزبان باشند با مشخصات و مدارک میزبان
  • بیمه مسافرتی
نکته مهم: همه مدارک مورد نیاز باید به وسیله دارالترجمه رسمی به زبانی که سفارت درخواست دارد، ترجمه شود و در زمانی که انگشت نگاری صورت می پذیرد به سفارت و یا کارگزاری تحویل داده شود.

مدت زمان بررسی و تایید ویزای شنگن

مدت زمانی که برای بررسی و تایید ویزای شینگن صورت می پذیرد را می توان به دو مرحله تقسیم بندی کرد. بخش اول مدت زمانی است که مدارک قبل از ارسال به سفارت در کارگزاری بررسی می شود و بخش دوم نیز مربوط به بررسی در خود سفارت کشور مورد نظر است. با توجه به کشوری که در خواست ویزای آن را می دهید و با توجه به نوع سفری که دارید دو الی سه هفته برای بررسی ویزا زمان نیاز است. این زمان در واقع از ارسال مدارک آماده شده و انگشت نگاری متقاضی در سفارت شروع می شود. پس از آن می توانید برای دریافت نتیجه اخذ ویزا به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کنید.

ویزای شینگنمدت اعتبار ویزای شنگن

یکی از مباحثی که وجود دارد و در مورد آن سوالات متعددی مطرح می شود و همواره دارای ابهام است مربوط به مدت اعتباری ویزای شینگن است. دو مورد که در مورد این ویزا اشتباه گرفته می شود مربوط به بازه زمانی حضور (مدت اعتبار) و تعداد مجاز روزهای اقامت در حوزه شینگن است که بازه زمانی و اعتبار در حالت عادی شش ماه و یا سه ماه خواهد بود. برای مثال کسی که در یکم ژانویه موفق به دریافت ویزای شینگن می شود، از همان تاریخ تا ۱۸۰ روز بعد می تواند وارد حوزه شینگن شود در واقع بعد از ۱۸۰ روز، اعتبار ویزا به اتمام می رسد. در این بازه زمانی شش ماهه، شخص دارنده ویزا می تواند نود روز در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشد و قبل از اتمام ۹۰ روز باید برای ترک حوزه شنگن اقدام کند. کسانی که برای اولین بار به منطقه شینگن ورود می کنند تنها یکبار امکان ورود به منطقه شینگن آن هم برای ۱۵ روز وجود دارد. ویزای شینگن
اشتراک در
1 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید