12

ژوئن
2023

مکان های گردشگری اتاوا کانادا

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 144 0
شهر زیبا اتاوا پایتخت کشور کانادا است. این شهر بعد از تورنتو دومین شهر بزرگ استان انتاریو است. اتاوا در دره اتاوا قرار گرفته آنهم درست در جائی که رود خانه زیبای اتاوا در مرز استانهای انتاریو و کبک در جریان است. این شهر با پل ارتباطی به شهر مرزی گاتینو در استان کبک متصل می گردد. این شهر د رحدود یک میلیون نفر جمعیت دارد. شهر اتاوا سومین شهر تمیز دنیا و دومین شهر با کیفیت از نظر زندگی در قاره آمریکا و چهاردهمین در جهان است. اتاوا برای کسانی که به دنبال تعطیلات همراه با تفریح ​​و اقامت کوتاه مدت هستند، قطعاً یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کانادا است. مهم نیست در چه فصلی از سال به اتاوا می‌روید، اتاوا در هر فصلی زیبا است و جاذبه‌های مخصوص خود را دارد. این شهر در سال ۱۸۵۰ تأسیس شد و در سال ۱۸۵۷ توسط ملکه ویکتوریا به عنوان پایتخت کشور اعلام شد.خیابان‌های وسیع و ساختمان‌های تاریخی اتاوا، گشت‌وگذار با پای پیاده در شهر را سرگرم‌کننده و جذاب می‌کند. مرکز شهر که در اطراف ساختمان‌های بزرگ و قدیمی دولتی در بالای تپه پارلمان قرار دارد. اتاوا مکانی عالی برای دیدن برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی کانادا است. بناهایی که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید عبارت‌اند از؛ مرکز هنرهای ملی که مکانی برای برگزاری اپرا و کنسرت است، گالری ملی اتاوا و دیگر نقاط دیدنی مهم مانند بازار پر جنب‌وجوش.

جاهای دیدنی اتاوا کانادا

تپه پارلمان

یکی از بهترین جاهای دیدنی اتاوا، تپه پارلمان این شهر است که پارلمان یا مجلس کانادا بر فراز آن قرار دارد. در بالای این تپه ۵۰ متری، ساختمان پارلمان کانادا با نمایی از سنگ و معماری نئوگوتیک یا ویکتوریایی بر رودخانه اتاوا مشرف است. سبک معماری این ساختمان و قرارگیری آن در کنار رودخانه اتاوا، بیش از هر چیز یادآور ساختمان مجلس انگلستان در منطقه وست مینستر لندن است. اما تپه پارلمان تنها به ساختمان پارلمان محدود نمی‌شود و مجموعه‌ای از دیدنی‌های شهر اتاوا کانادا را در خود جای داده است. دقیقا در پشت ساختمان پارلمان، کتابخانه پارلمان وجود دارد که به صورت یک هشت ضلعی ساخته شده است و دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. همچنین می‌توانید با تورهای مخصوص، از بخش‌های مختلف ساختمان پارلمان کانادا بازدید کرده و با تاریخ این کشور آشنا شوید. حتی می‌توانید در جلسات علنی نیز به عنوان تماشاچی شرکت کنید. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اتاوا که در تپه پارلمان خواهید دید، پلیس‌های سواره نظام سلطنتی کانادا هستند که با یونیفورم‌های قرمز و کلاه‌های خاص، از نمادهای کانادا به شمار می‌روند. مراسم تعویض پست این نیروها هر روز راس ساعت ۹:۵۰ دقیقه برگزار می‌شود و دیدن تشریفات آن می‌تواند برای شما جذاب باشد.

کانال ریدو

کانال ریدو به وسعت ۲۰۰ کیلومتر ( تنها با عمق ۱٫۶ متر )  اتاوا را با کینگستون در دریاچه انتاریو بهم متصل کرده است.  این کانال در اصل مسیر استراتژیکی بین مونترال و دریاچه انتاریو بوده که نیازهای نظامی در طی جنگ با ایالات متحده در سال ۱۸۱۲ را برطرف می کرد. در فصل تابستان کانال یک آبراهه فعال است و به محض یخ زدن آب ها، کانال به فضای تفریحی برای فستیوال ها و اسکیت بازی تبدیل می شود. به همین دلیل زمستان اتاوا به یکی از موارد مورد علاقه بازدید کنندگان تبدیل شده است. Chateau Laurier یکی از ساختمان های بزرگ کناره کانال است. همچنان این اثر، حال و هوای قرون وسطایی دارد و در سال ۱۹۱۲ ساخته شده و نشان دهنده این موضوع است که چطور بزرگترین شرکت های راه آهن کانادایی، هتل های بزرگ با برجسته ترین معماری را در سراسر کانادا در اختیار داشتند.

کلیسا جامع نوتردام اتاوا

کلیسا جامع نوتردام حدود ۶۰۰ سال از همنام پاریسی خود جوان‌تر است، اما دارای سقفی پر زرق و برق و زیبا است. کلیسای نوتردام اتاوا در کشور کانادا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بناهای مذهبی این کشور با معماری زیبا و استایلی باشکوه شناخته می‌شود.

گالری ملی کانادا (NATIONAL GALLERY OF CANADA)

این موزه دیدنی یکی از بزرگترین مجموعه از هنر و فرهنگ در کاناداست که آثار هنری و یا نقاشی های فوق العاده ای از نمادهای هنری کانادا را به نمایش گذاشته می شود. حدود ۴۰۰۰۰ اثر هنری در  این مجموعه گردآوری شده است و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به تماشای این اثر می روند. علاوه بر نقاشی این مجموعه دارای کلکسیون عکاسی های خاص دنیا است که نزدیک به ۱۹۰۰۰ عکس از اوایل قرن ۱۹ نگه داری می شود.

برج صلح

برج صلح در مرکز ساختمان‌های پارلمان کانادا واقع شده و یک بنای مهم ملی به شمار می‌رود. تزئینات حکاکی شده روی سنگ و ساعتی که در بالای برج قرار دارد، آن را تبدیل به یکی از معروف‌ترین سمبل‌های کانادا کرده‌اند و به خاطر حضور تصویرش بر روی اسکناس‌های بیست دلاری نیز شهرت زیادی کسب کرده است. وقتی در پایین آن هستید از عظمتش حیرت می‌کنید و وقتی به تراس تماشای بالای آن می‌رسید با مناظری پانورامیک و بی‌همتا از کل شهر شگفت زده خواهید شد.

بایوارد مارکت (BYWARD MARKET)

بایوارد مارکت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای کانادا است که قدمت آن به سال ۱۸۲۶ برمی‌گردد. این بازار پر از فروشگاه‌های مواد غذایی و صنایع دستی، رستوران، بوتیک‌، گالری و کافی‌شاپ‌های متنوع است و یکی از جاهای دیدنی اتاوا کانادا محسوب می‌شود. این بازار در قلب شهر اتاوا در نزدیکی ساختمان پارلمان واقع شده است و در هر تایمی از روز می‌توانید از این مکان دیدن کنید. در طول شب نیز این منطقه به لطف بارها و کلوب‌های شبانه‌ی خود به بمب انرژی شهر تبدیل می‌شود.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید