06

ژوئن
2023

ونکوور از کجا سوغاتی بخریم

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 130 0
کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دنیا است که در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد. به خاطر این موقعیت مکانی، آب و هوای کانادا بسیار مطبوع است و مناظر طبیعی و دیدنی بسیاری در این کشور به چشم می‌خورد. به همین دلیل کانادا سالانه میزبان تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگرانی است که می‌خواهند از مناظر طبیعی و باشکوه این کشور دیدن کنند. بسیاری از افرادی که برای گردش، تفریح و سپری کردن اوقات فراغت خود به کانادا سفر می‌کنند، سعی دارند با آوردن سوغاتی در خوشحال کردن سایر افراد خانواده خود سهیم باشند. از طرفی سوغاتی می‌تواند فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ یک کشور را نشان دهد و با آوردن آن می‌توانید دیگران را با تمدن و فرهگ کانادا آشنا کنید. خریدن سوغاتی و به‌طور کل خرید کردن، یکی از بهترین راه‌ها برای به یاد آوردن یک تعطیلات خوش بعد از بازگشت به خانه و واقعیت زندگی روزمره است. خوشبختانه مغازه‌ها و بازارهای زیادی در ونکوور وجود دارند که برای خریدن سوغاتی و صنایع دستی بومی ایده‌آل هستند. پس به خواندن این راهنما ادامه دهید تا بهترین مکان‌ها برای  خرید در ونکوور  را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید متروپلیس در متروتاون

مرکز خرید متروپلیس متروتاون، یکی از بهترین مکان های خرید در ونکوور و بزرگترین مرکز خرید در استان بریتیش کلمبیا است و آن را به عنوان پادشاه مراکز خرید ونکوور می شناسند. همانطور که از نام عالی آن مشخص است، این مرکز خرید بسیار بزرگ و در چندین طبقه است: علاوه بر داشتن بیش از ۴۵۰ فروشگاه، دارای رستوران ها، سینما ها و رویداد های منحصر به فرد نیز است. این مرکز خرید در بورنابی (Bornaby) قرار گرفته است. حدود ۲۰ دقیقه از مرکز شهر با ترن زمان می برد تا به این مکان که در ایستگاه اسکای ترن (Sky Train) قرار دارد، برسید. در این مکان پارکینگ زیر زمینی رایگان برای کسانی که با ماشین می آیند وجود دارد.  

مرکز خرید پسیفیک سنتر مال

مرکز خرید پسیفیک سنتر مال یکی از بزرگترین مراکز خرید در مرکز شهر ونکوور است. این مرکز خرید شاهکار هنری برنامه ریزی شهری است که در آن بیش از ۱۰۰ فروشگاه زنجیره ای در زیر زمین قرار گرفته اند و خط افق بالای سطح زمین را حفظ کرده و باعث راحتی خرید در هر شرایط آب و هوایی شده است. بخشی از مرکز خرید بوسیله آسانسور، راه پله یا پل به فروشگاه لوکس Holt Renfrew و توسط پله برقی به فروشگاه زنجیره ای The Bay مرتبط شده است. همین طور این مرکز خرید تنها یک بلوک از مغازه های مشهور خیابان رابسون فاصله دارد. از جاذبه های نزدیک به این مرکز خرید می توان به گالری هنری ونکوور، پارک استنلی و آکواریوم ونکور اشاره کرد.

شرکت تجاری هادسون هاوس

فروشگاه سوغاتی هادسون هاوس (Hudson House) برای کادو و محصولات غذایی که رنگ و بوی مختص کانادایی دارند، ایده‌آل خواهد بود. این فروشگاه یک توقف کامل است و جدای از سوغاتی، محصولاتی از «تیمبرلند»، «نورث فیس»، «پوما»، «کلمبیا» و «اوکلی» هم دارد و سعی می‌کند حال و هوای فروشگاه‌های تجارت خز دهه‌ی ۱۶۰۰ با سقف‌های چوبی، دیوارهای آجری، چرخ آسیاب آبی و درخت افرا را برای مشتریان تداعی کند. برای خریدن غذای ونکووری و کانادایی، لباس و اکسسوری حتماً باید به هادسون هاوس سر بزنید.

مرکز خرید اَکریدج (Oakridge Centre)

مرکز خرید اکریدج یکی از قدیمی ترین مراکز خرید ونکوور با بیش از ۱۵۰ مغازه است. طیف متوسطی از فروشگاه ها مانند Banana Republic و A/X Armani Exchange و همچنین برند های لوکس مانند تیفانی، هری رزن و هوگو بَس در این مرکز خرید وجود دارد. این مرکز خرید دارای فود کورت بزرگی به همراه سالن سینما و تئاتر است که از طریق Canada Line قابل دسترسی است. پارکینگ زیرزمینی رایگان نیز موجود است. علارغم وجود مغازه های قدیمی و لوکس، مرکز خرید اکریدج به دلیل وجود مغازه ها و فروشگاه های مختلف اسباب بازی، محوطه بازی سرپوشیده مخصوص کودکان با کف پوش مخصوص و چندین بازی و سواری و دسترسی به کتابخانه وی پی ال اکریدج، به یکی از محبوب ترین مکان ها برای بردن کودکان در آب و هوای بارانی تبدیل شده است.

پتوهای پشمی یا پتوی Hudson’s Bay Point :

این پتوهای پشمی حداقل از سال ۱۷۸۰ و شاید قبل تر از آن تا به امروز کانادایی ها را در سرمای کشنده کانادا گرم نگه می دارد. اگر به دنبال پتو های پشمی هستید، می توانید بعضی از آن ها را از شرکت پوشاک Woolrich که مکانی عالی برای پتوهای پشمی با کیفیت است تهیه نمایید و برخی از این پتوها، انحصارا توسط شرکت هادسون بی تولید می شوند و در فروشگاه های زنجیره ای خود به فروش می رسانند. فروشگاه های Woolrich و هادسون بی در سراسر کانادا از جمله ونکوور قرار گرفته اند. این پتوهای تاریخی از انگستان وارد خاک کانادا شده و از سال ۱۷۷۹ در کانادا مورد استفاده قرار گرفته است و میان مردمان بومی و تاجران انگلیسی مبادله می شده است. گرما و رنگ بندی این پتو ها برای مردمان ملل اولیه آمریکا بسیار ارزشمند بوده است زیرا آن ها را در قبال پوست پشمی سگ های آبی خود به دست می آورند.

گرنویل آیلند

پابلیک مارکت (Public Market) که به «جواهر تاج آیلند» نیز شناخته می‌شود، قانون سختی برای فروشندگان دارد: آن‌ها باید ساکنین «بریتیش کلمبیا» باشند و تنها اجازه دارند محصولات دستی خودشان را بفروشند. هر کالا باید ایده‌ای نو داشته و با کار دست کامل شده باشد که برای مشتریانی که دنبال هنر و صنایع دستی بومی برای سوغاتی هستند، ایده‌آل باشد. منطقه ریلزپر (Railspur) در گرنویل آیلند (Granville Island) نیز هنرمندانی بومی‌ دارد که محصولات خود، شامل دستمال گردن‌های ابریشمی، آثار هنری، جواهرآلات و سرامیک را به مشتریان عرضه می‌کنند.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید