"غذاهای خیابانی"

13

مارس
2019

آشنایی با غذا های خیابانی و انواع آن

ارسال شده توسط: aryafan/ 2053 0
غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که انسان ها از آن لذت می برند. خیلی از افراد این تجربه لذیذ را صرفا با گذراندن در یک رستوران شیک و گرانقیمت مناسب می دانند. درصورتیکه که گاهی غذاهای خیابانی هم می تواند لذت فراوانی را برای افراد به دنبال داشته باشد. تاریخچه این نوع غذاها به هند و یونان بر می گردد.

غذاهای خیابانیغذای خیابانی چیست؟

همانگونه که از اسم اینگونه غذاها پیدا است غذای خیابانی اصولا به غذاهایی گفته می شود که غذای ارزان قیمت هستند و سریع حاضر می شود و معمولا از بین غذاهای محلی هر کشور هستند. گاهی هم ممکن است غذاهایی که هواداران زیادی در بین مردم دارند به صورت خیابانی عرضه شوند. غذا های خیابانی همایش بین المللی نیز دارند که هرساله برگزار می شود و هزاران آشپز از سراسر دنیا در آن شرکت می کنند. این نوع خوراکی ها عموما در کنار خیابان توسط گاری ها یا غرفه های کوچک فروخته می شوند و به صورت عامیانه به آنها غذای کثیف گفته می شود.

غذاهای خیابانیآشنایی با تاریخچه غذاهای خیابانی

مسلما غذاهای خیابانی هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. بیشتر غذاهای خیابانی، فست فود محلی و نشانگر مردم آن منطقه و کشور هستند. در بین غذاهای خیابانی، انواع فست فود مشهور را می توانید در کشورهای یونان و هند بیابید؛ چرا که اولین غذای ارزان قیمت به عنوان یک فست فود را هندی‌ها و یونانیان ابداع کردند و امروز انواع فست فود در هند و یونان جزو محبوب ترین غذاهای خیابانی هستند.

غذاهای خیابانیبهداشت غذای خیابانی

با اینکه غذاهای که در کنار خیابان فروخته می شوند، طرفداران زیادی دارند اما در این بین افرادی هستند که به خاطر ترس از عدم بهداشت غذای خیابانی و جلوگیری از مسمومیت از این غذاها استفاده نکرده‌اند، این نکته قابل ذکر است که امروزه با همه گیر شدن فرهنگ این نوع غذا ها و برای افزایش مشتریان فروشندگان در رعایت بهداشت غذای خیابانی سخت گیرتر از گذشته شده‌اند و شما می‌توانید دیگر نگران غیر بهداشتی بودن مواد خوراکی غذاهای خیابانی نباشید و یک تجربه خوشمزه و جدید داشته باشید. اما باز هم رعایت بعضی از نکات مانند: بررسی کردن کارد و چنگال که عاری از کثیفی باشند و تمیزی محیط فروش را برای اطمینان بیشتر، فراموش نکنید.

غذاهای خیابانیغذاهای خیابانی محبوب در سراسر دنیا

غذاهای خیابانی به دلیل مزیت هایی که دارند در سراسر دنیا طرفداران مخصوص به خود را دارد. تجربه یک غذای خیابانی می تواند خاطره انگیز باشد، در این نوشتار به معرفی محبوب ترین انواع آن در برخی از کشور ها می پردازیم. همانطور که پیش تر نیز گفته شد پیشینه غذاهای خیابانی به هند و یونان باز می گردد. هند دارای غذای ارزان قیمت و لذت بخش زیادی است که اگر به هند سفر کردید نباید آنها را از دست بدهید.
  1. بلیپوری: یکی از این غذاهای محبوب است؛ این غذای لذیذ خیابانی مخصوص شهر بمبئی هند است که می توانید آن را به راحتی در همه جا بیابید.
  2. یک غذای دیگر که محبوبیت بالایی در بین مردم دارد صدف دریایی میدیه است این غذای لذیذ دریایی غذای اصیل ترکیه و مخصوص شهر استانبول است.
  3. سوسیس کاری در آلمان: اگر به آلمان سفر کردید پیشنهاد می کنیم این غذای خیابانی لذیذ را از دست ندهید، همانطور که از نامش پیدا است این غذا دارای طبعی تند است و طرفداران زیادی دارد. سوسیس کاری به همراه سیب زمینی و یا نان سفید مخصوص سرو می شود.
  4. استریت کرپس غذایی خیابانی که در پایتخت پاریس خواهان زیادی دارد. این غذای خوشمزه را می توان از دکه ها و گاری های کنار خیابان در پاریس تهیه کرد.
  5. لاهماجون: یک پیتزای ترکیه ایی مخصوص است که متشکل از خمیر و گوشت است و پیشنهاد می کنیم این غذا را داغ داغ سرو کنید. این غذا در بین جوانان ترکیه از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  6. لانگوس: یک غذای خیابانی متفاوت مخصوص کشور مجارستان است که دارای قیمت بسیار پایین اما طعم بسیار خوبی است.
  7. ماهی و سیب زمینی سرخ شده: این نوع خوراکی متعلق به کشور انگلستان است، این غذا با توجه به اینکه در دستور پختش از ماهی استفاده شده دارای ارزش غذایی بالایی است.
  8. دونر کباب: یک غذای ترکیه ای است که به عنوان غذای خیابانی در سراسر اروپا سرو می شود و طرفداران فراوانی دارد. این غذا در کشور ما با نام کباب ترکی شناخته می شود.
  9. ایران به عنوان یک کشور آسیایی همانند دیگر کشور ها دارای انواع فست فود در تنوع بالا است. قدیمی ترین غذای خیابانی ایرانی فلافل است که در بین مردم کاملا شناخته شده و محبوب است، این غذای لذیذ مربوط به منطقه جنوبی کشورمان شهر اهواز می باشد.
تنوع غذاهای خیابانی که در سراسر دنیا عرضه می شود با توجه به تفاوت در فرهنگ کشورها و وجود شهرهای مختلف نامحدود است، هر غذایی طعم به خصوص خود را دارد و اگر شما عازم کشوری برای سفر هستید حتما غذا لذیذ خیابانی آن کشور را برای داشتن یک تجربه متفاوت و به یاد ماندنی امتحان کنید.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید