11

آگوست
2022

جزیره میکونوس یونان

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 145 0
یونان، یکی از کشورهای توریستی و تفریحی اروپایی است که هر ساله تعداد زیادی از توریستان و گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. سفر به جزیره میکونوس یونان می تواند یکی از بهترین تجربه های گردشگری زندگی شما باشد ، بیشتر مسافرانی که به یونان سفر می کنند ، یا به جزیره میکونوس یونان یا سانتورینی زیبا و یا آتن می روند ، این جزیره زیبا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری یونان است ، سواحل بسیار زیبایی در این جزیره وجود دارند که می توانید ساعت ها در آن ها وقت بگذرانید. جزیره میکونوس در یونان یک مقصد برای انواع مختلف مردم است . از کسانی که با جت اختصاصی سفر می کنند گرفته تا دانشجویان و خانواده ها . میکونوس شناخته شده ترین و مشهور ترین جزیره یونان است و شما می توانید مردمی از هر نقطه ی دنیا را در حال قدم زدن در آن پیدا کنید .  

آشنایی با جزیره میکونوس

جزیره میکونوس یونان یا جزیره بادها که بخشی از مجموعه جزایر سیکلادس است با بیش از ۸۵ کیلومتر مربع وسعت یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی قاره سبز محسوب می گردد . میکونوس (Mykonos) یک جزیره سنگی است که در بین تیروس، سایروس، پاروس و نکسوس قرار گرفته است. ارتفاع بلندترین نقطه این جزیره از سطح دریا حدود ۳۴۱ کیلومتر است.  طبق آخرین سرشمای مشخص شد که حدود ۹ هزار نفر در این جزیره ساکن هستند. مردم محلی و یونانی‌ها به این جزیره ونیز کوچک هم می‌گویند، به جرات می‌توان گفت که میکونوس یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین سواحل در کشور یونان را دارد. ساحل‌های شنی و سفید رنگ آن هر کسی را مجذوب خود خواهد کرد.    

آب و هوای جزیره میکونوس 

برای سفر به جزیره میکونوس که یکی از مهم ترین جزیره های یونان است در تمام ماه های سال می توانید اقدام کنید و در تمام طول سال ، گردشگران از سراسر دنیا به این منطقه می آیند ، این جزیره زیبا و توریستی در در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد ، جالب است بدانید که هوای این جزیره در تابستان آنقدر گرم نمی شود که آزار دهنده باشد و یا در زمستان خیلی سر نیشت و می توانید به گردش و تفریخاتی که دوست دارید ، بپردازید ، به طور کلی آب و هوای معتدلی این جزیره محبوب یکی از دلایل محبوبیت آن نیز شده است ، در سردترین روزهای زمستان ، دمای هوا تا ۵ درجه بالای صفر می رسد و به همین دلیل اگر می خواهید که به تفریحات دریایی یا ساحلی در جزیره بپردازید ، بهتر است که سفر خود به این جزیره را برای اواسط بهار تا اوایل پاییز تنظیم کنید ، تا بتوانید به راحتی در کنار سواحل دریا قدم بزنید و از مناظر زیبای یونان لذت ببرید .  

جاذبه های گردشگری جزیره میکونوس

در جزیره میکونوس جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد که با سفر به این جزیره می توانید از آن ها دیدن کنید ، سواحل این جزیره بسیار زیبا و معروف هستند و شن‌ های سفید جزیره ، کاری می کند که مبهوت شوید ، بسته به سلیقه شما می توانید از جاذبه های تاریخی و تفریحات سنتی لذت ببرید و یا به سمت تفریحات مدرن و شب نشینی بروید ، ولی همان طور که گفته شد بافت و ساختار این شهر کاملا سنتی است و اگر به دنبال شهری مدرن با برج ها و آسمان خراش ‌های بلند یا مراکز خرید لوکس هستید ، به این جزیره سفر نکنید ، ولی اگر از عاشقان تاریخ و سنت باشید این مکان جای شما است ، بازارهای سنتی میکونوس بسیار زیبا و تماشایی است و در این بازارها می توانید صنایع دستی این منطقه را خریداری کنید و به عنوان سوغاتی به خانه ببرید . مهمترین دیدنی های این جزیره می توان به آسیاب های بادی که در قسمت غربی شهر قرار گرفته اند اشاره نمود این آسیاب ها از قرن ۱۶ میلادی تا امروز پا برجا است و به همان سبک به نمایش در می آید . جزیره زیبای میکونوس یک فرودگاه دارد و به وسیله کشتی به بندر آتن، پیره و رافینا راه دارد.. میکونوس یکی از توریستی ترین جزایر دریای اژه می باشد.. یعنی باید انتظار یک جزیره شلوغ پلوغ با جوی شاد و مهیج را داشته باشید.صبحانه ای به سبک انگلیسی ها را در این جزیره امتحان کنید که شامل تخم مرغ، بیکن و رول با کره می شود. جزیره زیبای میکونوس گران ترین جزیره یونانی و یکی از جاهای دیدنی یونان، شبیه کارت پستال هاست.. میکونوس فوق العاده زیباست و بی دلیل نیست که بی دلیل نیست که یکی از محبوب ترین مراکز گردشگری دنیا به شمار می رود.. جزیره میکونوس در یونان یک مقصد برای انواع مختلف مردم است . از کسانی که با جت اختصاصی سفر می کنند گرفته تا دانشجویان و خانواده ها . میکونوس شناخته شده ترین و مشهور ترین جزیره یونان است و شما می توانید مردمی از هر نقطه ی دنیا را در حال قدم زدن در آن پیدا کنید . صخره های سنگی کوتاهی که با چشم انداز خالص میکونوسی به آب های شفاف دریا منتهی می شوند .”کورا” پایتخت جزیره ، یکی از بهترین مثال های معماری در سیکلادز به شمار می رود ، با کوچه های سنگ فرش باریک در کنار خانه های شیروانی دار با پنجره های رنگ شده ، بالکن های چوبی که با گل های شمعدانی می درخشند و تنوع مغازه ها ، تاورناس (کافه های یونانی) و غذاخوری هایی که حس خاص یک صحنه فیلم را تداعی می کنند.        
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید