21

آوریل
2019

معرفی برج ایفل و عجایب باور نکردنی آن

ارسال شده توسط: aryafan/ 881 0

برج ایفل یکی از بناهای شگفت انگیز جهان می باشد که در شهر پاریس و در کنار رود سن قرار گرفته است و در طول تاریخ شگفتی های بسیاری برای آن رخ داده است. این برج تاکنون یک بار ازدواج کرده، شاهد خودکشی بوده و از روی آن کپی برداری شده است. در ادامه بیشتر و بهتر با این اثر تاریخی و مشهور آشنا می شویم.

برج ایفل از عجایب گردشگری پاریس

برج ایفل را می توان یکی از جذاب ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس فرانسه و پربازدیدترین بنای تاریخی و با عظمت جهان دانست که گردشگران زیادی را به این کشور می کشاند. این برج بلند و دیدنی در میدان شان دو مارس شهر پاریس قرار گرفته است و نمادی از شهر پاریس می باشد. برج ایفل که یکی از بلندترین برج های جهان به شمار می رود از ۳ طبقه تشکیل شده است که بازدیدکنندگان این برج می توانند از آنها دیدن کنند و از زیبایی های شهر پاریس و رود سن لذت ببرند.

در طبقات اول و دوم این برج دیدنی، رستوران های مجللی برای پذیرایی و وقت گذرانی گردشگران وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. برج ایفل ۳۲۴ متر ارتفاع دارد و نهمین برج بلند فرانسه است و ساخت آن ۲۶ ماه به طول انجامیده است و به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه از آن رونمایی شد. این برج جالب در ابتدا مورد استقبال بزرگان فرانسه قرار نگرفت اما مردم پاریس از این بنای بلند بسیار خرسند بودند. سازنده اصلی برج ایفل گوستاو ایفل می باشد و نام ۷۲ مهندسی که در ساخت این برج همکاری داشته اند بر روی برج حک شده است. این سازنده مطرح و سرشناس که برج های دیگری نیز در نقاط دیگر جهان ساخته است، در ابتدا ایده برج ایفل را به کشور اسپانیا داد تا برای نمایشگاه جهانی از آن استفاده کنند اما کشور اسپانیا با بیان اینکه این برج عجیب و گران است از ساختن آن در کشور خود سر باز زد.

برج ایفلعجایب باور نکردنی برج ایفل

– در زمانی که هیتلر قصد بازدید از برج را داشت مردم پاریس برای جلوگیری از این کار آسانسور برج را از کار انداختند تا بازدید هیتلر دچار مشکل شود.

– یک زن آمریکایی به دلیل علاقه بسیار زیادی که به برج داشت با آن ازدواج کرد.

– از این برج پرطرفدار در سال توسط ۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ گردشگر بازدید می شود.

– برخی از افراد برای خودکشی این برج را انتخاب می کنند، البته تعداد خودکشی هایی که در برج ایفل رخ می دهد بسیار کم است.

– بیش از ۳۰ برج تقلبی و کپی از روی این برج ساخته شده است.

– در بالاترین نقطه این برج آپارتمانی متعلق به سازنده آن وجود دارد.

– این برج فلزی غول پیکر در زمانی که دچار تخریب شده بود ۲ بار توسط یک کلاهبردار به عنوان آهن آلات اسقاطی فروخته شد.

– برج در اثر گرما و نور خورشید منبسط می شود و ارتفاعش ۱۵ سانتی متر افزایش می یابد.

– این برج بلندترین برج فرانسه نیست.

– دو توربین بادی بر روی نوک برج احداث شده است که از آنها برای تولید برق استفاده می شود.

برج ایفلهمزادهای برج ایفل

جالب است بدانید برج ایفل های دیگری در سایر شهرهای جهان وجود دارد که طراحی آنها مانند ایفل پاریس می باشد. در ۲ کشور چین و ژاپن ۲ برج با طراحی ایفل ساخته شده است. در لاس وگاس برجی مانند برج پاریس ساخته شده است که بخشی از یک هتل می باشد و اندازه آن نصف ایفل پاریس می باشد. در شهرهای تگزاس و برلین نیز برج هایی با طراحی ایفل ساخته شده است و جالب تر اینکه طراحی برج برلین زمانی انجام شده بود که برج پاریس هنوز ساخته نشده بود. لیون فرانسه و لاهور پاکستان دیگر شهرهایی هستند که برج هایی به سبک ایفل پاریس احداث کرده اند.

برج ایفلرنگ آمیزی و نورپردازی برج ایفل

جالب است بدانید که این برج غول پیکر هر ۷ سال یکبار رنگ آمیزی می شود و تا کنون به رنگ های مختلفی درآمده است. برای رنگ آمیزی برج که فرایند زمانبری هم هست و حدود یک سال به طول می انجامد از ۶۰ تن رنگ استفاده می شود. ایفل در ابتدای تاسیس به رنگ قرمز قهوه ای بود و تا کنون ۱۸ بار رنگ آمیزی شده است و قرمز، زرد و نقره ای بیشترین رنگ هایی هستند که این برج به خود دیده است. یکی از صحنه های شگفت انگیزی که بیشتر گردشگران برای دیدن آن به پاریس می آیند، تماشای برج ایفل در شب و مشاهده نورپردازی های فوق العاده آن است. برای این نورپردازی بی نظیر از ۲۰٫۰۰۰ لامپ استفاده شده است که تعداد منحصر به فردی می باشد. البته اگر قصد عکسبرداری از برج را دارید بهتر است در روز از آن بازدید کنید زیرا عکسبرداری از برج در شب به دلیل قانون کپی رایت ممنوع می باشد.

برج ایفل
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید