10

آوریل
2019

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری تایلند

ارسال شده توسط: aryafan/ 1217 0

کشور تایلند یکی از قدیمی ترین کشورهای قاره آسیا بوده و با داشتن جاذبه های بی شمار نظر انبوهی از توریست ها را به خود جلب کرده است و به طوری که می توان گفت جاذبه های گردشگری تایلند از مهمترین علل ورود توریست ها و گردشگران بی شمار به این کشور می باشد. در سفر به این کشور تاریخی و باستانی فرصت بازدید از معبدهای قدیمی، جزایر معروف، بازارهای شناور و کلیساهایی با معماری سنتی را خواهید داشت. همچنین می توانید با حضور در جزایر معروف و بی نظیر فی فی و سیمیلان به غواصی در زیر آب های این جزایر پرداخته و لحظات فراموش نشدنی و نابی را در کنار دوستان و خانواده خود بگذرانید.

جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند یکی از معروف ترین و زیباترین کشور های آسیایی بوده و با داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری بی شمار در دل خود توانسته است در سال های اخیر میزبان گردشگران و توریست های بی شماری واقع شود. از جاذبه های گردشگری تایلند می توان به جزایر فی فی، بازارهای شناور و جزایر سیمیلان اشاره نمود؛ که در ادامه مقاله به معرفی برخی از زیباترین و بی نظیر تیرن جاذبه های گردشگری تایلند خواهیم پرداخت با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص زیباترین دیدنی های کشور تایلند به دست آورید.

جاذبه های گردشگری تایلندجزایر فی فی

از زیباترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری تایلند می توان به جزایر فی فی اشاره کرد این جزایر در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و از خیره کننده ترین جاذبه های کشور تایلند به شمار می آید. فاصله بین جزایر فی فی و جزیره پوکت با قایق های سریع السیر حدود ۴۵ دقیقه و با کشتی های کوچک ۹۰ دقیقه می باشد. جزایر فی فی در اوایل لیست بهترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تایلند قرار گرفته است چرا که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی واقع بوده و بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات عید نوروز و تابستانی به حساب می آید. جزایر فی فی با صخره های جذاب و خیره کننده، آب های فیروزه ای رنگ، سواحل کلاسیک و اقیانوسی مملو از موجودات دریایی با گونه های بسیار متنوع خود به زیباتری جزایر در کشور تایلند تبدیل شده است. در این جزیره تمامی امکانات رفاهی و خدماتی مهیا و فراهم می باشد از این رو توریست ها و گردشگران می توانند لحظات بسیار بی نظیر و رویایی را در این جزایر بگذرانند و می توان گفت با شب زنده داری در این ساحل می توان نهایت لذت را از زیبایی های نهفته در آن برد.

جاذبه های گردشگری تایلند

بازار های شناور

از دیگر جاذبه های گردشگری تایلند می توان به بازارهای شناور اشاره کرد این بازارها مدنظر تمامی توریست ها و گردشگران خارجی واقع شد است چرا که به جرات می توان گفت از رنگارنگ ترین و خیره کننده ترین بازارهایی می باشد که می توانید در عمرتان مشاهده کنید. بازارهای رنگارنگ شناور بر روی آب ها که اجناس بسیار مختلف و متنوعی را به فروش گذاشته اند از جذابیت ویژه ای برای توریست ها برخوردار می باشد. این بازار ها در حوالی شهر بانکوک واقع شده است که از انواع بازارهای شناور می توان به بازارهای تالینگ چانگ، بنگ کوویانگ و بازار ها اشاره کرد. شما می توانید سوار بر قایق ها به گشت و گذار در بین بازارهای شناور پرداخته و از زیباترین و لذیذترین میوه ها و سبزیجات و انواع مواد غذایی دیگر خریداری نمایید.

جاذبه های گردشگری تایلندجزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان با واقع شدن در فاصله هشت ساعت از جزیره گوکت و نود دقیقه از ساحل استان پهانگ نگا یکی از پرتردد ترین و مدنظر ترین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می آید. می توان گفت هر ساله انبوهی از توریست های ورودی به کشور تایلند بازدید از این جزایر را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند. جزایر سیمیلان در سال ۱۹۸۲ عنوان پارک ملی دریایی را به خود اختصاص داد از این رو مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها قرار گرفت و در حال حاضر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند به حساب می آید. گردشگران و توریست ها می توانند با حضور در این جزایر زیبا  فرصت غواصی در زیر آب های این جزایر در کنار ماهی های گرمسیری و مرجان های رنگارنگ را خواهند داشت.

جاذبه های گردشگری تایلند

خلیج فانگ نا

در این بخش می خواهیم به معرفی یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری تایلند بپردازیم که می توان گفت از زیباترین و منحصر به فردترین مناطق و جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می آید. خلیج فانگ نا مکانی بسیار خاص و منحصر به فرد در شمال شرقی جزیره پوکت از مناظر جالب با صخره های سنگ آهکی و آب های زمردین قرار گرفته است. توجه داشته باشید برای سپری کردن اوقات بی نظیر و غواصی در زیر آبهای این خلیج بایستی بهترین زمان را برای سفر خود انتخاب نمایید از این رو قبل از شروع سفرتان اطلاعاتی در خصوص شرایط اقلیمی این منطقه به دست آورید همچنین می توانید برای داشتن سفری به دور از هیاهو و شلوغی فصل زمستان و پاییز را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید چرا که در این فصول با توجه به کم بودن روزهای تعطیلی توریستها و گردشگران کمتری به این مکان سفر می کنند.

جاذبه های گردشگری تایلندگراند پالاس و معبد

در سفر به کشور تایلند بازدید از گراند پالاس از الزامی ترین اماکنی می باشد که بایستی در لیست اماکنی دیدنی و جاذبه های گردشگری تایلند شما قرار بگیرد. گراند پالاس در سال ۱۷۸۲ بنا شده است و حدود ۱۵۰ سال مکانی جهت اقامت پادشاهان تایلند مورد استفاده واقع می بوده است. این معبد امروزه یکی از معروف ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می آید که با داشتن معماری و طراحی بسیار خارق العاده و خیره کننده تحسین تمامی بازدیدکنندگان و بینندگان را برمی انگیزد. همچنین این کاخ زمانی ادارات دولتی، ضرابخانه و وزارت جنگ کشور تایلند را در خود جای داده و از این رو به مکانی بسیار باارزش و مهم در این منطقه واقع شده است. توریست ها و گردشگرانی که بازدید از این کاخ را در لیست بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند قرار داده اند باید بدانند که جهت ورود به این کاخ بایستی لباس مناسبی بر تن داشته باشند چرا که در غیر این صورت اجازه و حق ورود به آن و بازدید را نخواهند داشت.

جاذبه های گردشگری تایلندکوه Doi Suthep

کوه Doi Suthep  از دیگر جاذبه های گردشگری تایلند و شهر چیانگ مای بوده و می توان گفت بخش جدایی ناپذیر از زندگی مردم این شهر می باشد. این کوهستان با داشتن منظره ای بسیار خاص و منحصر به فرد بخش شمال غربی شهر را زیر پا داشته و افرادی که از این کوهستان بازدید می کنند می توانند شهر را زیر پای خود حس کرده و به تماشای آن بنشینند. این کوهستان سلطنتی همانند خورشید در آسمان شهر می درخشد و از محبوبیت ویژه ای در میان جاذبه های شهر چپنگ مای و جاذبه های گردشگری تایلند برخوردار می باشد به طوری که می توان گفت هر ساله گردشگران و توریست های بی شماری از این کوهستان بازدید می کنند. شما نیز می توانید در سفر به کشور تایلند بازدید از این کوهستان را در اولویت بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند قرار داده و فرصت مشاهده این جاذبه تاریخی و بسیار شگفت انگیز را از نزدیک داشته باشید. این کوهستان منزلگاه محبوب ترین سمبل های پادشاهی تایلند می باشد شما می توانید در این منطقه بسیار ناب با طبیعت بکر و سرسبز گذر زمان را به هیچ وجه احساس نکنید و می توانید با عکس برداری از این کوهستان این لحظات خاص را جاودانه نگه دارید.

جاذبه های گردشگری تایلندساحل ریلی

ساحل ریلی از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند بوده و می توانید این ساحل را در اوایل لیست بهترین جاذبه های گردشگری تایلند مشاهده نمایید چرا که از مشهورترین اماکن پر تردد گردشگران و توریست ها به شمار می آید. ساحل ریلی در جنوب ساحل Ao Nang و در اطراف دماغه صخره قرار گرفته است برای دسترسی به این ساحل تنها بایستی از قایق استفاده نمایید. این ساحل زیبا و آرام لحظات بسیار ناب و فراموش نشدنی را در پیش روی گردشگران و توریست ها قرار می دهد. سواحل شنی سفید رنگ و صخره هایی از جنس سنگ آهک منظره بسیار زیبا و شگفت انگیزی را به وجود آورده است. گردشگران می توانند با بازدید از ساحل ریلی فرصت مشاهده غارها و تالاب هایی که در دل صخره قرار گرفته اند را داشته باشند. شما با حضور در این مکان بی نظیر بهترین خاطرات سفر خود را تجربه خواهید کرد و بدون شک از فراموش نشدنی ترین لحظات در گشت و گذار در ساحل شنی بهره مند خواهید شد. به علاوه توریست های خارجی شاهد ورود توریست های داخلی بی شماری برای بازدید از این ساحل زیبا و خارق العاده تایلند می باشیم که برای گذراندن تعطیلات به یادماندنی گزینه ایده آلی به شمار می آید.

جاذبه های گردشگری تایلندآیوتایا

آیوتایا شهری بسیار جذاب و تاریخی بوده و ظرف ۴۰۰ سال از پایتخت سیاسی و تجاری به یک شهر غارت شده تبدیل شد. آیوتایا در شمال شهر بانکوک واقع شده است این شهر در دوران بسیار قدیم تحت تاثیر جنگ قدرت بین دو کشور تایلند و کشور برمه واقع شد و به یک شهر سوخته و رها شده تغییر یافت. با وجود گذشت سانحه های بسیار غم انگیز و ویرانی های بسیار زیاد در این شهر، در حال حاضر آیوتایا به یک مرکز موفق و پیشرفته در تجارت های منطقه ای و شهری فرهنگی تبدیل شده است و تنها آثار باقی مانده از آن دوران در این شهر به چشم میخورد که معبد آتویاتا یکی از این آثار باقی مانده می باشد که نظر و توجه بسیاری از توریست ها و محققان و تاریخدانان را به خود جلب کرده است. بافت قدیمی و معماری بی نظیر شهر آتویاتا در سبک های لوپیوری، یوتانگ، سوکوتایی و کهن می باشد. با حضور در این شهر و بازدید از اماکن برجای مانده از گذشته سرسام آور و تلخ و باشکوه سیام می توان خاطرات فراموش نشدنی دوران قدیم تایلند را بر خود تداعی کرد.

جاذبه های گردشگری تایلند

معبد وات آرون

از دیگر جاذبه های گردشگری تایلند می توان به معبد وات آرون اشاره نمود این معبد یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین سازه های کشور تایلند بوده و در کرانه غربی رودخانه چائو در محلی به نام وات چاینگ در شهر وانکوک قرار گرفته است. بر اساس باور مردم محلی نیروهای ارتش پادشه تاکسین پس از یک مبارزه سخت و طاقت فرسا در آیوتایا که در محاصره ارتش برمه بودند به این معبد رسیدند. پادشاه تاکسین پس از مدت ها این معبد را مورد بازسازی قرار داد  و نام این معبد را از وات چاینگ به معبد وات آرون تغییر داد. در آن دوران در این معبد از مجسمه های متعددی از بودای زمردین و مجسمه های بسیار متنوعی همچون فرا بنگ را در خود نگهداری می کرده که هر دو این مجسمه ها از مهمترین بنادر کشور لائوس به این معبد انتقال داده شده بود. معبد وات آرگون با داشتن نما و معماری بیرونی بسیار خاص و منحصر به فرد نظر و توجه هر فردی را به سوی خود جذب می کند و بدون شک با ورود به نمای داخلی این معبد شاهد طراحی بسیار ظریفانه و حرفه ای آن خواهید شد.

جاذبه های گردشگری تایلند

پارک ملی

پارک ملی در شمال بانکوک از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری تایلند بوده و دومین پارک ملی بزرگ این کشور می باشد که از مهم ترین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می آید. این پارک با داشتن مساحتی در حدود ۲/۱۶۸ کیلومتر مربع بسیار وسیع و پهناور بوده و از پرتردد ترین و شلوغ ترین پارک های کشور تایلند می باشد. پارک ملی بانکوک در امتداد ۴ شهر گسترده شده است که این چهار شهر از جمله شرق ناخون نایوک، شرق پراچین بری، غرب سارابوری و شمال ناخون راتچاسیما می باشند. پارک ملی با داشتن طبیعتی بکر، دره ی حاصلخیز، آبشارهای خروشان، کوهستان های سرسبز و پوشش سبز با تنوع گیاهی یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های این کشور است که با شهر بانکوک حدود ۳ ساعت فاصله داشته و گردشگران و مسافران انبوهی را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می کند. این پارک جذاب و شگفت انگیز ۳۲۰ گونه پرندگان و ۶۷ گونه از پستانداران را در خود جای داده است همچنین با حضور در این پارک شاهد هزاران گونه گیاهی خواهید بود که بر زیبایی و منحصر به فرد بودن این پارک افزوده است. در سفر به کشور تایلند حتما باید از این مکان خاص و فوق العاده شگفت انگیز دیدن کنید به خصوص گردشگران ماجراجو می توانند با در اولویت قرار دادن پارک ملی در دل طبیعت به ماجراجویی و کشف زیبایی های این پارک بپردازند.

جاذبه های گردشگری تایلندشهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت از بهترین و برترین جاذبه های گردشگری تایلند و دیدنی های این کشور می باشد که گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. این شهر قدیمی با داشتن امکانات تاریخی و بناهای قدیمی و مقبره هایی با طراحی و معماری بسیار سنتی از معروف ترین شهرهای کشور تایلند بوده و مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران واقع می باشد. شما نیز می توانید با سفر به این شهر قدیمی کشور تایلند با فرهنگ غنی آن آشنا شده و از زیباترین جاذبه های واقع و آثار تاریخی برجای مانده از دوران کهن را مشاهده نمایید.

جاذبه های گردشگری تایلند

اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید