10

آوریل
2019

معرفی غذاهای سنتی و محبوب فرانسه

ارسال شده توسط: aryafan/ 1178 0
 غذاهای فرانسوی؛ تاریخچه ای دارد که ستون فقرات یا اساس بسیاری از غذاهای جهان را تشکیل می دهد. اغلب غذاهای فرانسوی از تکنیک هایی خاص برای پخت برخوردار است که آنها را تبدیل به غذاهایی با مزه های منحصر به فرد می کند. به همین دلیل است که یادگیری غذاهای فرانسوی می تواند برای یک مبتدی سخت باشد. پخت غذاهای محبوب فرانسوی ظرافت خاصی دارد؛ مواد تشکیل دهنده غذاهای فرانسوی بر اساس منطقه ی زندگی، فرق می کنند.

غذاهای فرانسویانواع غذاهای فرانسوی

غذاهای فرانسوی برای زمستان و تابستان دارای تفاوت هایی است. برخی غذاهای زمستانی و فست فود فرانسوی وجود دارد که تنها در این فصل طبخ می شود، این غذاها سالم و گرم و در عین حال ساده، مقوی و بدون کالری و چربی است. یکی از این غذاهای فرانسوی محبوب، سوپ هویج است. این غذای سبک مناسب شام است و در میان فرانسوی ها بسیار محبوب است زیرا در تمام طول سال هویج ارزان قیمت در دسترس است با این حال به دلیل فیبر و ویتامین آ این غذای بدون کالری که با کره و آب و سبزیجات معطر طبخ می شود، گرسنگی شما را کاملا برطرف می کند و نمونه ای از غذاهایی فرانسوی است که در زمستان توصیه می شود حتما امتحان کنید. سوفله شکلات یکی از خوردنی های محبوب فرانسوی ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از خوراکی های محبوب فرانسوی ها فلامیچه است که در مرز بلژیک و فرانسه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؛ این غذا ترکیبی از سبزیجات با لایه های پنیر است که داخل آن را با پیاز و کرم فرانسوی پر می کنند. یک نسخه ی آن پیتزا مانند است که در جنوب فرانسه با آن سیب زمینی و زیتون نیز سرو می شود .

غذاهای فرانسویآبگوشت کارسوت و گوکوون

“گوکوون” ترکیبی از مرغ است که با سس مخصوص قارچ یا بیگن، پیاز و سیر و گاهی اوقات با یک قطره براندی مزه دار شده و طبخ می شود در طبخ آن بیشتر از گوشت خروس استفاده می کنند و معنای آن “خروس در شراب” است. این غذای محبوب با برنج سرو می شود. در غذاهای فرانسوی برای طبخ گوشت پرندگان اغلب از مرغ یا کاپون استفاده می شود و از شراب های محلی برای مزه دار شدن غذا استفاده می شود. “آبگوشت کارسوت” این آبگوشت محبوب ترکیبی از لوبیا سفید است که به آرامی با گوشت خوک یا اردک، سوسیس، غاز یا گوشت گوسفند طبخ می شود. این غذا مختص جنوب فرانسه است و در ظرف مخصوصی طبخ می شود و برای ماه های سرد مناسب است. یکی دیگر از غذاهای گوشتی فرانسوی که از گوشت گاوبورگینون طبخ می شود، بوئف بورگوینون غذای سنتی و محبوب بین المللی فرانسه شناخته شده است از منطقه بورگوئن در شرق فرانسه گرفته شده است، گوشت گاو را در شراب قرمز، سیر و پیاز و سبزیجات تازه و قارچ می خوابانند و سپس می پزند؛ غذای سنتی دهقانان که خواباندن گوشت در شراب یک روش معمول برای طبخ غذا است که بری جشن ها مورد استفاده قرار می گیرد و دو روز گوشت را در مواد خوابانده و سپس با طبخ آن جشن می گیرند.

غذاهای فرانسویکانفیت

این غذای خوشمزه از گوشت اردک درست می شود البته در طبخ این غذا گوشت گوزن و خوک نیز می توان استفاده کرد. یکی از محبوب ترین غذا های فرانسوی است برای طبخ این غذا گوشت را به مدت ۳۶ ساعت در نمک و سیر و آویشن می خوابانند و سپس با دمای پایین در فر می پزند این غذا با سیب زمینی و سیر سرو می شود. در سراسر فرانسه غذای محبوبی است. سالاد نیکوز یا نیشوئیز یکی دیگر از غذاهای محبوب فرانسوی است این غذا از منطقه ی پروونس است و به عنوان دسر در کنار سایر غذاهای سرو می شود؛ ترکیبی از کاهو و گوجه فرنگی تازه و تخم مرغ پخته شده و لوبیا سبز و زیتون است که تغییرات زیادی در آن اعمال می شود. غذاهای فرانسوی

راتاتوییل

مشهور ترین غذای محلی و سنتی فرانسوی است که ترکیبی از سبزیجات خوشمزه درست می شود. یک غذای بین المللی فرانسوی از منطقه پروونس جنوب شرقی فرانسه گرفته شده که می تواند به تنهایی و یا در کنار سایر غذاها سرو شود روش طبخ این غذا این چنین است که سبزیجات در یک تابه کم عمق در حرارت بالا با کمی روغن می پزند، آشپز های فرانسوی به طور مدام راه حل های متفاوتی برای روش پخت این غذا ارائه می دهند اما مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوجه فرنگی، سیر و پیاز، کدوسبز، بادمجان، هویج، فلفل، ریحان، میرانام، آویشن و سایر گیاهان سبز است. غذای مشابهی در باسک فرانسه وجود دارد که گاهی هویج و تخم مرغ را به مخلوط سبزیجات برش خورده می افزایند.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید