10

آوریل
2019

آشنایی با جاذبه های گردشگری پاریس

ارسال شده توسط: aryafan/ 1332 0

شهر زیبای پاریس در کشور فرانسه قرار دارد و پایتخت این کشور است. جاذبه های گردشگری پاریس بسیار متنوع و نسبت به شهرهای دیگر تعداد بیشتری دارد. این جاذبه ها شامل قسمت های مختلفی از شهر و حوزه های گوناگونی از هنر، فرهنگ و تاریخ می باشد. در طول سال و در فصل های مختلف گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن این شهر زیبا به آن سفر می کنند. در این مقاله راجع به جاذبه های گردشگری پاریس، مطالب مفیدی را ارائه می کنیم.

معرفی شهر پاریس

پاریس، پایتخت کشور فرانسه و شهری است که سالانه جمعیت بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود می کند. این شهر زیبا، پایتخت کشور فرانسه است و در حدود ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر جمعیت دارد.  از ویژگی های این شهر جذاب می توان گفت:

  • شهری پیشرو در حوزه های فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاست، مد، علم و تفریحات می باشد
  • این شهر جزو پنجمین شهر اقتصادی دنیا و بزرگترین شهر اقتصادی در قاره اروپا به شمار می آید
  • این شهر با سطح تولید ناخالص بسیار بالا، در حدود ۵۳۳ میلیارد یورو، تقریبا ۲۵ درصد از تولید ناخالص کشور فرانسه را در دست دارد. اولین شهر با بیشترین تولید ناخالص در قاره اروپا می باشد.
  • میزبانی از برجسته ترین سازمان ها و موسسات بین المللی نظیر یونسکو، همکاری اقتصادی و توسعه و اتاق بازرگانی می باشد
  • جمعیت این شهر همراه با حومه آن از ۹٫۹۳ میلیون نفر به حدود ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر می رسد
  • از پرجمعیت ترین شهرهای قاره اروپا به شمار می آید.
  • از گردشگر پذیرترین شهرهای جهان با جذب توریست سالانه در حدود ۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر
  • سرسبزترین شهر به عنوان پایتخت یک کشور در بین کشورهای قاره اروپا
  • همچنین یکی از ویژگی های این شهر، عبور رود سن از میان این شهر می باشد.

جاذبه های گردشگری پاریسنکاتی در مورد پاریس

از دیگر مطالبی که در مورد پاریس می توان گفت عبارتند از:

  • تئاتر و اپرا، از جایگاه ویژه ای در این شهر برخوردار هستند. از جمله تئاترهای معروف آن می توان به تئاتر اودئون، موگادور، بوبینو و از جمله اپراهای بزرگ پاریس می توان به اپرای قرن ۱۹ گارنیه و اپرای باستیل اشاره نمود.
  • بسیار از خوانندگان و شاعران فرانسوی، در همین سالن های تئاتر توانستند بدرخشند. این اماکن فرهنگی محبوب در پاریس، نشان دهنده فرهنگ پاریس است که در سطح بالایی قرار دارد.
  • در بعضی از این سالن های تئاتر، کنسرت هایی نیز به طور همزمان اجرا می شود.
  • کافه های پاریس از شهرت های جهانی برخوردارند. این کافه ها از صندلی های کوچک و میزها تشکیل شده اند و در کنار خیابان ها قرار دارند که قهوه های خوش طعم و کیک های لذیذ آن نظر رهگذران را به خود جلب می کنند.
  • از معروف ترین این کافه ها می توان به کافه دولاپه، کافه دوماگوت و کافه فلور اشاره نمود.
  • همچنین رستوران های پاریس، جزو بهترین رستوران های جهان شناخته شده اند به طوری که در سال ۲۰۰۷ از ۵۰ تا رستوران برجسته در جهان، ۹ تای آن فقط در پاریس قرار داشتند. از جمله این رستوران ها می توان به رستوران های لالزاس، ماکسیم، پییر گاگز، لز آمباسادور، لاتراس و ویکند اشاره نمود.
جاذبه های گردشگری پاریس

جاذبه های گردشگری پاریس

پاریس، شهری بود که در گذشته نیز مقصدی برای زائرین مذهبی، دانشجویان و تجار به شمار می رفت. اما با ظهور راه آهن در قرن ۱۸ میلادی و با برگزاری نمایشگاه های جهانی، توانست توجه مردم جهان را به عنوان یک مقصد گردشگری به خود جلب کند. همچنین از دیگر عوامل مهم می توان به توسعه این شهر در امپراتوری دوم در پاریس اشاره کرد. به طور کلی پاریس جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که می توان آنها را به دسته های متنوعی تقسیم بندی کرد. از جمله انواع جاذبه های گردشگری پاریس به همراه بعضی از مثال های مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بناها، برج ها و کاخ های تاریخی مانند برج ایفل، طاق پیروزی، کاخ ورسای، پل نئوف، بنای پانتئون
  • موزه ها: موزه لوور
  • کلیساها: کلیسای سکره کر، نوتردام، سنت شاپل، پانتئون
  • مکان های تفریحی: گالری لافایت، دیزنی لند پاریس،
  • گورستان ها: گورستان پرلاشز، گورستان زیرزمینی کاتاکومب
  • رستوران ها: رستوران های لالزاس، ماکسیم، پییر گاگز، لز آمباسادور، لاتراس و ویکند
  • اپراها: خانه اپرای گارنیز، گارنیه و اپرای باستیل
  • سینماها: گراند رکس، المپیا
  • کافه ها: کافه دولاپه، کافه دوماگوت و کافه فلور
  • باغ ها: باغ لوکزامبورگ، باغ گیاهان
  • میادین: میدان باستیل، میدان کنکورد،
  • محله ها: خیابان شانزه لیزه، محله های لاتین، لومری، له ال، مونت مارتز

در ادامه ما به جذاب ترین جاذبه های گردشگری پاریس می پردازیم.

جاذبه های گردشگری پاریسبرج ایفل

برج ایفل، سمبل شهر پاریس و کشور فرانسه است که یکی از جاذبه های گردشگری پاریس می باشد. این اثر بسیار دیدنی که در میدان شان دو مارس پاریس و در کنار رود سن قرار گرفته است، یکی از بزرگترین بناها و همینطور بهترین منبع درآمد برای ساکنان شهر پاریس است. سالانه در حدود ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر برای بازدید از این برج که به عنوان جاذبه های گردشگری پاریس در جهان شناخته شده است، به پاریس می روند تا این بانوی آهنی ( لقب برج ایفل در فرانسه ) را تماشا کنند. این برج در سال ۱۸۸۹ ساخته شد و علت ساخت آن نیز ایجاد سازه ای برای گرامیداشت ۱۰۰ سالگی انقلاب فرانسه با فراخوانی دولت وقت فرانسه بود.

یکی از بهترین رستوران های اطراف این برج، رستوران ژول ورن در طبقه دوم می باشد. از ویژگی های این رستوران، چشم انداز بسیار مناسب به سوی این برج می باشد. در اطراف این برج نیز باغ بزرگ تروکادرو، میدان تروکادرو، بنای یادبود حقوق بشر، دیوار صلح، کاخ توکیو، موزه هنر مدرن دولاوی، موزه معماری و میراث، رود سن قرار دارند. اگر می خواهید با مترو به این قسمت از شهر پاریس بروید، می توانید در نزدیک ترین ایستگاه های آن یعنی Bir-Hakeim,Trocadero station پیاده شوید.

جاذبه های گردشگری پاریسموزه لوور

موزه لوور از جاذبه های گردشگری پاریس می باشد. این موزه از پربازدیدترین موزه ها در سطح جهان است که در پاریس، پایتخت فرانسه قرار دارد. علت ساخت این موزه در ابتدا، ایجاد سدی دفاعی در برابر دشمنان و مقاومت در جنگ ها بود و سرانجام با ایجاد تغییراتی در کاربری آن در سال ۱۹۹۰، ساختمان های لوور به عنوان موزه لوور تغییر کاربری دادند. از ویژگی های منحصر به فرد این موزه، شناخته شدن به عنوان بزرگترین و حجیم ترین موزه در جهان است به طوری که در آن ۳۸۰٫۰۰۰ اثر فرهنگی، تاریخی و هنری نگهداری و حفاظت می شود و نمی توان تمام آن را در یک روز مشاهده کرد.

ساعت کاری این موزه در ایام هفته به غیر از سه شنبه ها که تعطیل است، از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعداز ظهر می باشد. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این موزه تا ساعت ۹:۴۵ شب نیز باز می باشد. چهارشنبه و جمعه از بهترین روزها برای بازدید از موزه لوور و عدم برخورد با جمعیت بازدیدکنندگان بسیار زیاد در آنجا است. فود کورت یکی از رستوران های اطراف موزه است که محل مناسبی برای صرف غذا می باشد. بین ماه های اکتبر و مارس، شما می توانید در روزهای یکشنبه اول در هر ماه، بدون پرداخت هزینه ورودی، از موزه دیدن کنید اما باید خود را با برخورد با جمعیت بسیار زیادی که می خواهند از موزه دیدن کنند در این روز آماده کنید. بلیط کلکسیون دائمی لوور در حدود ۱۵ یورو است که می توانید با پرداخت ۱۷ یورو، بلیط از قبل از ورود به لوور تهیه کنید و در صف گیشه معطل نشوید.

جاذبه های گردشگری پاریس

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام از جاذبه های گردشگری پاریس به حساب می آید که جزو بناهای بسیار زیبای تاریخی می باشد. این بنا در مرکز پاریس، کنار رود سن و در جزیره ای به نام ایل دو لاسیته واقع شده است. همچنین در این جزیره کلیساهای سن شاپل و قلعه کونسیرژری نیز قرار دارند. قدمت این کلیسا به ۷۰۰ سال می رسد که در سال ۱۱۶۳ میلادی به دستور اسقف موریس دو سولی ساخته شد. این کلیسا از بناهای مذهبی کاتولیکی است که هر سال ۱۳٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر از آن دیدن می کنند. این کلیسا تزئینات نمای زیبا، مجسمه های متنوع، ستون های خمیده و عجیبی دارد. همچنین در گالری پادشاهان درون کلیسا می توانید شخصیت های را مشاهده کنید که سرشان را در دوران انقلاب از دست داده اند.

جاذبه های گردشگری پاریسطاق پیروزی

طاق پیروزی از دیگر جاذبه های گردشگری پاریس به شمار می رود. طاق پاریس از انواع جاذبه های گردشگری پاریس است که جزو بناهای بسیار زیبا با معماری چشمگیری ساخته شده است. طاق پیروزی در سال ۱۸۰۶ و به دستور ناپلئون ساخته شد. علت ساخت طاق پیروزی، پیروزی ارتش او در جنگی به نام آسترلیتز بود. این طاق بزرگترین بنای طاقی است که در جهان وجود دارد که در میدان شارل دوگل، در قسمت انتهایی خیابان مشهور شانزه لیزه، واقع شده است.

جاذبه های گردشگری پاریسشانزلیزه

شانزلیزه نیز یکی از جاذبه های گردشگری پاریس به شمار می آید. در واقع شانزلیزه بلوار و محله ای است که تا قبل از قرن ۱۶ میلادی یک مرداب متروک بود. این گذرگاه اعیانی، در خود کافه ها، فروشگاه ها و رستوران های لوکسی دارد که علاوه بر این، در نزدیکی آن نیز بناهای تاریخی مانند کاخ کنکورد و طاق پیروزی و میدان فرانکلین واقع شده است. پیاده روی و گشت و گذار در بلوار شانزلیزه، فضایی عاشقانه را به همراه دارد که با تماشای مردم، فروشگاه ها و غروب سرخ خورشید همراه است. این محله در قسمت غربی منطقه ششم پاریس قرار دارد. در غرب این شانزلیزه، طاق پیروزی، در غرب آن مترو st.lazare، مرکز تجاری madeleine در شمال و در جنوب آن رود سن قرار دارد. از جمله ایستگاه های مترو برای دسترسی به محله شانزلیزه می توان به ایستگاه های

  • Clemenceau کلمانسو
  • Franklin D. Roosevelt فرانکلین دلانو روزولت
  • George V جرج پنجم
  • و Charles de Gaulle Etoile شارل دوگل
اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری پاریسباغ تویلری

این باغ از جاذبه های گردشگری پاریس است که در مرکز پاریس، کرانه رود سن و در کنار میدان کنکورد واقع شده است. این باغ که توسط آندره لونوتر، در سده هفدهم میلادی به صورت طراحی ها و فضاهای سبز همراه باغ و باغچه به وجود آمد، یکی از اماکن گردشگری- تفریحی در پاریس به حساب می آید که در آن حادثه های بسیاری رخ داده است و همواره مورد طمع پادشاهان بوده است. برای دسترسی به باغ تویلری می توانید از خط ۱ مترو Tuileries استفاده کنید و در ایستگاه های شماره ۱۰۱۸، ۱۰۱۷ و ۱۰۱۹ خیابان Saint Honore پیاده شوید.

از دیگر جاذبه های گردشگری پاریس که در این باغ وجود دارد، باقیمانده های کاخ تویلری هستند که در گوشه ای از باغ وجود دارد. هر ساله شهربازی در باغ شروع می شود که از ماه ژوئن تا اوت ادامه دارد و این شهر بازی سیار، بازی های مختلفی را در بر می گیرد که از جمله آن می توان به سرسره آبی، ترن هوایی و چرخ و فلک اشاره نمود. ورودی باغ برای عموم آزاد می باشد و در کل سال می توان از این باغ دیدن کرد.

جاذبه های گردشگری پاریسدیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس از اماکن تفریحی- گردشگری و فروشگاهی است که از جاذبه های گردشگری پاریس به شمار می رود. این مکان در خارج از پاریس به فاصله یک ساعت واقع شده است. در این مجموعه که متشکل است از دو شهر بازی و دهکده های کوچک و بزرگ الهام گرفته از کارتون ها و فیلم های ساخت دیزنی، مراکز فروشگاهی، مناطق سرگرمی، هفت هتل دیزنی و سایر هتل ها. این مجموعه از سال ۱۹۹۲ آغاز به کار کرده است و در سال در حدود ۱۵٫۵۰۰٫۰۰۰ نفر از آن دیدن می کنند. از آثار دیدنی این مجموعه می توان به :

  • معماری بناها
  • فضاهای سبز زیبا با طراحی های خاص
  • آبشارهای مصنوعی
  • کوه ها و صخره ها
  • پل های معلق چوبی
  • محوطه های بکر و طبیعی
  • شمشادها و درختچه ها با طراحی های خاص

جاذبه های گردشگری پاریسگورستان زیرزمینی کاتاکومب

گورستان زیرزمینی کاتاکومب از جاذبه های گردشگری پاریس به شمار می رود. این گورستان از جاذبه های گردشگری پاریس، جزو شگفت انگیزترین اماکن موجود در پاریس است که از مجموعه ای دالان ها و راهروهای دلهره آور تشکیل شده است. این گورستان از قرن نوزدهم به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پاریس معرفی شده است. از عجیب ترین حقایق در مورد این گورستان، تخمین وجود حدود ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ اسکلت در کاتاکومب است که باعث شده تا ترسناک ترین جاذبه های گردشگری پاریس به حساب آید.

جاذبه های گردشگری پاریسکلیسای سنت شاپل پاریس

این مکان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری پاریس می باشد. این کلیسا از شاهکارهای معماری به سبک گوتیک است که در سال های ۱۲۳۸ تا ۱۲۴۸ میلادی به عنوان جاذبه های گردشگری پاریس و به دستور لویی چهارم ساخته شد. از ویژگی های بی نظیر این کلیسا که باعث محبوبیت آن شده است، تصاویر و نقاشی های بی نظیری است که روی شیشه های کلیسا وجود دارد و باعث شده است تا منظره ای رویایی به وجود آید.

مسجد مریم مقدس نیز که از جاذبه های گردشگری پاریس می باشد، در طبقه پایین این کلیسا قرار دارد. در این بنا بیشتر از رنگ های آبی و قرمز استفاده شده است که نشان دهنده دکوراسیون اصلی قرون وسطی می باشد. این کلیسا نیز مانند کلیسای نوتردام در جزیره سیته قرار دارد که نزدیک ترین مترو به این بنا، متروی Cité می باشد.

جاذبه های گردشگری پاریس

اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید