10

آوریل
2019

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری شیراز

ارسال شده توسط: aryafan/ 1490 0

شهر شیراز یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور ایران می باشد که جاذبه های گردشگری شیراز مقصد بازدید هزاران و میلیون ها گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد. از جمله جاذبه های گردشگری شیراز می توان به آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، حمام کریم خان زند ، تخت جمشید و باغ ارم اشاره نمود. بدون شک سفر به شهر شیراز و بازدید از جاذبه های گردشگری شیراز بهترین سفر داخلی به شمار می آید که شما می توانید با در اولویت قرار دادن شیراز در سفرهای داخلی خود فرصت بازدید و گذراندن اوقات بسیار شیرین و شاد را در این شهر تاریخی و قدیمی داشته باشید. شهر شیراز شهر هنر و ادب با داشتن قدمت بسیار تاریخی و قدیمی خود یکی از شهرهای باستانی ایران بوده و قلب تمدن ایران در آن می تپد که علاوه بر گردشگران داخلی توانسته است مد نظر و مورد انتخاب گردشگران و توریست های خارجی نیز قرار بگیرد.

جاذبه های گردشگری شیراز

شیراز شهر ادبیات و هنر دوستی می باشد که با داشتن باغ های نارنجی بی نظیر خود در دل تمام مردم ایران جای گرفته است. این شهر از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای ایرانی بوده و بر اساس هنر و شعر بنا شده است. شهر شیراز با داشتن جاذبه های گردشگری بی مثل و منحصر به فرد خود، توانسته است سالانه توجه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جذب کند. این شهر باصفای ایرانی همیشه از اولین اولویت های مقصدهای گردشگری مسافران بوده است. با توجه به نزدیک شدن سال نو نیز بسیاری را افراد به دنبال بازدید از زیباترین شهر ایران هستند که شهر شیراز یکی از آن ها بوده و و می توانند برای گذراندن تعطیلات بی نظیر به این شهر زیبایی ایرانی سفر کنند. از جاذبه های گردشگری شیراز می توان به مواردی از جمله تخت جمشید، بازا وکیل، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظیه، حمام کریم خان، آرامگاه شاهچراغ و روستای قلات اشاره کرد. اگر می خواهید سفری بسیار به یادماندنی و پر بار را داشته باشید به توصیه می کنیم که در تعطیلات نوروزی خود، شهر شیراز در در اولویت های انتخابی قرار دهید چرا که می توانید علاوه بر بازددی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شیراز، می توانی فرا رسیدن بهار را به شکل کامل در این شهر لمس کرده و از آب و هوای مطلوب این شهر بهره مند شوید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از جاذبه های گردشگری شیراز توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

جاذبه های گردشگری شیراز

آرامگاه حافظ

حافظ شیرازی یکی از محبوب ترین و مشهورترین شاعران ایرانی بوده که آرامگاه این شاعر اسطوره ای در شهر شیراز واقع شده و امروزه به یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری شیراز تبدیل شده است. آرامگاه حافظ در میان باغی بسیار زیبا و جذابی واقع شده است که این باغ در سمت شمال شرقی شهر شیراز بوده و از معماری سنتی ایرانی بسیار زیبایی برخوردار می باشد. گردشگرانی که برای بازدید آرامگاه حافظ به سوی این باغ روانه می شوند می تواند بعد از بازدید مقبره حافظ، در چایخانه های سنتی که در اطراف آن قرار گرفته اند به استراحت پرداخته و از نوشیدنی های بی نظیر شیرازی میل کنند. زمان بازدید و از آرامگاه حافظ از ۸ صبح تا ۹ شب بوده و هزینه آن برای گردشگران خارجی در حدود ۷ دلار می باشد. آرامگاه حافظ با داشتن نورپردازی بسیار زیبا و فوق العاده خود در شب هنگام بسیار جذاب تری می باشد و گردشگران می توانند در طول سال شاهد برگزاری انواع رویدادهای مختلف از جمله شب های شعر در این مکان شگفت انگیز باشند. آرامگاه حافظ از مهمترین جاذبه های گردشگری شیراز می باشد که هر مسافر و گردشگری بازدید از این مکان را در اولویت های قرار می دهد.

جاذبه های گردشگری شیرازآرامگاه سعدی

شهر شیراز شهر شعر و ادب و هنر می باشد که این امر باعث گردیده گردشگران و مسافرانی که به شهر شیراز سفر می کنند با آثار و آرامگاه های شاعران معروف ایرانی روبه رو شوند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی سعدی می باشد این شاعر یکی از پرآوازه ترین شاعران کشورمان می باشد که در قرن ۱۳ هجری قمری در شهر شیراز می زیسته است. آرامگاه سعدی نیز همانند آرامگاه حافظ در دل یکی از باغهای مشهور شیراز واقع گشته است که این باغ با داشتن درختان و گل های شاداب و پر صفای خود زیبایی منحصر به فردی را به این مکان بخشیده به طوری که بسیاری از گردشگران و توریست ها بازدید از این مکان زیبا و بی نظیر را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند. مصالح و سنگ های به کار رفته در آرامگاه سعدی از طرح و سبک سنتی ایرانی برخوردار بوده که همین امر سبب شده آرامگاه سعدی یکی از چشمگیرترین و جذاب ترین مناطق دیدنی و باستانی در شهر شیراز به شمار آید.

جاذبه های گردشگری شیرازباغ ارم

باغ ارم یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین باغ های شهر شیراز بوده که با داشتن سروها و درختان سر به فلک کشیده خود نمایی از بهشت واقعی را به بازدیدکنندگان و گردشگران تداعی می کند. ویژگی های بسیار منحصر به فرد باغ ارم سبب شده است که این باغ در بین لیست بهترین جاذبه های گردشگری شیراز واقع شود. در میان باغ ارم ساختمان بسیار مجلل و باشکوهی را می توان مشاهده کرد که این ساختمان از قیمت های بسیار مختلف تشکیل شده است شما می توانید با ورود به این ساختمان باشکوه با انواع کاشی های بسیار ظریف و زیبا که بر روی آنها اشعاری از حافظ حک شده مشاهده کنید. همچنین این ساختمان دارای یک سالن بزرگ بسیار مجلل و تزئین شده ای می باشد که هر بیننده و گردشگری را به سوی خود جذب می کند. باغ ارم توسط یکی از معماران محلی شیرازی در زمان حکومت قاجاریه بنا و ساخته شده است و در مورد محل قرارگیری این باغ نیز می توان گفت در شمال رودخانه خوش و در مقابل دانشگاه قرار گرفته است؛ و بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر از این باغ سرسبز و بسیار جذاب بازدید کنند.

جاذبه های گردشگری شیرازتخت جمشید

تخت جمشید یا پرسپولیس نمادی باشکوه از دوران امپراطوری هخامنشیان می باشد که قدمت آن به دو هزار پانصد سال پیش برمی گردد. این مجموعه نه تنها تاریخ مردم ایران را به رخ می کشد بلکه متعلق به گذشته همه مردم در سراسر جهان است؛ که همین امر سبب گشته است به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شیراز تبدیل گردد. تخت جمشید در ۵۷ کیلومتری شهر شیراز و در ده کیلومتری شمال مرودشت قرار گرفته است و گردشگران می توانند با طی کردن این مسافت کوتاه به این مکان تاریخی و بسیار قدیمی دسترسی داشته باشند. براساس تحقیق محققان می توان تخمین زد که آثار بر جا مانده از این بنا به بیش از ۵۱۵ سال قبل از میلاد برمیگردد. این مکان جایگاهی برای برگزاری انواع جشن ها و آیین ها مثل عیدنوروز می باشد. گردشگران و توریست ها برای بازدید از این مجموعه تاریخی باید یک روز کامل خود را به آن اختصاص دهند چرا که این مکان در بیرون از شهر قرار گرفته و همچنین از فضای بسیار بزرگی برخوردار است.

جاذبه های گردشگری شیراز

روستای قلات

روستای قلات یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز می باشد که سیار دیدنی و از جذاب ترین روستاهای شهر شیراز به شما می آید. این روستا در شمال غرب شیراز در ۳۶ کیلومتری آن واقع شده است و حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد که گردشگران و مسافران خود را به این روستای زیبا برسانند. روستای قلات از خوش آب و هواترین روستای های این شهر بوده و گردشگرانی که به این روستا سفر می کنند می توانند از بهترین و بهترین آب و هوای بهره مند شوند. در این روستا علاوه بر وجود مناظره بسیار بکر و دست نخورده گردشگران می توانند از آداب و رسوم بسیار جالب مردم محلی نیز برخوردار باشند. بهترین زمان برای بازدید از این روستا، فصل بهار و پاییز می باشد که از در این فصل ها گردشگران می توانند زیبایی های طبیعی را دیدن کرده و نهایت لذت را ببرند.

جاذبه های گردشگری شیراز

آرامگاه شاهچراغ

شاهچراغ از دیگر جاذبه های گردشگری شیراز بوده که از محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم محلی شهر شیراز دارد. شاهچراغ یا پادشاه نور آرامگاه دو تن از برادران امام رضا می باشد این آرامگاه در حکومت قاجاریه احداث و تاسیس شد با این حال که این دو تن بزرگوار در قرن ۹ هجری به شهادت رسیدند. آرامگاه شاهچراغ از ساختمان اصلی کاشی کاری و حیاط مرکزی دارای آبنما تشکیل شده است وجود آبنما در محوطه این جاذبه گردشگری شیراز فضای بسیار منحصر به فردی را به این مکان بخشیده است. گردشگران با حضور در این مکان می توانند شاهد درختان و گیاهان متنوع در محوطه بیرونی آرامگاه شاهچراغ باشند. از دیگر شاخص ترین ویژگی های این مکان می توان به آینه کاری های داخلی آرامگاه اشاره کرد این کار با تمامی ظرافت و دقت بسیار بالا توسط هنرمندان دوره قاجاریه اجرا شده است که همین امر سبب گشته است آرامگاه شاهچراغ به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شیراز تبدیل شود؛ و این مسجد را به یکی از زیباترین و دیدنی ترین مساجد شهر شیراز تبدیل سازد.

جاذبه های گردشگری شیرازمجموعه زند وکیل

مجموعه زند وکیل از جمله تاریخی ترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری شیراز بوده و شامل حمام زند، مسجد، ارگ و بازار سنتی می باشد که همگی در مرکز شهر شیراز و در خیابان زند واقع شده اند. نما و معماری بیرونی ارگ کریم خان همانند قلعه های قرون وسطی بوده و در معماری داخلی آن از گچ بری های سنتی، حوض و حیاط پر از درختان ساخته شده است. قدمت ساخت ارگ کریم خان زند به دوران سلسله زندیه برمی گردد.

جاذبه های گردشگری شیراز

بازار سنتی وکیل

بی شک تمام گردشگرانی که به مسافرت و گردشگری می پردازند، علاقه شدیدی به خرید و بازدید از بازارهای مختلف را دارند. از مهم ترین بازارهای شهر شیراز که بازار سنتی وکیل اشاره کرد که از مشهورترین جاذبه های گردشگری شیراز بوده و سالانه هزاران نفر گردشگر از این جاذبه بی نظیر دیدن می کنند و به خرید انواع سوغاتی های مختلف شهر شیراز می پردازند. شما می توانید در این بازار از کالاها و محصولات بسیار زیادی را مشاهده کرده و خرید خود را انجام دهید. طراحی و معماری این بازار بسیار سنتی و قدیمی می باشد که همین امر نیز زیبایی و جذابیت بسیار خاصی را به آن بخشیده است به طوری که بسیاری از گردشگران خارجی از بودن در این مکان و گذراندن وقت در آن احساس بی نظیری را تجربه می کنند، حسی که در کشور خودشان نبوده و در اوج زیبایی می توانند ساده زیستی را تجربه کنند.

جاذبه های گردشگری شیراز

مسجد نصیر الملک

از دیگر جاذبه های گردشگری شیراز که در میان مردم محلی شهر شیراز نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است می توان مسجد نصیر الملک را نام برد. در معماری و طراحی این مسجد از کاشی های صورتی رنگ استفاده شده است که به همین دلیل این مسجد را در فرهنگ عامه خود به عنوان مسجد صورتی نیز می شناسند. مسجد نصیر الملک نشان از قدرت و بهت دوران قاجاریه می باشد که با داشتن طراحی و عظمت بسیار زیبایی خود می توانید این موضوع را به خوبی نشان دهد. بسیاری از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی در این مکان زیبا بهترین و زیباترین عکس های یادگاری خود را به ثبت می کنند و برخی از این عکس های می تواند جزء بهترین عکس های ثبت شده در آلبوم خاطرات گردشگران باشد. این مسجد از تعداد زیادی پنجره و ستون تشکیل شده است که سهم بسزایی را در زیبایی و شکوه این مسجد دارند.

جاذبه های گردشگری شیراز

نقش رستم و نقش رجب

در چند کیلومتری مجموعه پرسپولیس شما می توانید شاهد یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری شیراز باشید که به نام نقش رستم و نقش رجب معروف بوده و در این مجموعه ۴ تن از پادشاهان معروف هخامنشی قرار گرفته است. شما می توانید در این مکان گردشگری آثار بسیار زیبایی از دوره ساسانی، بهرام دوم و نقش های از ایزد بانو و شاه را مشاهده کنید. وجود معماری و طراحی بسیار بی نظیر و جذاب در این مکان سبب شده است که این جاذبه گردشگری از مهمترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری شیراز به شمار بیاید و در اولویت های انتخابی بسیاری از گردشگران و توریست های خارجی واقع شود. نکته ای که گفتن آن حائز اهمیت بوده این است که گردشگران و توریست های خارجی علاقه بسیار زیادی را برای تماشا و بازدید از این مکان نشان می دهند و این امر نشان دهند این است که این آثار معلق به کل جهان می باشد.

جاذبه های گردشگری شیراز

حمام کریم خان زند

و در آخر می توان از جاذبه های گردشگری شیراز به حمام کریم خان زند اشاره نمود این حمام یکی از حمام های سنتی ایران و قدیمی ترین اماکن واقع در شهر شیراز می باشد که با داشتن معماری و طراحی در سبک سنتی و قدیمی امروزه به موزه تبدیل شده و مورد بازدید عموم افراد قرار گرفته است. توریست ها و گردشگران بی شماری سالانه برای بازدید از مجسمه های حمام کریم خان زند که آن دوران را به نمایش گذاشته اند شهر شیراز را در اولویت بازدیدهای خود در میان جاذبه های گردشگری شیراز قرار می دهند.

جاذبه های گردشگری شیراز
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید