10

آوریل
2019

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری تبریز

ارسال شده توسط: aryafan/ 1653 0

تبریز شهر اولین ها و معروف ترین شهر های ایران می باشد که با داشتن قدمتی بسیار قدیمی از شهرهای قدیمی ایران نیز بوده و در طول تاریخ دلاوری های بسیاری از خود نشان داده است. از جاذبه های گردشگری تبریز می توانیم به ارگ علیشاه، پارک ایل گولی، مقبره الشعرا و مسجد کبود اشاره کرد که سالانه میلیون ها گردشگر و توریست داخلی و خارجی برای بازدید از جاذبه های گردشگری تبریز روانه این شهر شده و زیبایی های شهر تبریز را از نزدیک تماشا می کنند. اگر شما نیز به دنبال مقصد بی نظیر با منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری هستید، به شما توصیه می کنیم که این شهر را در اولویت های انتخابی خود قرار دهید و حتما از آن بازدید کنید. شما می توانید با سفر به این شهر زیبای ایران بهترین و به یادماندنی ترین لحظات را در کنار خانواده خود به ارمغان بیاورید.

جاذبه های گردشگری تبریز

شهر تبریز از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای ایران می باشد که با داشتن جاذبه های گردشگری بی نظیر و زیبای خود شهرت جهانی دارد و مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی واقع شده است. این شهر در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت فرهنگی و اسلامی شناخته شد و همین امر نیز سبب گردید تا بسیار از گردشگران از سراسر کشورهای مختلف برای بازدید از جاذبه های گردشگری تبریز به سوی ایران روانه شوند. از مهم ترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تبریز می توان به پارک ایل گولی، روستای کندوان، بازار تبریز، کلیسای استفانوس، ارگ علیشاه، مقبره الشعرا و موزه آذربایجان اشاره کرد. با توجه به نزدیک شدن سال نو گردشگران بسیار زیادی به دنبال بازدید از جاذبه های بی نظیر این شهر هستند و به همین دلیل نیز در وب سایت های مختلفی به دنبال لیستی از جاذبه های گردشگری تبریز هستند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تبریز توضیحاتی را برای شما عزیزانی که قصد سفر و بازدید از این شهر را دارید، ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری تبریزپارک کوهستان عینالی

از جدیدترین و زیباترین جاذبه های گردشگری تبریز می توان به پارک کوهستانی عینالی اشاره کرد که در اطراف شهر تبریز واقع شده است و در سال های اخیر نیز با توسعه قسمت های مختلف آن و تدارک دیدن بهترین امکانات و خدمات در این پارک، توانسته اند توجه و نظر بسیاری از گردشگران را به سوی این پارک جلب کنند. شما می توانید با ماشین و خودرو شخصی خود، به راحتی به این پارک دسترسی داشته باشید و در مرتفع ترین نقطه شهر به تماشای منظره زیبای شهر تبریز بپردازید. توجه داشته باشید که در ارتفاعات هوا بسیار خنک می باشد و حتما لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. در این پارک انواع کافی شاپ و رستوران ها تاسیس شده اند که شما می توانید بعد از گشت و گذار در این پارک، برای استراحت نیز به یکی از این مکان ها مراجعه کرده و از غذاها و نوشیدنی های لذیذ ارائه شده نیز میل کنید.

جاذبه های گردشگری تبریزکلیسای استفانوس مقدس

از دیگر بی نظیرترین و تاریخی ترین جاذبه های گردشگری تبریز می توان به کلیسای استفانوس اشاره کرد که این کلیسا مربوط به ارمنی های می باشد که در زمان های گذشته در شهر تبریز زندگی می کردند، بوده و امروزه نیز برخی از ارمنی ها که در شهرهای اطراف تبریز زندگی می کنند، به این کلیسا در روزهای بسیار خاص سال برای ادعای زیارت و دعا، مراجعه می کنند. این کلیسا در یک و نیم ساعتی شهر تبریز و در نزدیک شهر جلفا واقع شده است و کلیسای استفانوس از معماری و طراحی بسیار بی نظیر و زیبایی برخوردار می باشد به طوری که هر گردشگری که از آن بازدید می کنند از شکوه و عظمت آن در حیرت می ماند. البته در قرن ۴ هجری در اثر زلزله های بسیار مختلفی که در این استان رخ داد، بخش های مختلف این کلیسا ویران شد که بعدها به کمک میراث فرهنگی استان بخشی های از این کلیسا مورد ترمیم واقع شد. این کلیسا دومین کلیسا ارمنی ها در کشورمان می باشد و گردشگران می توانند با بازدید از این جاذبه در برخی از روزهای سال، شاهد برگزاری آیین های مختلف ارمنی ها نیز باشند.

جاذبه های گردشگری تبریزروستای کندوان

روستای کندوان از دیگر جاذبه های طبیعی این استان بوده که شما می توانید یکی از بی نظیرترین و جالب ترین روستاهای سنگی جهان را با سفر به این روستا مشاهده کنید. در کل جهان سه روستای سنگی وجود دارد که روستای کندوان یکی از آنها میباشد. این روستا به دلیل داشتن ویژگی های بسیار منحصر به فرد خود توانسته است در لیست بهترین جاذبه های گردشگری تبریز واقع شود و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. صخره هایی به شکل کله قندی این روستا نما و منظره بسیار فوق العاده ی را به آن بخشیده است و بی شک شما نیز از دیدن این منظره نهایت لذت را خواهید برد. قدمت این روستا را ۷۰۰۰ سال پیش بینی می کنند که یکی از قدیمی ترین روستاهای کشور نیز به شمار می آید. شما می توانید علاوه بر تماشای منظره بسیار زیبا از صنایع دستی و سوغاتی منحصر به فرد این روستا نیز بهره مند شوید. از مهم ترین سوغاتی های این روستا می توان به انواع خشکبار، آلوچه ها، کوزه های سفالی و عسل طبیعی اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری تبریزپارک ایل گلی تبریز

پارک ایل گولی یا پارک شاه گلی یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری تبریز می باشد. پارک ایل گولی به معنای استخر شاه می باشد. دریاچه ای که در این پارک واقع شده است حدود ۱۲ متر عمق دارد و منظره بسیار زیبایی را به این پارک بخشیده است. شما می توانید با پیمودن ۷ کیلومتر از مرکز شهر تبریز خود را به این پارک زیبا برسانید و لحظات بسیار رمانتیک و بی نظیری را در آن تجربه کنید. شهر بازی که در نزدیکی این پارک واقع شده است به جذابیت آن بخشیده و بسیاری از گردشگرانی که از این پارک دیدن می کنند، می توانند لحظاتی را نیز در این شهر بازی بگذراند. عمارتی که در وسط پارک ایل گولی واقع شده است مربوط به شاهان آق قویونلوها می باشد که در این عمارت زندگی می کرده اند و امروزه از این مکان به عنوان رستوران پارک ایل گلی استفاده می شود و از طراحی بسیار زیبا و بی نظیری برخوردار می باشد.

جاذبه های گردشگری تبریز

مقبره الشعرا

مقبره الشعرا از دیگر جاذبه های گردشگری تبریز بوده که قدمت این مقبره به قرن ۸ هجری شمسی برمیگردد. توریست و گردشگران می توانند با بازدید از این مکان، از محل دفن ۴۰۰ شاعر معروف و نامدار ایرانی دیدن کرده و آثار بسیار زیبای برخی از این شاعران را در این مکان مشاهده کنند. توجه داشته باشد که این مقبره در اثر زلزله های رخ داده در طی سالیان متمادی بسیار آسیب دیده بوده که بعدها به کمک مردم و شهرداری تبریز از دوباره طراحی و احداث شد. از مهم ترین افرادی که در این مکان دفن شده اند می توان به استاد بزرگ شهریار و حکیم اسدی طوسی اشاره کرد. همچنین این مکان از فضای سبز بسیار بی نظیری برخوردار می باشد که گردشگران بعد از بازدید از داخل این مکان می توانند لحظاتی را نیز در فضای بیرونی این مکان داشته باشند و از منظره زیبای این محوطه استفاده کنند. همچنین در داخل این مکان انواع تندیس های مختلف از شاعران و هنرمندان را نیز می توانید مشاهده کرده و عکس های یادگاری خود را به ثبت برسانید.

جاذبه های گردشگری تبریزموزه آذربایجان

موزه آذربایجان یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تبریز می باشد که در سال ۱۳۴۱ هجری افتتاح شده و برای بازدید عموم مردم مورد استفاده واقع شد. این موزه در نزدیکی مسجد کبود بوده و به همین دلیل بسیاری از گردشگرانی که از مسجد کبود بازدید می کنند سری نیز به موزه آذربایجان می زنند که البته برعکس این امر نیز اتفاق می افتد. موزه آذربایجان حدود ۱۲۰۰ اثر قدیمی را در دل خود جای داده است و به عنوان بزرگترین موزه بعد از موزه باستان شناسی ملی تهران می باشد. این موزه از سه سالن بسیار بزرگ و چند اتاق و کتابخانه تشکیل شده است و در حال حاضر از بزرگ ترین موزه های تاریخی به شمار می آید. عظمت و شکوه موزه آذربایجان به قدری بی نظیر است که هر گردشگری را به سوی خود جذب کرده و قدرت خود را رونمایی می کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از این مکان بازدید کرده و از آثار بی نظیر آن دیدن فرمایید.

جاذبه های گردشگری تبریزمسجد جامع تبریز

یکی دیگر از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری تبریز مسجد جامع تبریز یا همان مسجد جامع کبیری می باشد که در دوران سلجوقیان تاسیس شده است و در نزدیکی بازار تبریز واقع می باشد. این مسجد از معماری و طراحی بسیار جالبی برخوردار می باشد که این امر توجه بسیاری از معماران مختلف را از کشورهای مختلف به سوی خود جذب کرده است و توانسته به عنوان یکی از آثار ملی کشور ما ثبت شود. کاشی کاری ها و گلدسته های بسیار بی نظیر و زیبایی در این مسجد تعبیه شده است که به شگفت انگیز بودن این مسجد تاثیر بسیاری بخشیده است. سالانه مراسم های بسیار مهمی در این مسجد برگزار می شود و هزاران نفر برای شرکت در این مراسم ها به سوی این مسجد روانه می شوند. اگر در سال نو به شهر تبریز سفر کردید حتما از این مسجد زیبایی تاریخی نیز بازدید کنید و عظمت و زیبایی این مسجد را از نزدیک تماشا کنید.

جاذبه های گردشگری تبریزارگ علیشاه تبریز

ارگ علیشاه از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تبریز می باشد که هدف از ساخت آن مسجد بوده که به دلایل بسیار زیادی این امر به حقیقت نپیوست و سبب شد که کارهای ساخت آن نیمه بماند. بعدها با مرگ علیشاه نیز این مکان کلا به فراموشی سپرده شد و در جنگ های میان ایران و روس نیز آسیب های بسیار زیادی به این مکان وارد شد و بسیاری از نظامیان از این مکان به عنوان انبار و ذخیره محموله های خود استفاده می کردند؛ اما امروزه با توجه به بازسازی های که در این مکان صورت گرفته است، بسیاری از گردشگران و توریست هایی که به این شهر سفر می کنند، این مکان را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد جاذبه های گردشگری تبریز در نظر گرفته از آن بازدید می کنند. نورپردازی بسیار زیبایی که در این مکان وجود دارد، شب هنگام های این مکان را بسیار زیبا و دیدنی تر می کند و گردشگران با تماشای این مناظره لذت بی نهایتی می برند.

جاذبه های گردشگری تبریز

مسجد کبود تبریز

شهر تبریز یکی از شهرهای مذهبی در زمان های گذشته بوده است و به همین دلیل گردشگران می توانند مساجد بسیار مختلفی را در این شهر مشاهده کنند که هر کدام از آنها در زمان حکومت پادشاهان مختلف تاسیس شده است و از مهم ترین این مساجد می توان به مسجد کبود تبریز اشاره کرد که در زبان ترکی به آن مسجد گوی نیز می گویند. گوی به معنای کبود می باشد. مسجد کبود یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تبریز می باشد که در زمان جهانشاه بنا گشته است و بسیاری از کتاب ها نام این مکان را با نام مسجد جهانشاه نوشته اند. کاشی های بسیار ظریف و زیبایی در طراحی داخلی و خارجی این مسجد به کار رفته است که رنگ این کاشی ها آبی فیروزه های می باشد و به همین دلیل نیز این مسجد را مسجد کبود می نامند. البته بخش اعظم این طراحی ها در اثر حملات مغول ها از بین رفته است ولی با این حال شما می توانید از قسمت های باقی مانده، به عظمت و زیبایی این مکان تاریخی پی ببرید.

جاذبه های گردشگری تبریزبازار تبریز

بی شک هر گردشگری که برای بازدید از جاذبه های گردشگری تبریز به این شهر سفر می کنند، به دنبال بازار خریدی هستند که بتوانند خریدهای مد نظر خود را در آن بازار داشته باشند. به همین دلیل در این قسمت سعی بر آن داریم تا یکی از مشهورترین بازارها و جاذبه های گردشگری تبریز را به شما معرفی کنیم. بازار تبریز اولین بازار سرپوشیده در کل جهان می باشد که با داشتن حدود یک کیلومتر مربع توانسته است این شهرت جهانی را به دست آورده و جز بهترین جاذبه های گردشگری تبریز به شمار آید. البته ناگفته نماند که این جاذبه بی نظیر تبریز توانسته است نام خود را در میراث فرهنگی یونسکو نیز به ثبت برساند.

جاذبه های گردشگری تبریز

جنگل ارسباران

و در آخر سعی بر آن داریم تا در مورد یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری تبریز توضیحات بیشتری را برای شما گردشگران عزیز ارائه دهیم. جنگل ارسباران از دیگر جاذبه های گردشگری تبریز بوده که با داشتن منظره بسیار بکر و زیبای خود یکی از دیدنی ترین منطقه ها در این استان می باشد. بهترین زمان برای سفر و بازدید از این مکان فصل بهار و تابستان می باشد و شما می توانید برای تعطیلات سال نو خود این مقصد را انتخاب کرده و همراه با خانواده خود بهترین لحظات را در این جنگل ها داشته باشید. این جنگل در نزدیکی مرز ایران با جمهوری آذربایجان واقع شده است و از آب و هوای بسیار معتدل و دل نشینی برخوردار می باشد.

جاذبه های گردشگری تبریز
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید