10

آوریل
2019

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

ارسال شده توسط: aryafan/ 1032 0

شهر استانبول با داشتن زیباترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری خود در کل جهان شهرت زیادی دارد. از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول می توان به مسجد سلطان احمد و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد. گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را دارند به دنبال لیستی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول هستند که بتوانند در مدت زمانی که در این شهر حضور دارند، لحظات ناب و به یادماندنی را داشته باشند. استانبول را شهر زیبایی های می نامند که قطعا با تماشای هر یک از جاذبه های آن می توانید به این واقعیت پی ببرید.

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول بسیار خاص و بی نظیر می باشند به طوری که هر گردشگری آرزوی بازدید از این شهر و جاذبه های گردشگری استانبول را دارد. از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول می توان به توپکاپی، مسجد سلیمانیه، کاخ دلمه باغچه و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد هر یک از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

جاذبه های گردشگری استانبولایاصوفیه Hagia Sophia

شاید بتوان گفت که نماد شهر استانبول مسجد ایاصوفیه است چرا که در تمام عکس های شهر استانبول می توانید نشانه هایی از این مسجد را مشاهده کنید. همین امر نیز سبب شده است که ایاصوفیه به یکی از مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شود. مسجد ایا صوفیه در اولین زمان تاسیس خود، به عنوان کلیسای امپراطور بیزانس بود و امپراطورهای بیزانس به خاطر داشتن این کلیسا به خود افتخار می کردند و سعی بر آن داشتند تا این کلیسا را به تمام جهانیان بشناسانند. این مکان در زمان امپراطوری بیزانس به قدری از اهمیت برخوردار بود که به جرات می توان گفت که مرکز اصلی فرمانروایی بوده است و قلب این حکومت در این کلیسا می تپید؛ که بعد از پیروزی عثمانی ها بر بیزانس ها این کلیسا رونق خود را از دست داد و مسلمانان از آن به عنوان مسجد استفاده کردند و به همین دلیل برخی از تغییرات در این مکان صورت گرفت. البته در قرن بیستم نیز این مسجد به موزه تغییر کاربری داد و امروزه به عنوان اصلی ترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می آید. سالانه میلیون ها گردشگر از این مکان زیبا و دیدنی بازدید کردند و گذر تاریخ را در این مکان لمس می کنند.

جاذبه های گردشگری استانبول

مسجد سلطان احمد Blue Mosque

از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول می توان به مسجد سلطان احمد اشاره کرد. این مسجد به مسجد آبی نیز شهرت دارد. دلیل نامگذاری این مسجد به مسجد آبی این است که از کاشی های آبی رنگ در نمای داخلی آن استفاده شده است. مسجد سلطان احمد در اوایل قرن ۱۷ بنا شد و از آن دوران مکانی برای عبادت و نیایش مسلمانان کشور ترکیه واقع شده است. در این مسجد روزانه ۵ نوبت اذان و نماز جماعت برگزار می گردد که گردشگران با حضور در ساعات اقامه نماز حق و اجازه ورود به این مسجد جهت بازدید و گشت و گذار ندارند. سالانه مراسم های بسیار مختلفی در این مسجد باشکوه و معروف برگزار می شود که یکی از مهمترین این مراسم ها می توان به مراسم های شبانه و سحری ماه رمضان اشاره نمود این مراسم به قدری باشکوه برگزار می گردد که بسیاری از توریست های اروپایی تنها جهت شرکت در این مراسم روانه شهر استانبول می شوند. معماری مسجد سلطان احمد بسیار شبیه به معماری مسجد ایاصوفیه است و تنها تفاوت بین آنها در تعداد مناره ها می باشد.

آدرس: استانبول – منطقه فاتح – محله سلطان احمد – مسجد سلطان احمد

کاخ توپکاپی Topkapi Palace

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر استانبول می توان به کاخ توپکاپی اشاره کرد. این کاخ با داشتن طراحی و معماری بسیار بی نظیر خود به یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شده است. کاخ توپکاپی بر روی تپه ای که به دریای مرمره مشرف می باشد قرار گرفته است. این کاخ یکی از زیباترین و مشهورترین آثار بر جای مانده از تاریخ عثمانی ها است و از این رو از اهمیت و ارزش بسیار بالایی در میان مردم ترکیه برخوردار می باشد. در سال های گذشته از کاخ توپکاپی به عنوان مقر دولت ترکیه استفاده های بسیار زیادی می شده است اما در حال حاضر این مکان تغییر کاربری داده است و به عنوان یکی از موزه های دوره عثمانی در دل استانبول خودنمایی می کند. گردشگران و توریست ها با ورود به داخل این کاخ شاهد سالن هایی خواهند بود که بر روی دیواره های آن آیاتی از قرآن حک شده است. کاخ توپکاپی در ۵ کیلومتری دیوارهای سنگی قرار رفته است و به وسیله ۲۷ برج احاطه می باشد.

جاذبه های گردشگری استانبول

بازار بزرگ استانبول Grand Bazaar

یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان در شهر استانبول قرار دارد که نام آن بازار بزرگ استانبول است و از پربازدیدکننده ترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد. در این بازار حدود ۵۰۰۰ مغازه وجود دارد که هر کدام از آنها محصولات و کالاهای بسیار مختلفی را به فروش می رسانند. از مهمترین محصولاتی که در این محل به فروش می رسد می توان به طلا، ادویه، فرش، جواهر آلات و لوازم حمام ترکی اشاره کرد. نکته بسیار مهمی که در این بازار وجود دارد و تمام گردشگران بایستی به آن توجه داشته باشند این است که قیمت های ارائه شده در این بازار قدری بیشتر از قیمت واقعی آن می باشد و گردشگران می توانند با چانه زنی تخفیف های بسیار خوبی را از فروشندگان ترکیه ای بگیرند. معماری و طراحی این بازار شباهت بسیار زیادی به بازار سرپوشیده تبریز دارد و گردشگران ایرانی احساس غریبه بودن در این بازار نخواهند داشت. زیبایی این بازار به قدری است که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید باز هم به شما توصیه می کنیم که از این بازار دیدن کنید چرا که مطمئن هستیم مجذوب این بازار خواهید شد و حتما در آخر سر با دستان پر از این بازار بیرون خواهید آمد.

آدرس: محله بیازیت – بازار بزرگ استانبول

جاذبه های گردشگری استانبولآب انبار باسیلیکا سیسترن Basilica Cistern

آب انبار باسیلیکا سیسترن از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که با داشتن طراحی و معماری بسیار شگفت انگیز خود به یکی از مکان های جادویی در شهر استانبول شناخته می شود. شما می توان ۳۳۶ ستون که در ۱۲ ردیف کنار یکدیگر واقع شده اند. در میان این ستون ها یکی از از آنها شهرت بسیار زیادی دارد و تنها دلیلی که آن را از سایر ستون ها متفاوت کرده است، تراش فوق العاده بی نظیر و افسانه ای آن می باشد. سکوت و حس بسیار عجیبی در این مکان حاکم می باشد که هر گردشگری که وارد این مکان می شود این حس را به خوبی تجربه می کند. قدمت این مکان به قرن ۶ میلادی بر می گردد که توسط یکی از فرمانروایان ژوستین جهت تامین آب آشامیدنی مردم استانبول بنا شده است. ساعات بازدید این مکان برای گردشگران از ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر است و گردشگران می توانند به راحتی این مکان شگفت انگیز را تماشا کنند.

آدرس: استانبول – منطقه فاتح – خیابان قربان کادسی – آب انبار باسیلیکا سیسترن

جاذبه های گردشگری استانبول

مسجد سلیمانیه Suleymaniye Mosque

مسجد سلیمانیه یکی دیگر از مهمترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که در سال ۱۵۴۹ بر بالای یکی از تپه های شهر استانبول واقع شده است. معماری این مسجد با دیگر مسجدها بسیار متفاوت می باشد و معمار آن یکی از مشهورترین معماران ترکیه ای، استاد سینان بوده است و این معمار بسیار خوش ذوق، توانست در سال های پایانی عمر خود یکی از بهترین آثار خود را طراحی و به اجرا در بیاورد. شما می توانید قبر بسیاری از پادشاهان عثمانی را در این مسجد مشاهده کنید چرا که عثمانی ها علاقه بسیار زیادی به این مسجد داشتند و آن را پاک ترین مکان در شهر استانبول می پنداشتند.

جاذبه های گردشگری استانبول

کاخ دلمه باغچه Dolmabahce Palace

استانبول شهری پر از کاخ و مسجد می باشد که یکی دیگر از کاخ های موجود در این شهر، کاخ دلمه باغچه می باشد که از مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که قدمت آن نیز به قرن ۱۹ میلادی برمی گردد. شما می توانید با بازدید از این کاخ شاهد بزرگترین لوستر کریستالی جهان باشید که توسط ملکه ویکتوریا به این کاخ هدیه داده شده است.

برج گالاتا Galata Tower

شهر استانبول دارای جاذبه های بی نظیری می باشد که نمونه های آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و همین امر نیز سبب شده است که استانبول به یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری تبدیل شود. از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول می توان به برج گالاتا اشاره کرد که از بی نظیرترین و زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول بوده است و شهرت آن را می توان در کل کشور ترکیه مشاهده کرد. این برج با داشتن ارتفاع ۶۷ متر، از مرتفع ترین ساختمان های شهر استانبول می باشد و از قدمت بسیار بالایی برخوردار می باشد. داستان ها و قصه های بسیار زیادی در مورد این برج وجود دارد که در سال ۱۳۴۸ توسط مسیحیان بنا شده است و به عنوان برج مراقبت نیز در آن زمان مورد استفاده واقع می شده است. شما می توانید در سفر به استانبول از این جاذبه زیبا و بی نظیر دیدن کنید و زیباترین و جذاب ترین عکس های یادگاری خود را با این برج به ثبت برسانید.

جاذبه های گردشگری استانبولمیدان هیپودروم Hippodrome

میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه می باشد. شما می توانید نام این میدان را در اوایل لیست جاذبه های گردشگری استانبول مشاهده کنید. ساخت این بنای باستانی و تاریخی در سال ۲۰۳ شروع شد و در سال ۳۳۰ توسط کنستانتین کبیر اتمام یافت. در دوران گذشته و قدیم بیزانس این مکان را برای سپری کردن اوقات فراغت خود و بازی ها و مسابقات ارابه رانی انتخاب کرد که امروزه این بنا به یکی از پربازدیدترین و پرترددترین اماکن تاریخی در شهر استانبول تبدیل شده است. در حال حاضر بخشی از دیوارهای میدان اسب دوانی در این مکان بر جای مانده است و یک چشمه در بخش شمالی آن وجود دارد که توسط امپراطور آلمانی در سال ۱۸۹۸ اجرا گردید. توریست ها و گردشگران با حضور در این مکان می توانند از سه آثار باستانی واقع در سمت جنوب غربی میدان بازدید کنند که این سه آثار از جمله ابلیسک مصری، ستون ماری شکل و یک سنگ ابلیسک که دارای روکشی از برنز طلایی می باشد که در سال ۱۲۰۴ توسط سربازان جنگ صلیبی چهارم غارت و به سرقت رفت.

جاذبه های گردشگری استانبولکلیسای چورا استانبول (Chora Church)

کلیسای چورا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می آید که با داشتن معماری و طراحی بسیار شگفت انگیز و خاص از معروف ترین کلیساهای ترکیه و جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید. با این که کلیسای چورا تا حدودی از بادید و نگاه گردشگران و مسافران به دور مانده است اما هر یک از توریست هایی که وارد این کلیسای تاریخی می شوند شاهد هنر زیبای بیزانس در آن دوران می شوند و از سپری کردن لحظات و اوقات از بازدید زیبایی های داخلی این کلیسا لذت می برند. نقاشی های عجیب و خاص روی دیوار که زندگی حضرت مریم و عیسی را به تصویر کشیده اند و موزاییک های افسانه ای استفاده شده در کلیسای چورا بر زیبایی طراحی این کلیسا افزوده است. بی شک با حضور در این کلیسا و مشاهده تمامی بخش ها و قسمت های داخلی به این موضوع پی خواهید برد که این کلیسا از زیباترین و بی نظیرترین آثار باقی مانده از دوران بیزانس می باشد. قدمت کلیسای چورا به کنستانتین باز می گردد این کلیسا در ابتدای ساخت یک صومعه بود و پس از گذشت قرن ها به مسجد و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. پیشنهاد می کنیم در سفر به شهر استانبول حتما از این اثر بی نظیر و زیبا از نزدیک دیدن کنید و شاهد معماری بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد در این کلیسا باشید.

جاذبه های گردشگری استانبول

قلعه یدیکوله استانبول (Yedikule Fortress)

در آخر از جاذبه های گردشگری استانبول می توان به قلعه یدیکوله اشاره نمود که از معروف ترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه به شمار می آید. قلعه یدیکوله در حومه شهر استانبول قرار گرفته است و مسافران و گردشگران برای دسترسی به این مکان بایستی از قطار استفاده کنند. این قلعه در قرن پنجم به دستور امپراطور تئودوسیوس دون بنا شد که با قرار گرفتن در یک فضای بکر و طبیعت بی نظیر امروزه مقصد بازدید گردشگران و توریست های انبوهی قرار گرفته است. ساخت دروازه طلایی این قلعه یا به اسم دیگر قوس ماموت در اواخر دوره بیزانس متوقف شد و به همراه درب های دیگر قلعه از طلا پوشانده شد. این قلعه تاریخی و قدیمی در سال های اخیر مورد بازسازی قرار گرفت تا توریست ها و گردشگران بتوانند بدون سختی و به راحتی به بالای یدیکوله بروند و از بالای این قلعه به تماشای منظره بی نظیر و زیبای دریای مرمره بنشینند. واقع شدن قلعه یدیکوله در کنار دریای مرمره از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است و گشت و گذار در این قلعه برای تمامی مسافران پر از لحظات ناب و خاص خواهد بود.

جاذبه های گردشگری استانبول
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید