10

آوریل
2019

بررسی دقیق جاذبه های گردشگری رم

ارسال شده توسط: aryafan/ 1471 0

رم از جمله شهر های گردشگری ایتالیا می باشد که هر ساله گردشگران بسیاری به بازدید از جاذبه های گردشگری رم می پردازند. جاذبه های این شهر به قدری زیبا و فراوان هستند که می توانید در این شهر، انواع معماری های باستانی را بدون هیچگونه دست خوردگی مشاهده نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه کرده ایم:

جاذبه های گردشگری رم

جاذبه های گردشگری رم پایتخت کشور ایتالیا

شهر رم یکی از مهمترین شهر ها از نظر گردشگران بوده و هر ساله میزبان خیل عظیمی از توریست ها از جای جای جهان می باشد. شهر رم را می توان تلفیقی از فرهنگ و هنر دانست که قدم زدن در خیابان های آن به خودی خود لذت بخش خواهد بود. جاذبه های گردشگری رم پایتخت کشور ایتالیا را می توان به ۲ دسته، جاذبه های طبیعی و جاذبه های باستانی تقسیم نمود. شهر رم از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار بوده و از نظر جاذبه های گردشگری در رتبه دوم جهان قرار گرفته است. این شهر پایتخت سیاسی، مذهبی، اقتصادی، تفریحی و گردشگری ایتالیا می باشد. سفر به رم به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان مورد توجه بسیاری قرار گرفته و از کشور ایران نیز هرساله تورهای مختلفی کشور را به قصد بازدید از مناطق گردشگری رم ترک می نمایند. جاذبه های گردشگری رم معمولا در حوالی شهر واقع شده اند که دسترسی به آنها راحت بوده و به راحتی می توانید از تمامی این جاذبه ها دیدن نمایید. هتل های فراوانی در اطراف جاذبه های گردشگری رم در حال خدمات رسانی می باشند که می توانید یکی از این هتل ها را جهت اقامت خود انتخاب نمایید.

جاذبه های گردشگری رمکولوسئوم از جاذبه های گردشگری رم

اگر بخواهیم به مهمترین جاذبه های گردشگری رم اشاره کنیم می توان کولوسئوم را نام برد. بسیاری شهر رم را با این بنا می شناسند. چرا که کولوسئوم رم از جمله مهمترین جاذبه های جهان بوده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این بنا را می توان یک تماشاخانه برای قدیمیان دانست. که در کولوسئوم در دوران رم باستان گلادیاتور ها، حیوانات وحشی و… مراسم هایی برگزار می نمودند. در اطراف این مکان سکو هایی در نظر گرفته شده است که از این مکان مردم می توانسته اند به تماشای مسابقات نشسته و لذت ببرند. البته برخی آن را به عنوان محلی می شناسند که در آن خونریزی های بسیاری انجام شده است. ساخت این بنا ۸ سال به طول انجامیده که در سال ۷۲ پس از میلاد شروع شده و در سال ۸۰ اولین مسابقه در آن برگزار شد. این بنا چهار طبقه بوده و هر یک از طبقه های آن مختص افراد خاصی بوده است. طبقه اول برای مقامات مهمی از قبیل امپراطور ها و خانواده وی بوده است. در طبقه دوم اشراف زاده ها و مردم عالی قدر اقامت داشته اند. و طبقات سوم و چهارم به مردم عادی اختصاص داده شده بوده است.

جاذبه های گردشگری رم

دولت شهر واتیکان از جاذبه های گردشگری رم

اگر بخواهیم به کوچکترین دولت مستقل در جهان اشاره کنیم. دولت شهر واتیکان را نباید فراموش کرد. این دولت شهر توسط دیوار های واتیکان احاطه شده است. در داخل دیوار های واتیکان می توانید از انواع باغ ها و کاخ ها دیدن نمایید. مناطق گردشگری واتیکان را می توان از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری رم در نظر گرفت که بسیاری به دلیل بازدید از این منطقه به رم سفر می نمایند. مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه کلیسا و میدان سنت پیتر می باشد که بازدید از آنها برای عموم آزاد است. سرپرست و اداره کننده این دولت شهر پاپ نام داشته و فردی رومی می باشد. همچنین در این دولت شهر می توانید از چندین موزه دیدن نمایید، که در داخل موزه های آن می توانید انواع آثار تاریخی مربوط به این منطقه را مشاهده کنید. واتیکان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری رم بوده و این منطقه در تمامی فصول سال به اندازه ای ازدحام خواهد داشت که برای خرید بلیط مجبور خواهید بود ساعت ها در صف بایستید.

جاذبه های گردشگری رمپانتئون از جاذبه های گردشگری رم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رم را می توان پانتئون دانست که موقعیت مکانی مناسب آن سبب شده تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. این بنا را می توان یکی از قدیمی ترین آثار شهر رم دانست که قدمت آن بیش از ۲ هزار سال بوده و معماری آن به گونه ای است که دست نخورده باقی مانده، که می توانید آن را دقیقا به شکل اولیه اش تماشا نمایید. این بنا یک گنبد ۴۳ متری داشته و می تواند هنر معماری ایتالیا را به نمایش دربیاورد. ساخت گنبد آن به گونه ای است که هیچگونه تکیه گاهی برای آن مشاهده نمی شود، چرا که معماری آن به گونه ای است که تکیه گاه ها در درون دیوار قرار گرفته و شکل زیبایی به آن بخشیده است. پانتئون را پاپ وقف مریم مقدس نمود. که در این مکان اجساد پادشاهان و افراد والا مقام نیز دفن می گردد. البته لازم به ذکر است که در آن تنها مقبره های افرادی را مشاهده خواهید نمود که ایتالیایی بوده باشند. این معبد یکی از پر ازدحام ترین جاذبه های گردشگری رم می باشد که حتما در لیست تمامی گردشگران قرار خواهد گرفت.

جاذبه های گردشگری رممیدان رومی از جاذبه های گردشگری رم

میدان رومی در لیست جاذبه های گردشگری رم قرار گرفته است. که این میدان همانگونه که از اسم آن پیداست ساخت و معماری آن کاملا رومی خواهد بود. میدان رومی سابقه گشت زدن در یک فضای قدیمی را برایتان امکان پذیر خواهد کرد. به گونه ای که کل بافت آن قدیمی بوده و قدمت آن به ۲ هزار سال می رسد. لازم به ذکر است. در این منطقه هیچگونه دخل و تصرفی نشده و دست نخورده باقی مانده است. که همه بخش های آن ویران شده و شکوه اولیه خود را از دست داده اند. اما ستونها، دیوار ها و نقش و نگارهای آن نظر شما را به خود جلب خواهد نمود. دلیل نام گذاری این مرکز به دلیل بافت شهر قدیمی رم می باشد. که میدان رومی نیز در این منطقه واقع شده و می توانید با نحوه زندگی قدیمیان رم آشنا شوید. این بنا تا پیش از قرن هفتم میلادی پا برجا باقی مانده بود اما در قرن هفتم این بنا ویران شده و کلیسا ها و قلعه های متعددی در آن تاسیس شدند. در این مکان بازدید از معابد و کلیسا ها را نیز فراموش نکنید، که تمامی این بنا ها جنبه تاریخی داشته و از جمله جاذبه های گردشگری رم به شمار می روند.

جاذبه های گردشگری رمفواره تروی از جمله جاذبه های گردشگری رم

فواره تروی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رم می باشد که در این مکان می توانید از شاهکار رومی بازدید نمایید. قطعا این بنا را در فیلم ها مشاهده نموده اید. چرا که این جاذبه مورد توجه بسیاری از کارگردانان فیلم قرار گرفته و زیبایی آن سبب شده تا در فیلم های بسیاری به تصویر کشیده شود. این فواره بزرگترین آبنمای رم می باشد که در کل کشور ایتالیا نیز محبوبیت خاصی دارد. هر ساله گردشگران خارجی و حتی داخلی ایتالیا این مرکز را هدف قرار می دهند. این آبنما در طول یک قرن پیش از میلاد احداث گردیده است. این بنا را نیکولو سالوی برای پا در سال های ۱۷۳۲ تا ۱۷۵۱ ساخته است که معماری آن به گونه ای است که در حال حاضر نیز شما را مبهوت خود خواهد کرد. در این مرکز می توانید خدای دریا را به همراه صدف ها، اسب ها و تریتن مشاهده نمایید. تمامی اطراف این مجسمه ها  جاری بوده و اطراف آنها را فرا گرفته اند. نکته قابل توجه اینکه؛ در این مرکز آب بر روی سکه های فراوان انباشته شده است.

جاذبه های گردشگری رم

کلیسای سنت جان لاتران از جاذبه های گردشگری رم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رم کلیسای سنت جان لاتران می باشد. این کلیسا یکی از مهمترین کلیسا های رم می باشد که در آن افراد بسیاری به عبادت مشغول بوده اند. این کلیسا در عصر کنستانتین ساخته شده است. سبک باروک را در سازه این کلیسا به عینه می توانید مشاهده نمایید. چرا که این کلیسا مانند روز اول خود باقی مانده است. سقف این کلیسا چوبی بوده و سایر بخش های آن از سرامیک ساخته شده اند. تعمیدگاه این کلیسا اولین تعمیدگاه ساخته شده می باشد.  با مراجعه به این کلیسا می توانید تمامی بخش های آن را مورد بررسی قرار داده و با طراحی مردم قدیم آشنایی کاملی داشته باشید. جهت بازدید از این کلیسا می توانید پس از تهیه بلیط اقدام نمایید. چنانچه با تور های مسافرتی سفر کرده باشید، این مکان را حتما در لیست مکان های گردشگری خواهید داشت. این کلیسا را می توان بنا به داشتن دلایلی از سایر کلیسا های رم متمایز در نظر گرفت.

جاذبه های گردشگری رمپله های اسپانیایی

پله های اسپانیای یکی از جاذبه های گردشگری رم می باشد. پله های اسپانیایی را می توان از جمله مراکزی دانست که گردشگران بسیاری تمایل به گشت و گذار در آن را دارند. دستور ساخت این پله ها توسط سفیر فرانسه صادر گردیده است. اما نام آن به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی میدان هم اسم می باشد. این مرکز تمامی ویژگی های یک منطقه زیبای گردشگری را دارد. در طول مسیر پله ها می توانید از انواع فروشگاه ها خریداری نموده و به نوشیدنی یک نوشابه خنک، چای، نسکافه و … بپردازید. در زمستان بلوط های داغ و در تابستان خوردن بستنی رواج بیشتری خواهد داشت. این پله ها به یک فواره ختم می شود که زیبایی آن وصف برانگیز خواهد بود. پله های اسپانیایی در بهترین موقعیت مکانی واقع شده اند، به گونه ای که می توانید به راحتی از آن دیدن نمایید. بازار ها و مراکز خرید از جمله مراکزی هستند که برای بسیاری حاصل اهمیت خواهد بود. این پله ها مانند ورودی کاخ های سلطنتی می باشد که پله های بسیاری داشته و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. ارتفاع تمامی پله ها پایین بوده و همین امر سبب سهولت در عبور و مرور گشته است.

جاذبه های گردشگری رم

کاتاکومب و جاده آپیان

این مکان مقبره ای زیر زمینی در رم بوده و برای بسیاری از گردشگران ماجراجو یکی از مهمترین انتخاب ها خواهد بود. این مقبره در دل زیر زمین حفاری شده و حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر مساحت دارد. سان کالیستو ۶ عدد از کلیسا ها را در خود جای داده که ساخت آنها به سالهای ۲۹۰ تا ۳۱۰ بر می گردد. همچنین می توانید از نقاشی ها و نوشته های دیوار این مرکز لذت ببرید. اجساد دفن شده در این گورستان صاحب منصبان دوران خود بوده اند که زمان دفن آنها به زمان میلاد نزدیک خواهد بود. سان سباستین را می توان یکی از مهمترین کلیسا های این بخش دانست، که در این کلیسا می توانید نوشته های متعددی بر روی دیوار ها مشاهده نمایید. ساخت این کلیسا به قرن ۴ ام بر میگردد. که می توانید از طریق بازدید از این مرکز به معماری دیرینیان رم پی ببرید. کتیبه ها و سنگ نوشته های این بخش مهمترین مورد جهت جذب گردشگران بوده است. لازم به ذکر است که می توانید در این مرکز در فضای زیر زمین به گشت و گذار بپردازید.

جاذبه های گردشگری رم

ویتوریا نو از جاذبه های گردشگری رم

این بنا را می توان به عنوان یادبودی جهت پیروزی اتحاد ایتالیا دانست. در ساخت این بنا هیچ کمبودی دیده نمی شود. چرا که تمامی بخش های آن شیک بوده و هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. ساخت این بنا به سال ۱۸۷۰ برمیگردد. که در ساخت آن تمامی اصول طراحی رعایت شده و آن را به یکی از بنا های شیک تبدیل کرده است. این بنا تقریبا بصورت مربع می باشد، به گونه ای که طول آن ۱۳۵ و عرض آن ۱۳۰ متر می باشد. همچنین این ساختمان از نظر ارتفاع نیز قابل توجه است، چرا که ارتفاع آن به ۷۰ متر می رسد. همچنین می توانید با مراجعه به این مرکز از موزه مرکزی رم نیز دیدن نمایید که در بخش شرقی ویتوریا نو واقع شده است.

جاذبه های گردشگری اصفهانتپه پالاتین

جدا از جاذبه های گردشگری رم که تاریخی هستند، می توان به جاذبه های طبیعی آن نیز اشاره نمود که در این رابطه می توان گفت تپه پالاتین از جمله بهترین جاذبه های طبیعی رم به شمار می رود. این تپه به دلیل داشتن موقعیت مناسب سکونتگاه اولیه مردم رومی بوده است. در این منطقه آثاری از معبد یافت شده است که نشانی از سکونت بشر در این منطقه می باشد. پس از آن امپراتور های متعددی تصمیم گرفتند تا در این منطقه اقدام به ساخت قصر نمایند. باغ های فارنس در این تپه احداث گردیده اند که از قرن ۱۶ میلادی آماده ارائه خدمات به گردشگران می باشد. خانه لیونا را می توان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری رم دانست که در تپه پالاتین واقع شده است. از دیگر جاذبه های گردشگری تپه پالاتین می توان به: دوموس فلاویا، دموس آکوستانا و… اشاره کرد.

میدان تراژان

میدان تراژان را می توان از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری رم در نظر گرفت. این میدان بزرگترین میدان محافظت شده رم بوده است. در این منطقه یک بازار و کلیسا وجود دارد. همچنین چندین بازار مشغول به ارائه خدمات به مردم بوده اند. در اطراف این بنای تاریخی، خیابان ها و بنا های لوکس و جدید نیز احداث شده اند که بازدید از این منطقه را لذت بخش تر کرده است. چرا که کنار هم قرار گرفتن بافت قدیمی و بافت جدید می تواند جذابیت ویژه ای داشته باشد. در این منطقه می توانید ویرانه هایی از این میدان را مشاهده نمایید.

 
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید