10

آوریل
2019

معرفی جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو

ارسال شده توسط: aryafan/ 1426 0

ریودوژانیرو یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور برزیل بوده و می توان گفت جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو  از پر بازدید ترین و محبوب ترین دیدنی های این کشور می باشد. هر ساله گردشگران و توریست های انبوهی از سراسر جهان و دنیا از این زیبایی ها دیدن می کنند. شما نیز می توانید با سفر به این شهر از بهترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو دیدن نمایید. از معروف ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر می توان به قلعه کوپاکابانا، جنگل آمازون، محله سانتا پرزا و مجسمه مسیح منجی اشاره کرد که از شلوغ ترین و پرتردد ترین اماکن واقع در این شهر به شمار می آیند. اگر قصد سفر به این شهر را در نظر دارید حتما از این زیبایی های تاریخی دیدن نمایید بدون شک با بازدید از این اماکن گذر زمان را احساس نخواهید کرد و یک سفر پر از شادی و لذت بسیار عالی را در کنار دوستان و همراهان خود داشته باشید و در سفرهای بعدی خود بازدید از این شهر را در اولویت انتخاب های خود قرار خواهد داد.

جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو

برزیل یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای آمریکای لاتین بوده و هر ساله مقصد توریست های بسیاری واقع می باشد. شهر ریودوژانیرو یکی از بهترین و معروف ترین شهرهای این کشور با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد نظر هر فردی را به سوی خود جذب کرده است. از جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو می توان به پله های سلارون، کوه شوگرلوف و مجسمه مسیح منجی اشاره نمود که از جمله معروف ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر می باشد. در ادامه مقاله به معرفی هر یک از این جاذبه های ذکر شده خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه باشید تا با بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرومجسمه مسیح منجی

در وهله اول با شنیدن بهترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو، مجسمه مسیح منجی به یاد می افتد. این مجسمه از معروف ترین اماکن دیدنی در شهر ریو و کشور برزیل می باشد. مجسمه مسیح منجی با داشتن ۳۸ متر در سال های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱ بنا و ساخته شده است. این مجسمه از جنس بتنی بوده و مجسمه ای از حضرت مسیح با دستان گشوده شده است که نشان از آغوش باز بر تمامی انسان ها می باشد. این مجسمه توسط یکی از معروف ترین و بهترین مجسمه سازهای فرانسوی به نام پل لاندوسکی ساخته و طراحی شده و بر روی کوه کورکووادو واقع شده است. در سفر به شهر زیبای ریو بازدید از این مجسمه تاریخی و بی نظیر را از دست ندهید. شما برای دسترسی به این مکان می توانید از مترو و تاکسی یا اتوبوس استفاده نمایید. با تاکسی می توانید تا پای کوه رفته و از آنجا به بعد با قطار یا ون ها مسافت باقی مانده را طی کنید. هزینه ورودی جهت بازدید از مجسمه مسیح منجی برای بزرگسالان حدود ۴۳ رئال برزیل و برای کودکان حدود ۲۲ رئال برزیل می باشد. برای دسترسی به این منطقه پیشنهاد می کنیم از راهنمای گردشگری استفاده نمایید.

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

کوه شوگرلوف

کوه شوگرلوف از دیگر جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می آید. این منطقه با داشتن منظره و طبیعت بسیار بی نظیر و دلنشین نظر و توجه هر فردی را به سوی خود جذب کرده است چرا که با منظره ۳۶۰ درجه از شهر زیبای ریو و آب های اقیانوس اطلس هرساله مقصد میلیون ها گردشگر و توریست از سراسر جهان قرار می گیرد. این کوه با داشتن ۳۹۶ متر و شباهت بی نظیرش با کوه قند از شهرت جهانی برخوردار می باشد. شما می توانید در سفر به شهر ریو به این منطقه زیبا مراجعه و با تله کابین شوگرلوف ساحل و اقیانوس زیبای اطلس را مشاهده و زیر پاهایتان احساس کنید. توجه داشته باشید که ساعات کار تله کابین از ساعات ۸ صبح تا ۲۱ شب می باشد و در هر ۲۰ دقیقه تله کابینی به حرکت درمی آید. بلیتی که برای این مجموعه خریداری خواهید کرد هزینه رفت و برگشت به قله این کوه را دربر می گیرد. بدون شک شما با حضور در این منطقه لحظات زیبا و فراموش نشدنی را در کنار دوستان و همراهان خود خواهید داشت.

Address: Av. Pasteur, 520, Rio de janeiro, State of Rio de janeiro, 22290-240, Brazil

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

پله های سلارون

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو، پله های سلارون بوده که از جمله پله های با شهرت جهانی در شهر زیبای ریو می باشد. این جاذبه ی بی نظیر اثر هنرمند بسیار معروف به نام شیلیایی خورخه سلارون می باشد که علت نامگذاری این پله ها، نام این هنرمند بی نظیر می باشد. این هنرمند با طراحی این پله ها این مطلب را رسانده است که پله های سلارون ادای احترام من به مردم برزیل می باشد. تعداد پله های سلارون به ۲۱۵ پله می رسد که در کل از ۲۰۰۰ کاشی ساخته و اجرا شده است. از نکته های قابل توجه و بسیار در ساخت و اجرای این جاذبه ی بی نظیر می توان به این موضوع اشاره کرد که برای اجرای کاشی های آن از ۶۰ کشور مختلف گردآوری شده است. این پله ها در محله سانتا ترزا قرار گرفته است و گردشگران می توانند در کنار بازدید از این محله قدیمی با بافت سنتی از این جاذبه بی نظیر نیز دیدن کنند. شما می توانید با هدف بازدید از یکی از جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو فرصت بازدید از دو جاذبه ی معروف این شهر را داشته باشید. پله های سلارون در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و ارتفاع هر پله حدود ۱۲۵ سانتی متر می باشد.

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

پدرا دا گاوا

پدرا دا گاوا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو بوده و در پارک جنگلی تیجوکا در شهر ریو واقع شده است. پدرا دا گاوا کوهی متشکل از گرانیت و گنیس می باشد که از ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی برخوردار می باشد. بازدید کنندگان می توانند با بازدید از کوه پدرا دا گاوا فرصت بازدید از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو را در کنار این مجموعه داشته باشند. این کوه دارای ۸۴۴ متر بوده و می توان گفت یکی از بلندترین کوه های واقع در نزدیکی اقیانوس اطلس و واقع در جهان می باشد. گردشگران ماجراجو و توریست هایی که عاشق گشت و گذار در راه ها و مسیرهای کوهستانی هستند می توانند با حضور در این منطقه از هیجانات و تفریحات بی نظیری بهره مند و برخوردار شده و صخره نوردی و کوهنوردی در این کوه معروف جهان بپردازند.

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

کلیسای جامع سابق ریو

اگر قصد سفر به شهر ریو را دارید بهتر است در لیست بازدید از جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو بازدید از کلیسای جامع سابق ریو را نیز بیفزایید چرا که این کلیسا یکی از زیباترین و خیره کننده ترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو بوده و با داشتن معماری و طراحی داخلی شگفت انگیز مورد پسند و شگفتی بسیاری از توریست ها و گردشگران واقع می باشد. این کلیسا دارای قدمت بسیار طولانی بوده و در سال های ۱۸۰۸ تا ۱۹۷۶ کلیسای جامع این شهر بوده و در قرن ۱۹ به ترتیب کلیسای سلطنتی دربار پرتغالی ها و خانواده امپراتوری برزیلی ها بوده است. بازدید کنندگان از این کلیسای تاریخی هیچ مبلغ و هزینه ای را پرداخت نمی کنند و از ساعات ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر در روزهای جمعه و از ساعات ۸ صبح تا ۱۱ ظهر برای بازدید عموم باز می باشد.

آدرس کلیسای جامع سابق ریو: مرکز شهر – خیابان پریمرو مارکو

کتابخانه ملی برزیل

در این بخش از جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو می خواهیم به معرفی کتابخانه ملی برزیل بپردازیم که می توان گفت از خاص ترین و رویایی ترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می آید. این کتابخانه مخزن ارزشمندی از میراث کتاب شناسی و مستند شهر ریو و کشور برزیل بوده و می توان گفت از بزرگترین کتابخانه های واقع در آمریکای لاتین می باشد. در این کتابخانه عظیم و گسترده ۹ میلیون کتاب و اسناد جمع آوری و نگهداری می شود و با دارا بودن معماری تاریخی و سبک خاص و منحصر به فرد خود نظر و توجه هر فردی را به سوی خود جذب کرده است. ساختمان کتابخانه ملی برزیل با داشتن طراحی داخلی بی نظیر و باشکوه از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. این کتابخانه در مرکز ریوف خیابان ۲۱۹ ریو برانکو قرار گرفته است و ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر می باشد.

قلعه کوپاکابانا

قلعه کوپاکابانا از دیگر جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو بوده و می توان گفت یکی از پر بازدید ترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می آید. این قلعه نظامی در انتهای ساحل منطقه کوپاکانابا و جنوب شهر ریو واقع شده است. در سال ۱۹۱۴ این قلعه جهت حفاظت از کلیسای بانو کرمیل بر روی دامغه تاسیس و ساخته شد و در حال حاضر مقصد بازدید بسیاری از توریست ها و گردشگران واقع می باشد. این قلعه با گذشت سال های بسیار طولانی توانسته است شمایل و ظاهر تاریخی و بافت قدیمی خود را حفظ کند. ضخامت دیوارهای این قلعه ۱۲ متر بوده و در داخل این قلعه موزه ای چند طبقه ساخته شده است که بازدیدکنندگان در کنار بازدید از این قلعه فرصت مشاهده و دیدن این موزه را از نزدیک خواهند داشت. هزینه ورود به این قلعه حدود رئال می باشد و ساعات و روز بازدید از این مکان سه شنبه تا یک شنبه از ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ دقیقه بعد از ظهر می باشد.

شهر پاراتی

شهرستان پاراتی از جمله جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می آید که شهرستانی کوچک در بین شهرهای ریو و سائوپائولو می باشد. این شهر با داشتن سواحلی بکر و جنگل و کوهستان های مرتفع مقصد بسیار محبوب گردشگران و توریست ها واقع شده است. توریست هایی که علاقه مند داشتن سفری به دور از هیاهو و شلوغی هستند می توانند با مراجعه و حضور در این شهر زیبا با طبیعتی بی نظیر سفری به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را تجربه کنند. شهر پاراتی با خیابان های سنگ فرش شده و بافت قدیمی و معماری ساختمان های با سبک قدیمی جذابیت ویژه ای را دارا می باشد و خلوت بودن خیابان های این شهر از دلایل محبوبیت این شهر می باشد. این شهر در غرب شهر ریو و در ساحل سبز اطلس واقع شده است.

جنگل آمازون

جنگل آمازون از دیگر جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو بوده و محال است نام این جاذبه را در لیست معروف ترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو مشاهده نکنید. از شهر ریو تا جنگل های آمازون فاصله ای در حدود ۳۱۰۰ کیلومتر را بایستی طی نمایید که برای دسترسی به این منطقه سرسبز و زیبا می توانید از هواپیما و یا ماشین سواری استفاده نمایید که با هواپیما حدود ۶ ساعت و با ماشین سواری حدود ۲۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. جنگل آمازون دارای وسعتی در حدود ۷۰۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع را دارا بوده و بخش عمده کشور برزیل را تشکیل می دهد. توریست ها و گردشگرانی که عاشق طبیعت گردی و هیجان هستند می توانند با حضور در این منطقه از آبشارهای چشمگیر و گونه حیوانات و گیاهان جنگل آمازون دیدن کنند.

کلیسا کندلریا

کلیسای کندلریا با داشتن قدمت بسیار طولانی و نمای شگفت انگیز و منحصر به فرد توانسته است در لیست بهترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو واقع شود گردشگران و توریست های بسیار زیادی هر ساله در کنار بازدید از دیگر جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو بازدید از این کلیسای زیبا و تاریخی را در اولویت خود قرار می دهند. ساخت و تاسیس کلیسای کندلریا از سال ۱۷۷۵ شروع و در اواخر قرن ۱۹ به پایان رسید؛ و در حال حاضر به یکی از قطب های اصلی گردشگری و توریستی شهر ریو تبدیل شده است و هر ساله در این کلیسا مراسم های مذهبی بسیار زیادی برگزار می شود. برای ورود و بازدید از این کلیسا بایستی هزینه ای در حدود ۲ رئال را در نظر بگیرید که این مقدار هزینه در مقایسه با بازدید از زیبایی های طراحی داخلی این کلیسا بسیار ناچیز می باشد.

محله سانتا ترزا

در آخر می خواهیم شما را با یکی از جالب ترین و شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو آشنا سازیم که به این منظور می توان محله سانتا ترزا را معرفی نمود که در مرکز ریو و در تپه سانتا قرار گرفته است این محله با داشتن بافت و معماری بسیار جالب و شگفت انگیز از شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می آید و به دلیل داشتن کوچه های پیچ در پیچ و خانه های رنگارنگ کلنگی نظر و توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جلب کرده است. این محله به دلیل نقاشی ها و گرافیتی های حک شده بر روی دیوارهای آن از شهرت بسیار معروفی برخوردار می باشد و از معدود اماکنی به شمار می آید که توانسته بافت و سبک قدیمی و منحصر به فرد خود را حفظ کرده و در مقابل پیشرفت و لوکس شدن مقاومت کند. تمامی گردشگران و توریست ها با حضور در این محله از فضای دلنشین و منظره بسیار زیبا و بی نظیر آن بهره مند شوند. هم چنین این محله دسترسی راحت و آسانی به مرکز شهر داشته و این امر از مزیت های این جاذبه بی نظیر شده است چرا که گردشگران می توانند با ماشین تنها در ۵ دقیقه از مرکز شهر به این منطقه دسترسی داشته باشند.

 
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید