10

آوریل
2019

بررسی جاذبه های گردشگری جزیره ی کیش

ارسال شده توسط: aryafan/ 1345 0

جزیره ی کیش یکی از دیدنی ترین و پر طرفدار ترین مکان های دیدنی ایران محسوب می شود به طوری که سالانه تعداد زیادی از مسافران این جزیره را برای سفر انتخاب می کنند. جاذبه های گردشگری کیش از جمله دلایل جذاب بودن و پر طرفدار بودن این جزیره می باشند. در این متن می خواهیم به بررسی و معرفی جاذبه های گردشگری کیش بپردازیم تا بیشتر با جزیره ی کیش آشنا شوید. آشنایی با مکان های دیدنی کیش باعث می شود تا در هنگام سفر به این جزیره برنامه ای برای بازدید داشته باشید و جاذبه ای را از دست ندهید.

خانه ی بومیان

اگر می خواهید از جاذبه های گردشگری کیش که از قدمتی تاریخی برخوردار است دیدن نمایید خانه ی بومیان یکی از گزینه های مناسب برای شما است. یکی از جاذبه های گردشگری کیش با داشتن قدمتی در حدود ۲۰۰ ساله در واقع یک موزه است که گردشگران می توانند از آن دیدن نمایند. شما با بازدید از این مکان دیدنی می توانید با فرهنگ، آداب و صنایع دستی که مختص به بومیان جزیره ی کیش است آشنا شوید. این خانه با در نظر گرفتن حفظ ساختار قدیمی و سنتی بازسازی شده تا افراد بتوانند بدون هیچ مشکلی از آن دیدن نمایند. خانه ی بومیان کیش دارای ۱۲ اتاق و همچنین دو حیاط است که شما می توانید از آن بازدید کنید.

جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش کشتی یونانی ست که نامگذاری آن به علت یونانی بودن کشتی می باشد و در واقع نام اصلی این کشتی کولااف است. این کشتی در حدود ۷۰ سال پیش در جزیره ی کیش به گل نشست و در آن جا ماندگار شد. کشتی کولااف که حامل مقدار زیادی نفت بود هنگامی که به گل نشست و نتوانستند آن را بیرون بیاورند تخلیه شده و در آخر نیز آن را آتش زدند. امروزه بقایای این کشتی سوخته که به کشتی یونانی معروف است از جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود. در واقع کشتی یونانی یا کولااف یک جاذبه ی تاریخی ست که بازدید کنندگان می توانند از آن دیدن نمایند. این کشتی واقع در غرب جزیره ی کیش می باشد و اگر در هنگام غروب آفتاب به دیدن این مکان بروید می توانید از منظره ای زیبا لذت ببرید.

شهر زیر زمینی کاریز

کاریز کیش یا همان شهر زیر زمینی کاریز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود که در واقع نام آن یعنی کاریز گرفته شده از قنات است. آبی که در این کاریز وجود دارد شیرین و قابل نوشیدن است و به همین دلیل تامین کننده ی آب مورد استفاده ی اهالی این جزیره است. شهر زیرزمینی کاریز در ۱۶ متری سطح زمین واقع شده است و سقف آن به ارتفاع ۸ متر پوشیده شده از صدف، سنگواره و همچنین مرجان های زیبا است. این شهر زیر زمینی در حدود ۵۰۰ میلیون سال قدمت دارد. شما با بازدید از این جاذبه های گردشگری کیش می توانید از غرفه هایی که دارای صنایع دستی ایران هستند دیدن و خرید نمایید و همچنین از رستوران ها، موزه ها و سالن تئاتر و… این شهر زیر زمینی بهره مند شوید. به طور کلی دیدن این مکان دیدنی جزیره ی کیش به همه پیشنهاد می شود.

 جاذبه های گردشگری کیش

آب انبار کیش

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش آب انبار است که در زمان های قدیم کاربرد ذخیره ی آب را بر عهده داشته است. علت این که امروزه از این آب انبار استفاده نمی شود این است که جمعیت این جزیره به علت ورود گردشگران افزایش پیدا کرده است و تنها برای بازدید گردشگران و مسافران مورد استفاده قرار می گیرد. نمای ظاهری این آب انبار به این صورت است که از دو گنبد و همچنین ۵ بادگیر که وظیفه ی خنک کردن و هوا رسانی به آب را بر عهده دارند تشکیل شده است. این بادگیر ها در واقع مهم ترین بخش در آب انبار ها هستند.در مکان ها و شهر های کویری و گرم مانند یزد و یا جزیره ی کیش که دمای هوا زیاد است احتمال این که آب به علت گرما بگندد و یا خیلی گرم شود وجود دارد به همین جهت بادگیر ها که مانند یک کولر و سرد کننده ی طبیعی عمل می کنند آب موجود در آب انبار را خنک می نمایند.آب انبار ساخته شده در کیش نیز بر گرفته شده از طرح آب انبار های یزد می باشد و در واقع ظاهر این آب انبار شبیه به آب انبار های شهر کویری یزد است.

 جاذبه های گردشگری کیش پارک ساحلی میر مهنا کیش

اگر به شمال غربی جزیره ی کیش بروید می توانید از ساحل های زیبای آن بهره مند شوید و پارک ساحلی میر مهنا را نیز مشاهده نمایید. آلاچیق هایی که در این پارک ساحلی تعبیه شده است این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند ساعتی را برای استراحت در این پارک ساحلی صرف کنند. در این پارک یک اسکله ماهیگیری نیز وجود دارد و همچنین شما می توانید در پارک در محل های مشخص شده کباب نیز درست کنید. بازار عرب ها نیز در این پارک ساحلی قرار دارد و شما می توانید خرید تان را نیز در آن انجام دهید. وجود لاک پشت ها در این منطقه نیز به زیبایی و جذابیت آن افزوده است و افراد زیادی برای تفریح به این پارک ساحلی می آیند. این پارک ساحلی برای خانواده هایی که می خواهند یک روز آرامش بخش را تجربه نمایند بهترین جاذبه های گردشگری کیش به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری کیشتفریحات دریایی کیش

شما در سفر به کیش می توانید از جاذبه های گردشگری کیش که مربوط به دریا می باشد بهره مند شوید. از جمله این تفریحات پاراسل است. شما با یک قایق موتوری به وسط آب ها رفته و سپس با وسیله ی مخصوص به نام پاراسل به آسمان می روید و از منظره ی زیبای جزیره ی کیش دیدن می نمایید. شاتل نیز از دیگر تفریحات دریایی است که در جزیره ی کیش مهیا شده است. کشتی آکواریوم نیز از دیگر جاذبه های گردشگری کیش است که با رفتن به اواسط دریا و خلیج فارس می توانید ماهی های درون آب را مشاهده نمایید. همچنین به غیر از ماه محرم و عزاداری ها در کشتی موسیقی زنده و سرو غذا برای مسافران وجود دارد که می توانند از آن لذت ببرند؛ اما جذاب ترین تفریح می تواند برای شما غواصی باشد. غواصی و رفتن به زیر آب می تواند بسیار متفاوت از تجربه های دیگر و بسیار هیجان انگیز باشد. شما می توانید در زیر آب عکاسی و فیلم برداری نیز داشته باشید و این لحظات را ثبت نمایید.قبل از این که به زیر آب بروید به شما آموزش هایی برای غواصی داده می شود تا مشکلی برای شما پیش نیاید و در طول غواصی نیز شخصی که در این کار تبحر دارد در کنار شما خواهد بود.به همین دلیل نیازی نیست که از قبل غواصی کرده باشید و این کار را بلد باشید.بنانا نیز همانند شاتل بوده و تنها تفاوت آن در تعداد افرادی است که می توانند در آن سوار شوند و همچنین شکل ظاهری آن نیز مانند موز است.

جاذبه های گردشگری کیشپارک دلفین ها

دلفین ها یکی از باهوش ترین و بامزه ترین حیوانات هستند که هر فردی را جذب می کنند. دلفین ها به علت هوش بالایی که دارند می توانند خیلی از کار ها را آموزش ببینند و به این واسطه شما می توانید در پارک دلفین ها شاهد حرکات و بازی گوشی های آن ها باشید. در واقع دلفیناریوم یکی از پرطرفدار ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری کیش به شمار می رود؛ اما شما در دلفیناریوم می توانید از باغ پرندگان نیز دیدن کنید که شامل پرنده های جذاب و نادر می باشد و همچنین سالن تئاتر و سفره خانه نیز برای گردشگران در این مکان مهیا شده است.

جاذبه های گردشگری کیش

درخت سبز

حتما آوازه ی این درخت کهنه و قدیمی را شنیده اید. این درخت که در منطقه ای سرسبز وجود دارد در حدود ۶۰۰ سال عمر دارد که این موضوع به آن ابهت و زیبایی خاصی بخشیده است. ظاهر این درخت باعث شده است تا مردم این جزیره به این باور باشند که درخت لور یا درخت سبز شگون دارد و اگر پارچه یا یک نخ را به آن ببندید حاجت تان مستجاب می شود. این درخت که در مناطق جنوبی کشور رشد می کند ریشه هایش از بدنه اش آویزان هستند که همین موضوع ظاهری خاص به آن می دهد. شما می توانید بعد بازدید از این درخت در آلاچیق هایی که در آن محل تعبیه شده است استراحت کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که بازدید از آب انبار و شهر باستانی حریره را هم زمان با بازدید این درخت انجام دهید زیرا محل آن ها نزدیک به یکدیگر می باشد و وقت کمتری برای رفت و آمد صرف می کنید.

جاذبه های گردشگری کیشپلاژ بانوان

همان طور که از اسمش مشخص است پلاژ بانوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش برای بانوان می باشد. این مکان از سالن های ورزشی و بدنسازی، استخر، سالن زیبایی که در آن انواع بافت و… انجام می شود، زمین والیبال ساحلی و… برخوردار است که بانوان می توانند از آن بهره مند شوند. در این مکان ورود آقایان ممنوع بوده و پوششی لحاظ شده است تا این منطقه به یک منطقه ی آزاد برای خانم ها تبدیل شود. تمیز بودن این مکان یکی از دلایل محبوبیت آن شده است و خانم ها می توانند در آب خلیج فارس به راحتی شنا نمایند. تفاوتی ندارد که شما در چه زمان از سال به این جزیره سفر می کنید. آب و هوای این منطقه باعث شده تا پلاژ بانوان و شنا در آب های خلیج فارس حتی در زمستان هم مناسب باشد. برای حفظ امنیت و راحتی خانم ها استفاده از موبایل همراه و هر گونه عکس برداری در این ساحل و پلاژ ممنوع می باشد و باید وسایل تان را به پذیرش تحویل بدهید.

جزیره ی هندورابی

جزیره ی هندورابی در واقع یکی از جاذبه های گردشگری کیش به شمار می رود که خالی از هر گونه سکنه بوده و هیچ فردی در آن زندگی نمی کند. ساحل زیبای این جزیره ی کوچک که پوشیده از شن و تخته سنگ می باشد نظر گردشگران را به خود جلب کرده است. این جزیره تنها ۲۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و بلندترین نقطه ای که در این جزیره می توانید پیدا کنید تنها ۲۹ متر ارتفاع دارد. روستای هندرابی، دورات و صراط از جمله روستا های این جزیره هستند. شما می توانید در بازدید از این جزیره از بقایای پایگاه نظامی پرتغالی ها دیدن کنید که در زمان قدیم در این جزیره وجود داشته اند. برای رفتن به جزیره ی هندورابی باید از قایق ها و… استفاده نمایید.

جاذبه های گردشگری کیشسافاری کیش

از جذاب ترین جاذبه های گردشگری کیش سافاری می باشد که در واقع شما می توانید از چندین تفریح در آن بهره مند شوید و به همین دلیل از جمله جذاب ترین جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آید. شما با هر سنی که دارید می توانید از تفریحات موجود در این سافاری کیش استفاده کرده و لذت ببرید. سواری با لندکروز و ماشین های سافاری در کویر و صحرا از جمله تفریحات پر هیجان سافاری محسوب می شود که شما می توانید با پرداخت هزینه از آن بهره مند شوید. شتر سواری نیز برای کسانی از سرعت زیاد خوششان نمی آید می تواند گزینه ی مناسبی باشد. کارتینگ و همچنین موتور سواری در صحرا نیز از دیگر تفریحات موجود می باشد.

 

جاذبه های گردشگری کیشگشت و گذار در پاساژ های کیش

جزیره ی کیش یکی از مکان های مناسب برای خرید اجناس به خصوص اجناس خارجی و مارک دار می باشد؛ زیرا قیمت به طور متوسط در این جزیره پایین تر می باشد. تعداد پاساژ های این جزیره نسبت به مساحت آن زیاد است و شما می توانید هر نوع جنس در هر قیمتی را در پاساژ ها و مراکز خرید آن پیدا کنید. در واقع مراکز خرید کیش از جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود. بازار چینی ها، بازار عرب ها و… نیز به طور کلی محصولات این کشور ها را به فروش می رسانند. انواع لباس ها در هر قیمتی، عطر، لوازم آرایشی، لوازم برقی و… در مراکز خرید موجود است. تعداد پاساژها در این جزیره به اندازه ای ست که شاید نتوانید در دو یا سه روز تمامی آن را بگردید و از آن ها دیدن کنید.

برای رفت و آمد در سطح شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری کیش می توانید از تاکسی های موجود در سطح شهر استفاده کنید که همیشه در دسترس هستند. برای پرداخت هزینه ی تاکسی نیز می توانید از وجه نقد و یا کارت عابر بانک استفاده نمایید. خلوت بودن خیابان ها و نبود هیچ ترافیکی باعث می شود تا شما وقتی را برای رفت و آمد در سطح جزیره هدر ندهید و این موضوع شما را خسته نکند. بهره مندی از یک تور مناسب برای سفر تان می تواند در بازدید از جاذبه های گردشگری کیش بسیار موثر باشد و کار را برای شما آسان تر نماید. شما با استفاده از تور های مسافرتی می توانید از تخفیف های جاذبه های گردشگری کیش نیز بهره مند شوید و هزینه ی کمتری بپردازید. حتی در برخی از تور ها رفت و آمد به جاذبه های گردشگری کیش نیز بر عهده ی تور بوده و شما دیگر مشکلی از این جهت نیز نخواهید داشت.

جاذبه های گردشگری کیش
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید