10

آوریل
2019

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری دبی

ارسال شده توسط: aryafan/ 1092 0

شهر دبی با داشتن زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری خود توانسته است گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند. جاذبه های گردشگری دبی این شهر بیشتر دست ساخت بشری بوده و گردشگران می توانند در این شهر به قدر تفکر و توانایی های بشر پی ببرند و از تماشای جاذبه های گردشگری دبی نهایت لذت را برده و لحظات به یادماندنی را در این شهر تجربه کنند. از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی می توان به برج العرب، برج الخلیفه و پالم جمیرا اشاره کرد که سالانه میلیون های گردشگر و توریست از کشورهای مختلف جهان برای بازدید از این جاذبه ها به سوی شهر دبی روانه می شوند تا از نزدیک ازین زیبایی ها را تماشا کنند. شهر دبی با داشتن زیباترین جاذبه های گردشگری خود توانسته است به یکی از مهم ترین مقصد های گردشگری جهان تبدیل شود و روز به روز نیز در صنعت گردشگری پیشرفت کند.

جاذبه های گردشگری دبی

شهر دبی یکی از دیدنی ترین و مشهورترین شهرهای دنیا می باشد که با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی و بشر ساخت خود توانسته است با کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا در صنعت گردشگری به رقابت بپردازد. جاذبه های گردشگری دبی در نوع خود بسیار بی نظیر بوده و هیچ نمونه هایی از جاذبه های گردشگری دبی را نمی توان در کشورهای دیگر مشاهده کرد. بسیاری از گردشگران به دنبال لیستی از جاذبه های گردشگری دبی هستند تا قبل از سفر خود به این بتوانند مقصدهای مورد بازدید خود را انتخاب کنند. از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری دبی می توان به برج الخلیفه، پالم جمیرا، موزه دبی، برج العرب، دبی مال، خورد دبی، بستاکیا، نهر دبی و خانه شیخ سعید آل مکتوم اشاره کرد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد هر یک از جاذبه های گردشگری دبی توضیحاتی را برای شما علاقه مندان عزیز ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

نهر دبی

نهر دبی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد که علاوه بر آن که سهم بسیار زیادی را در جذب گردشگران به سوی خود داشته است، یکی از مهم ترین مناطق اقتصادی و تجاری نیز در این شهر بوده و از اهمیت و موقعیت استراتژیک بسیار بالایی برخوردار بوده است. گردشگرانی که از این منطقه بازدید به عمل می آورند می توانند به کمک قایق های کوچک و قدیمی موجود در نهر به سفرهای دریایی نیز بپردازند و از سفر خود لذت دو چندانی را تجربه کنند.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

خانه شیخ سعید آل مکتوم یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می آید که این جاذبه خانه حاکم فعلی دبی بوده است و از اهمیت بسیار بالایی را در نزد مردم محلی این شهر دارد. امروزه با بازسازی ها و ترمیم های صورت گرفته، این مکان را به شکل موزه درآورده اند و گردشگران می توانند بهترین نمونه معماری عربی را در این خانه قدیمی تماشا کنند. قدمت این خانه به سال ۱۸۹۶ بر می گردد که پدر شیخ سعید این ساختمان را احداث کرد و از این ساختمان می توانست کشتی های بازرگانی که به شهر دبی می آیند را کنترل و بازدید کند. گردشگران می توانند ۳۱ اتقا را در این ساختمان بازدید کنند که هر کدام از آن ها دارای معماری متفاوت با طراحی های و نقوش هندسی بسیار زیبایی می باشد و در طول سالیان سال نیز توانسته اند زیبایی خود را حفظ کنند. مهم ترین مصالح استفاده شده در این ساختمان چوب و آهک می باشد. سالانه نمایشگاه های مختلفی از قبیل سکه و نقشه ها و تمبر در این ساختمان برگزار می شود و از استقبال بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

جاذبه های گردشگری دبیبستاکیا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی، محله ی بستاکیا دبی می باشد که در اواخر قرن نوزدهم برای اقامت تاجران ثروتمند ایرانی، ساخته شده است. این محله در قسمت شرقی دبی احداث شده است که دسترسی به تمام آب های این شهر از این محله به راحتی امکان پذیر بوده است و تمام ساختمان های این محله از برج های بادی و دیواره های مرجانی بنا شده است. تاجران ایرانی که در حوزه پارچه و فرش ابریشم فعالیت می کردند این محله را به عنوان اقامت خود در شهر دبی انتخاب می کردند و شما می توانید آثار فرهنگ ایرانی را در تمام ساختمان ها و کوچه ای مشاهده نمایید. امروزه از این محله به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی یاد می شود و گردشگران با ورود به این منطقه می توانند گالری مجموعه ای از سرامیک ها و مبل های قدیمی عربی را تماشا کنند و با قدم زدن در کوچه های این محله گذر تاریخ را به وضوح لمس و احساس کنند.

موزه دبی

موزه دبی از دیگر جاذبه های گردشگری دبی می باشد که در نوع بسیار جذاب و زیبا می باشد و در اولویت های دیدنی گردشگران و توریست ها واقع شده است. موزه دبی در قلعه آل فهمیدی واقع شده است و که این قلعه در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر دبی ساخته شده بود و تمام دیوارهای این قلعه از آهک و بلوک های مرجانی می باشد. قبل از ترمیم این قلعه و تبدیل آن به موزه دبی، از این مکان به عنوان محل زندگی حاکمان و زندانیان استفاده می شده است که در سال ۱۹۷۱ مورد ترمیم و بازسازی واقع شد و با ایجاد تغییرات بسیار مختصری در آن، این مکان را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کردند. گردشگران و توریست ها با سفر به این مکان می توانند از آثاری مانند موسیقی آلات سنتی، انواع سلاح ها و کشتی های قدیمی مشاهده کنند. همچنین آثار باستانی ۴۰۰۰ ساله منطقه باستان شناسی القصیص نیز به این موزه انتقال داده اشت و گردشگران می توانند از این آثار نیز دیدن به عمل بیاورند.

برج خلیفه

از معروف ترین جاذبه های گردشگری دبی می توان به برج خلیفه اشاره کرد که با داشتن ۸۲۹ متر بلندترین و مرتفع ترین ساختمان جهان می باشد. گردشگرانی که از این برج بازدید می کنند می توانند با استفاده از آسانسورهای پر سرعت خود را به طبقه ۱۲۴ رسانده و از آن جا تمام منظره های اطراف را به راحتی تماشا کنند. این ساختمان با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین طراحی ها ساخته شده است به طوری که طراحی آن مانند y بوده که این امر سبب می شود نور خورشید به تمام نقاط این ساختمان بتابد و بیشترین روشنایی این ساختمان از طریق نور خورشید تامین شود. شما می توانید با داشتن یک دوربین بسیار حرفه ای، زیباترین و دیدنی ترین عکس های خود را در این ساختمان به ثبت برسانید و این لحظات را جاودانه کنید. گردشگران می توانند از بلندی های این برج بلندترین فواره جهان را نیز تماشا کنند که مدل آن شبیه فواره بلاگیئو در لاس وگاس می باشد. کل مساحتی که این برج در اختیار گرفته است، ۱۱ هکتار می باشد و این امر سبب شده است در اطراف این برج فضای سبز بسیار لوکس و دیدنی را نیز به وجود بیاورند.

برج العرب

برج العرب از دیگر جاذبه های گردشگری دبی می باشد که با داشتن ۳۲۱ متر ارتفاع بعد از برج الخلیفه از بزرگ ترین ساختمان های این شهر بوده و از معماری و طراحی بسیار فوق العاده ای برخوردار می باشد. این هتل در زمان ساخت خود ذهن بسیاری از اقتصاددانان را به سوی خود جذب کرده بود چرا که همه ی آن ها فکر می کردند این هتل هیچ وقت به مرحله سود آوری نمی رسد چرا که از تن ها طلای ۲۴ عیار در ساخت آن استفاده شده است. ولی با این حال از لوکس ترین هتل های جهان بوده و از استقبال بسیار بی نظیری نیز برخوردار می باشد.

خور دبی

خور دبی از دیگر جاذبه های گردشگری دبی می باشد که با ورود آب به خشکی سبب شده است که شهر دبی به دو قسمت تقسیم شود. این خور از پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی این شهر بوده و قایق های محلی که در اصلاح مردم محلی به آن ها ابر نیز گفته می شود می توانند گردشگران و توریست ها را در این خور جابه جا کرده و لحظات خوبی را برای آن ها به وجود بیاورند. هزینه های سفر با این قایق ها نیز بسیار ارزان قیمت و مناسب می باشد و گردشگران می توانند با پرداخت حدود ۳۵ تا ۲۶۰ درهم به گشت و گذار در این خور داشته باشند. رستوران ها و هتل های بسیار شیک و لوکسی در اطراف خور واقع شده اند که گردشگران می توانند به راحتی در این مکان ها نیز به استراحت بپردازند. هم چنین وجود این خور در شهر دبی نقش بزرگی را در گسترش و پیشرفت آن داشته باشد.

جاذبه های گردشگری دبیدبی مال

دبی مال یا غول عربی از بزرگترین مجتمع های خرید در جهان می باشد که در روبه روی برج دبی واقع شده است و از بهترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می آید. این مرکز خرید از مهم ترین مراکز خرید در دبی بوده و با داشتن انواع برندهای جهانی توانسته میزبان میلیون های گردشگر و توریست از کشورهای مختلف باشد. طراحی و معماری این ساختمان فوق العاده شیک و لوکس می باشد و گردشگران می توانند دنیایی از زیباترین فواره های جهان را در این مرکز مشاهده کنند. گردشگران و توریست ها می توانند در این مرکز خرید از یک منطقه پوشیده از برف مصنوعی نیز بازدید کرده و زمستان را در دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد تجربه کرده، هم چنین فرصت اسکی و برف بازی را در این مکان میتوانید به دست بیاورند. توجه داشته باشید که گذر زمان در این مکان بسیار سریع اتفاق می افتد و گردشگران بایستی یک روز کامل خود را برای بازدید از این مکان بی نظیر کنار در نظر بگیرند.

تور صحرا

از دیگر بی نظیرترین جاذبه های گردشگری و دیدنی دبی تور صحرا می باشد که گردشگران و توریست ها علاقه زیادی را به این جاذبه نشان می دهند. گردشگران می توانند با استفاده از شتر یا ماشین های ۴ دیفرانسیل غول پیکر به گشت و گذار در صحرای دبی داشته باشند. امروزه با توجه به اهمیت این منطقه برای گردشگران شاهد برگزاری تورهای مختلف به صحرای دبی هستیم که گردشگران با شرکت در این تورها می توانند لحظات خوبی را برای خود به ارمغان بیاورند. در این صحرا کمپ های بسیار لوکس و شیکی نیز احداث شده است که گردشگران بعد از یک صحرا نوردی فوق العاده می توانند در این مکان ها به استراحت بپردازند و از بهترین و خنک ترین نوشیدنی ها بهره مند شوند.

دبی ورلد آیلندز

از دیگر جاذبه های گردشگری دبی می توان دبی ورلد آیلندز را نام برد که از مهم ترین و مشهورترین جزیره های این شهر بوده و با داشتن زیبایی های منحصر به فرد توانسته است نام خود را در لیست بهترین جاذبه های گردشگری دبی ثبت کند. ۳۰۰ جزیره مصنوعی و بشر ساخت در این منطقه وجود دارد که آن ها با در کنار هم قرار گرفتند تونسته اند نقشه کل جهان را به تصویر بکشند. شما می توانید با کمک بالگردهای مختلف تصویر و شمای کلی این منطقه را از آسمان نیز مشاهده کنید و منظره ای زیبا از قاره ها و کشورهای مختلف جهان را مشاهده کنید. در این جزیره های رویایی انواع تفریحگاه ها و خانه های شخصی نیز تاسیس شده است که از آداب و رسوم و معماری خاص هر کشور برای ساخت این ساختمان ها استفاده شده است. گردشگرانی که این منظره را از نزدیک تماشا می کنند بسیار شگفت زده می شوند و لذتی بی نهایتی را می برند. این پروژه در مساحتی به اندازه ۹ کیلومتر اجرا شده است و از بی نظیرترین و حرفه ای ترین پروژه های جهانی بوده که مانند آن را در هیچ کجای جهان مشاهده نخواهید کرد.

جاذبه های گردشگری دبیپالم جمیرا

در آخر سعی بر آن داریم تا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی را برای شما عزیزان معرفی کنیم. پالم جمیرا از دیگر جاذبه های گردشگری دبی بوده که از سه جزیره بسیار زیبا و شگفت انگیز تشکیل شده است و از بزرگ ترین جزیره های دست ساخت بشر در کل جهان بوده و از بالا شبیه درخت نخل می ماند. پالم جمیرا یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده و هر گردشگی که به دبی سفر می کند، تمایل بسیار زیادی را برای بازدید از این جزیره از خود نشان می دهد. این جزیره از پیشرفته ترین و بی نظیرترین تکنولوژی بشری ساخته شده است که می توان گفت از عجایب بشر ساخت بوده و همه توجه ها را به سوی خود جذب می کند. در این جزیره انواع هتل ها و رستوران های شیک و لوکس تاسیس شده اند که گردشگران و توریست هایی که به این جزیره سفر می کنند می توانند لحظات بسیار بی نظیر و به یاد ماندنی را در این جزیره داشته باشند. در این جزیره قایق ها و کشتی های تفریحی واقع شده اند که گردشگران و مسافران می توانند با استفاده از این کشتی های به تور دریایی نیز پرداخته و اطراف پالم جمیرا را بازدید کنند. شب هنگام این جزیره بسیار زیباتر و دیدنی تر می باشد به طوری که شما می توانید نگینی را در دل دریا مشاهده کرده و از منظره ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید