10

آوریل
2019

جاذبه های گردشگری مادرید کلان شهر اسپانیا

ارسال شده توسط: aryafan/ 1565 0
یکی از کلان شهر های دیدنی اسپانیا، مادرید است این شهر قابلیت های فرهنگی و جاذبه های توریستی زیادی دارد. جاذبه های مادرید بیشتر متشکل از کاخ ها و میدان هایی است که قدمت آن به سالهای قبل از میلاد باز می گردد. جاذبه های مادرید باعث شده گردشگران زیادی به این شهر چند دروازه وارد شوند. پایتخت اسپانیا، شهری پر از مکانهای هیجان انگیز و زیبا است. جاذبه های مادرید شامل مجموعه وسیعی از میراث فرهنگی و هنری است که شهر را تبدیل به شهری پر جنب و جوش و زیبا کرده است. از لحاظ جاذبه های گردشگری، شهری غنی است. جاذبه ها ی مادرید، مجموعه ای از آثار تاریخی و هنری کم نظیر است. از ابتدای بهار تا انتهای پاییز بهترین زمانی است که از جاذبه های مادرید دیدن نمایید. شهر مادرید شهر شب های زیبا است در این شهر مردم شبها را بیشتر برای بیرون رفتن و گردش انتخاب می کنند.

جاذبه های مادریدجاذبه های مادرید

مادرید بزرگترین شهر اسپانیا و پایتخت این سرزمین افسانه ای محسوب می شود که در قلب کشور و بر فراز فلات اسپانیا قرار دارد. سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپایی است کلان شهری که از لحاظ منطقه ای بی نظیر است. جاذبه های مادرید در نوع خود خاص محسوب می شود. حدود ۶ میلیون جمعیت را در خود جای داده است مناطق دیدنی و جاذبه های مادرید از گذشته های دور پا بر جا مانده است. جاذبه های مادرید راوی افسانه ها و داستان های تاریخی و زندگی از گذشته تا حال در این شهر هست. موزهایی که از لحاظ تاریخی بسیار غنی هستند و کاخ هایی که هنوز مراسم تشریفات زیادی به خود می بیند، این کلان شهر مشهور خاستگاه غنی ترین آثار باستانی دنیا است. جاذبه های مادرید شامل پارک ها و معابد زیادی است که این آثار باستانی همراه با فرهنگ زیبای مردم مادرید این شهر را تبدیل به شهری توریستی و جذاب برای گردشگران کرده است.

جاذبه های مادریدپورتا دل سل

یکی از مشهورترین و شلوغ ترین مکان ها در اسپانیا است. این مکان نام میدان مرکزی و مشهور ترین میدان مادرید و از معروفترین جاذبه های مادرید است. این جا نقطه ی شروع کاوش در مادرید است. به این مکان سول یا دروازه خورشید نیز می گویند. مادرید دروازه های زیادی دارد و یکی از این دروازه های شهر با تصویر خورشید مزین شده است. دروازه ی خورشید کنونی نتیجه ی بازسازی هایی است که در بازه ی زمانی ۱۸۵۴ تا ۱۸۶۰ صورت پذیرفته است. دروازه شگفت انگیز خورشید سنگفرشی زیبا مربوط به همان سالها دارد؛ در ابتدای آن لوحی سنگی در سنگفرش خود نمایی می کند نماد و نشان از شروع جاده اسپانیا دارد. این لوح بار ها تعویض شده و امروز شاهد یک نمونه زیبا و بی نظیر از این لوح در سنگ فرش هستیم. (اسپانیا شش جاده ملی دارد) که مشهور ترین شان همین لوح سنگی مشهور به کیلومتر صفر است. ساعت معروف دروازه خورشید؛ “گوبرناسیون” ساعتی که هر ساله عید سال نو و رویداد های مهم این شهر را اعلام می کند، یکی از نمادهای زیبای دروازه ی خورشید و از جاذبه های مادرید است. این ساعت از سال ۱۸۶۶ تا کنون لحظه ای از حرکت نایستاده است. در نقطه ای دیگر از میدان مجسمه ۲۰ تنی خرس و توت فرنگی به چشم می خورد این مجسمه مادرید نماد سرزمین خرس ها است که به مادرید لقب داده اند.

جاذبه های مادریدمیدان شهردار پلازا

یکی از سر گرم کننده ترین جاذبه های مادرید این پلن است. این میدان دارای ۲۳۷ بالکن در مرکز به شکل مربع است که  مجسمه شاه فیلیپه سوم بر روی اسب نماد این میدان زیبا است. از سال ۱۶۰۰ میلادی، میدان شهری محل کافه ها و رستوران ها در فضای باز بوده که گردشگران می توانند در این مکانها به استراحت بگذرانند و از برنامه های آن لذت ببرند و با انواع نوشیدنی ها خود را سرگرم کنند. مجسمه به درخواست مردم جهت خدماتی که شاه فیلیپه به مادرید جهت گسترش این شهر کرده است به جای آبنمای شهر نصب شد و تبدیل به یکی از جاذبه های مادرید شد. این میدان در نزدیکی برترین برج های مادرید قرار دارد. دو مجسمه ی دون کیشوت و سانچوپانزا نیز رو به روی این مجسمه قرار دارد این میدان مستطیل شکل چشم اندازی بی نظیر در این میدان ایجاد کرده است. در سوی دیگر میدان کاخی سلطنتی قرار دارد که هم اکنون نیز خاندان سلطنتی در آن ساکن هستند. معماری زیبا و شگفت انگیز در محدوده ی این میدان آن را تبدیل به مکانی زیبا و نوستالوژیک برای گردش کرده است. این میدان یکی از جاذبه های مادرید است که به زیبایی و به تنهایی می تواند روایتگر تاریخ اسپانیا باشد. شب ها این میدان مملو از گروه های اجرای موسیقی زنده است این میدان شاهراهی است که به تمامی مکان های گردشگری و جاذبه های مادرید راه دارد؛ هر ساله کارناوال های زیادی در این میدان برگزار می شود.

جاذبه های مادریدموزه آل پرادوی مادرید

این موزه با قدمتی ۲۰۰ ساله از معتبرترین موزه های جهان و از جاذبه های مادرید است که بزرگترین موزه ی اروپا نیز می باشد. این موزه محل نگهداری نقاشی های اسپانیایی و اروپایی با قدمتی بیش از دویست سال است. آل پرادو مهمترین موزه ی مادرید در سال ۱۸۱۹ میلادی تاسیس شده و برنامه های فرهنگی بسیاری در آن اجرا می شود. ندیمه ها عنوان مهمترین اثر هنری است که در این موزه نگهداری می شود. این تابلوی بی نظیر روایتگر زندگی سلطنتی در اسپانیا است که به تصویر درآمده است. آثاری از سایر هنرمندان و مجسمه سازان در این موزه به نمایش در آمده است این موزه بارها مورد بازسازی قرار گرفته و هر بار گسترش یافته است و جزء برترین جاذبه های مادرید قلمداد می شود. سالن های این موزه به نام های مختلفی نام گذاری شده است.سالن باشکوه “قلمرو پادشاهی” که بیشترین آثار هنری تاریخی را در خود جای داده است یکی از بی نظیرترین ای آثار تاریخی است.

جاذبه های مادریدمعبد دبود

پرستش گاهی با معماری به سبک مصری، نمونه ی بازچینی شده از معبد ایزیس الهه مصر باستان از جاذبه های مادرید است که در سال ۱۹۶۸ به مادرید هدیه شده است. معبد دبود در سال ۱۹۷۲ رسما افتتاح شده است. قدمت آن به سال ۲۲۰۰ قبل از میلاد بر می گردد که در مصر ساخته شد و اسپانیا و سایر کشورها به دلایلی جهت بازچینی انتقال یافت. نصب و بازچینی آن در مادرید اسپانیا ده سال زمان برد. این معبد زیبا دو طبقه دارد که در هر طبقه آثار و تندیس های زیبایی را در خود جای داده است. تردد در این معبد دارای محدودیت هایی است به طوری که هر بار بیش از سی نفر مجاز به ورود به معبد نیستند این تدبیر برای حفظ سازه معبد اندیشیده شد. طبقه ی اول معبد کلکسیونی از تندیس های خدایان مصری است و طبقه ی دوم موزه ای که روایتگر تاریخ معبد و تابلوهای نقاشی و آثار هنری هنرمندان مشهور می باشد. معبد در نزدیکی میدان مرکزی مادرید قرار دارد و از پر بازدیدترین جاذبه های مادرید است. بازدید از این معبد هزینه ای ندارد و هر بازدید کننده بیش از سی دقیقه مجاز به حضور در معبد نیست.

فواره سیبلس

یادمان اصلی شهر از جاذبه های مادرید است در یکی از پر رفت و آمد ترین تقاطع های شهر قرار دارد این فواره توسط دو هنرمند بزرگ فرانسیسکوگوتیرز و روبرتو میتچل طراحی شده است، نماد سیبلس الهه ی رومی است. ارابه شیر از مهمترین بخش های نمادین شهر و میدان است و مرکز فرهنگی جاذبه های مادرید محسوب می شود. اغلب نمایشگاه های فرهنگی و هنری در این محل برگزارمی شود. محلی برای برگزاری مناسبات فرهنگی و همایش های مختلف هست این محل در نزدیکی ساختمان بی نظیر شهرداری قرار دارد. الهه ی بزرگ رومی نماد باروری و طبیعت است سنگهای این میدان از جنس مرمر است و از هر جهت (سمت) به یکی از ساختمان های مهم شهر راه دارد. می توان عنوان زیباترین میدان شهر مادرید را به همین فواره داد. از خاص ترین جاذبه های مادرید که جشن های محلی زیادی در آن برگزار می شود. اهالی شهر در شادی های و جشن های ملی و وقایع مهم ورزشی خود در این میدان جمع می شوند. این میدان را مکانی برای تجمع های تشریفاتی و خرید و فروش تجارت نیز می دانند، مرکز هایی که وقایعی از قبیل معرفی پادشاهی جدید و وقایع قصر و خاندان سلطنتی و انتصاب قدیسین و یا وقایع دیگر را در آن اعلام می کنند. این میدان به اعتقاد مردم مادرید مشهورترین میدان شهر است. جاذبه های مادرید

کاخ بوئنا ویستا

مقابل کاخ بزرگ سیبلس؛ بوئنا ویستا قرار دارد. این کاخ زیبا و تاریخی با طرحی از پترو آرنال بر اساس معماری ایتالیایی و فرانسوی ساخته شده است. طرح این کاخ در سال ۱۷۷۷پای ریزی شده است باغی که این کاخ را در حصار خود قرار داده است به سبک فرانسوی ساخته شده است. این کاخ یکی از کاخ های مشهور سلطنتی است که توسط یکی از اشراف زاده های آن زمان احداث شده است.

جاذبه های مادریدکاخ لینارس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مادرید کاخ لینارس در نزدیکی بانک اسپانیا است. این کاخ را خوزه دموگا در سال ۱۸۷۳ بنا نهاد. این کاخ چند بار مورد بازسازی قرار گرفت و هم اکنون مرکز فرهنگی برای هنرهای آمریکایی است و معروف به کاخ فرهنگی و هنری امریکا است. این کاخ زیبا به مدت یک قرن با اعتقاد مردم محلی مبنی بر پرسه زدن روح خوزه د موگا در این کاخ رها شده است اما پس در سال ۱۹۹۲ دوباره بازسازی شده و مورد استفاده قرار گرفت.

جاذبه های مادریدپارک بوئن رتیرو

پارکی در قلب مادرید در ورای شلوغی های مادرید است. این پارک شگفت انگیز و رویایی ۱۲۰ هکتار ابعاد دارد و در قرن ۱۷ بنای اولیه ی آن گذاشته شده و به مرور گسترش یافته و به آرام بخش ترین محیط مادرید تبدیل شده است. استخر این پارک، زیبایی بی نظیری به درختان باشکوهش می دهد. این باغ به دو باغ گل سرخ و باغ دون سسیلیو شما را هدایت می کند. چشم انداز این پارک به کاخ کریستال با فواره زیبا و شگفت انگیزش یکی از قسمت های زیبای پارک است. رصد خانه ای که در سال ۱۷۹۰ بنا شده است یکی دیگر از بناهای حاضر در این پارک است. در این پارک زیبا کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که پذیرای گردشگران بسیاری است. جاذبه های مادرید

موزه هنر های تجسمی تیسن بورنمیسا

مجموعه ای نفیس از آثار هنری مربوط به دوره ی رنسانس است. در این موزه بی نظیر شاهد آثاری هنری زیادی از دوره های اکسپرسیونیسم، فوویسم، امپرسیونیسم و… خواهید بود. آثاری مشهور از دوره های مختلف از کشور های مختلف در این موزه نگهداری می شود که قدمت برخی مربوط به قرن نوزدهم نیز می رسد. تقریبا ۱۰۰۰ اثر هنری در این موزه خودنمایی می کند شاهکارهایی که نمونه آن در هیچ موزه ای؛ نظیرش پیدا نمی شود. موزه های زیادی در مادرید وجود دارد که هر کدام مجموعه های نفیس و بی نظیری را در خود جای داده است. کم نظیر ترین موزه ها که مشهور به مثلث طلایی هنر است مجموعه ای از آثار هنری کم یاب مربوط به قرن های قبل از میلاد است. پرادو، موزه ی ملکه سوفیا و تیسن بور نمیسا تشکیل دهنده ی این مثلث طلایی است. کاخ ویلا هرمسا یکی دیگر از بناهای قرن ۱۷ میلادی است که موزه در آن قرار دارد و از ساختمان های مهم مادرید محسوب می شود.

جاذبه های مادرید

سن آنتونیو دلا فلوریدا

کلیسای مشهورسن آنتو نیو دلا فلوریدا مکانی زیارتی و مقدس تاریخی است یکی از نمادهای مشهور و ملی منتخب است. این کلیسا با فرسک تزیین شده است اما به جهت حفظ این مجموعه به همین شکل برای مدتی است این کلیسا فقط جهت گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد و برگزاری مراسم مذهبی در این کلیسا ممنوع شده است. فضای داخلی آن هنر هنرمندان اسپانیایی را به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه فرهنگ روزمره ی مادرید را نمایش می دهد و مزین به نقاشی های زیبا و آثار هنری زیبایی است. وسعت این کلیسا زیاد نیست اما از لحاظ معماری و هنر و مذهب در میان محلی ها و گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است.
جاذبه های مادرید

کاخ سلطنتی

کاخی بزرگ که نمونه ای طراحی شده از کاخ ورسای است. این کاخ در قرن ۱۸ بنا شده و سنگفرش های گرانیتی، فضای این کاخ را تبدیل به یک بنای تاریخی محکم و پا بر جا کرده است. فرسک هایی نمادین روایتگر زندگی مذهبی و اقتدار کلیسا در عصر فیلیپ پنجم بوده است. این کاخ اتاق های پادشاهان را به همان سبک حفظ کرده و در سالن ورودی خود پلکانی زیبا دارد. این کاخ نمایشگاه های مختلفی برای آثار هنری مشهور از هنرمندان اسطوره ی جهانی به خود دیده است. این امر در جای جای دیوار ها و آثار هنری این کاخ به چشم می خورد. این کاخ تاریخی، محلی است که یادآور تاریخچه ی هنر در اسپانیا بوده و چند هزار نمایشگاه را از قرن ۱۶ در خود جای داده و نیز اسلحه خانه هایی دیدنی مربوط به قرن ۱۶ در آن به نمایش در آمده است. در پایتخت اسپانیا همواره با افسانه ها و آثار تاریخی زیادی مواجه هستید این شهر تماما در گوشه و کنار خود قصرها و موزه های زیادی دارد که هر کدام در نوع خود منحصربه فرد هستند. این شهر، شهر موزه ها و کاخ هاست. شهری مربوط به سالهای قبل از میلاد، شهری مملو از آثاری هنری که هر کدم از این آثار روایتگر بخشی از تاریخ اسپانیا است و حکایت از ارتباط های تاریخی زندگی گذشتگان اسپانیا و جنگها و صلح ها دارد.  
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید