10

آوریل
2019

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری مشهد

ارسال شده توسط: aryafan/ 1671 0

مشهد یکی از بزرگ ترین شهر های کشور ما می باشد که با داشتن وسعتی بسیار بزرگ در شرق کشور واقع شده است و دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد. از مهم ترین جاذبه های گردشگری مشهد می توان به حرم مطهر امام رضا (ع) و هفت حوض و پارک کوهستانی سنگی اشاره کرد. گردشگران و زائران با سفر به این شهر زیبا می توانند از انواع بسیار مختلف این جاذبه ها دیدن کرده و لحظات بسیار به یادماندنی و شگفت انگیز را در این شهر برای خود به ارمغان بیاورند.

جاذبه های گردشگری مشهد

مشهد شهری است که در شرق کشور ایران واقع شده است و پایتخت مذهبی کشورمان نیز به شمار می آید. این شهر با داشتن انواع جاذبه های گردشگری مختلف و بی نظیر خود، سالانه میلیون ها نفر گردشگر را به سوی خود جذب می کند. از جاذبه های گردشگری مشهد می توان به حرم امام رضا، باغ پرندگان سپاد، پارک هفت حوض، پارک و شهربازی ملت مشهد و پارک جنگلی وکیل آباد، موزه نان و روستا و غار مغان اشاره کرد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از جاذبه های گردشگری مشهد توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. لطفا تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری مشهدحرم امام رضا (ع)

بی شک از زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری مشهد می توان به حرم زیبای امام رضا (ع) اشاره کرد که قلب هر مسلمانی برای زیارت و بازدید از قسمت های مختلف این مکان زیبا می تپد. طبق آمار گزارش شده سالانه ۲۰ میلیون نفر گردشگر و زائر این مکان پر فیض الهی را بازدید می کنند و لحظات بسیار معنوی و بی نظیری را در این مکان سپری می کنند. ساختمان های بسیار زیادی در اطراف حرم مطهر وجود دارد که از جمله آنها می توان به مسجد گوهرشاد، گلدسته ها، صحن ها، ایوان و غیره اشاره کرد.جاذبه های گردشگری مشهد

پارک طبیعی هفت حوض

همان طور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، جاذبه های گردشگری مشهد بسیار بی نظیر و شگفت انگیز هستند که این جاذبه ها سبب شده سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به استان خراسان رضوی سفر کنند. از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد می توان به پارک طبیعی هفت حوض اشاره کرد که از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری مشهد بوده و در ۷ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. برای رسیدن به این جاذبه طبیعی بایستی ۲ کیلومتر پیاده روی داشته باشید چرا که مسیر این حوض برای عبور و تردد خودرو  مناسب نمی باشد. در این مکان می توان هفت چشمه مختلف و زیبا را مشاهده کنید، تمام این حوض ها از رودهایی که از ارتفاعات بینالود سرچشمه گرفته اند، تشکیل شده اند. حضور منظره بسیار بکر و زیبا در این منطقه سبب شده است که گردشگران در هنگام ورود به این مکان حس بی نظیر و آرامش مطلق را احساس کنند.

جاذبه های گردشگری مشهد

باغ پرندگان سپاد مشهد

باغ پرندگان سپاد از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مشهد می باشد که سالانه هزاران نفر گردشگر از آن بازدید می کنند و لحظات بسیار بی نظیری را در آن می گذرانند. گردشگران با سفر به این باغ زیبا می توانند با انواع بسیار مختلف گونه های پرندگان آشنا شده و آن ها را از نزدیک تماشا کنند. شما می توانید صدها گونه پرنده از کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی را در این باغ مشاهده کنید که متخصص ترین تیم دامپزشکی شهر مشهد نیز برای سلامت این پرندگان به صورت دائم در این پارک استقرار یافته اند. اگر به دنبال بازدید از بهترین و به یادماندنی ترین جاذبه های گردشگری مشهد هستید به شما توصیه می کنیم که این باغ را در اولویت های انتخابی خود قرار دهید.

جاذبه های گردشگری مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد می توان به پارک جنگلی وکیل آباد اشاره کرد که یکی از قدیمی ترین و وسیع ترین پارک های شهر مشهد بوده و در جنوب غربی این شهر واقع شده است. این پارک زیبای جنگلی در سال ۱۳۴۸ از طرف مالک آن آقای ملک به شکل رسمی وقف استفاده عموم مردم واقع شد. گردشگران و زائران می توانند در این پارک از انواع درختان کاج و سرو دیدن کرده و در اطراف رودخانه ی که از وسط آن میگذرد به استراحت پرداخته و لذت ببرند. هم چنین گردشگران می توانند از شهربازی کوهستان پارک شادی نیز که در دل این پارک واقع شده است بهره مند شوند و لحظات بسیار هیجان انگیزی را در این شهر بازی داشته باشند. علاوه بر شهربازی، گردشگران می توانند لحظاتی را نیز برای مشاهده باغ وحش این پارک بگذرانند که این باغ وحش اولین و تنهاترین باغ وحش شهر مشهد بوده و به دلیل تردد گردشگران و زائران در این شهر بسیار زیاد می باشد. چرا که با سفر به این پارک می توانند از تعداد زیادی جاذبه ی بی نظیر بهره مند شوند.

جاذبه های گردشگری مشهدپارک و شهربازی ملت مشهد

پارک و شهربازی ملت مشهد از پر هیجان ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری مشهد می باشد که بسیاری از گردشگران ماجراجو برای برای داشتن لحظاتی بسیار هیجان انگیز این پارک و شهر را انتخاب می کنند. از مجموعه امکانات ارائه شده در این شهر بازی می توان به استخر شنا، کتابخانه، میدان های ورزشی، شهر بازی، مسجد و غیره اشاره کرد. همچنین آلاچیق های بسیار شیک برای اقامت گردشگران داخلی نیز تدارک دیده شده است. چرخ و فلکی که در این پارک وجود دارد بزرگترین چرخ و فلک کشور ایران و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع کل جهان می باشد که اگر ناراحتی قلبی دارید توصیه میکنیم که از این چرخ و فلک استفاده نکنید.

جاذبه های گردشگری مشهدموزه نان مشهد

از جالب ترین جاذبه های گردشگری مشهد و اماکن دیدنی شهر مشهد می توان به موزه نان اشاره نمود که از زیباترین و خلاقانه ترین دیدنی های خراسان بوده و با تکیه بر معماری سنتی ساخته و بنا شده است. در ساخت این موزه بی نظیر از ساده ترین و سنتی ترین مصالح از جمله آجر، کاهگل، چوب و گچ استفاده شده است این موزه جالب هنر استادان بسیار حرفه ای و خلاق می باشد و اولین موزه نان در خاورمیانه بوده و آثار بسیار جالب و شگفت انگیزی جهت بازدید گردشگران و توریست ها به نمایش گذاشته شده است. عاشقان سبک های سنتی و تاریخی در بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد می توانند موزه نان را در اولویت قرار دهند و فرصت مشاهده مراحل تهیه آرد، گندم چینی، خرمن کوبی، آسیاب بادی و انواع نان های مختلف نظیر سنگک و تنوری را داشته باشید. هم چنین رقص اپر که از آیین های خراسانی می باشد را در این موزه بازدید نمایید.

جاذبه های گردشگری مشهد

روستا و غار مغان مشهد

بی شک تا به حال نام غار مغان و روستای مغان در شهر مشهد را شنیده اید چرا که از جمله معروف ترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری مشهد بوده و به دلیل داشتن فضا و مناظر بسیار بکر و بی نظیر هر ساله مقصد هزاران مسافر و گردشگر قرار می گیرد. شما می توانید نام غار مغان را در اوایل لیست معروف ترین جاذبه های گردشگری مشهد مشاهده کنید. این غار متعلق به دوران دوم زمین شناسی بوده به طوری که می توان گفت قدمت این غار از قدمت البرز و دماوند نیز بیشتر می باشد. برای رسیدن به غار مغان بایستی یک مسیر کوهستانی پر از پیچ و خم را طی کنید و با رسیدن به روستای مغان می توانید با پیاده روی کوتاهی خود را در کنار این غار تاریخی شهر مشهد مشاهده کنید. توجه داشته باشید که دهلیزها و راههای بسیار زیاد و متنوعی در داخل این غار وجود دارد که برای گم نکردن مسیر بهتر است از راهنمای گردشگری که آشنا با محوطه داخلی و راه های غار دارد در این گشت و گذار پر از هیجان همراه باشید. ستون های استالاکتیت و استالاگمیت از سقف غار مغان آویزان می باشند و منظره بسیار خاصی را در داخل غار ایجاد کرده اند. همچنین در این غار شاهد چاه های متعدد با عمق بسیار زیاد خواهید بود که در برخی از این چاه ها خفاش ها زندگی می کنند.

جاذبه های گردشگری مشهدموزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک مشهد

اگر به دنبال جالب ترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری مشهد هستید می توانید موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک مشهد را در اولویت بازدید های خود قرار دهید. این آثار ملی یکی از برترین جاذبه های گردشگری مشهد و کشورمان می باشد که مورد توجه اغلب تاریخدان ها و محققان و گردشگران واقع می باشد. حمام مهدی قلی بیک که با نام های حمام رضوی و حمام شاه نیز معروف می باشد در سال ۱۳۶۷ دایر بوده است و به دلیل خرابی ها و متروکی ها در بخش های مختلف آن در سال ۷۸ عملیات بازسازی و مرمت آن شروع شد و در حال حاضر به عنوان موزه مردم شناسی مورد بازدید توریست ها و گردشگران قرار گرفته است و در لیست معروف ترین جاذبه های گردشگری مشهد نام خود را به ثبت رسانده است. در این حمام یا به عبارتی موزه تاریخی غرفه های مختلفی برای بازدید گردشگران و توریست مهیا می باشد که از مهم ترین بخش های این موزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         غرفه وسایل حمام

–         غرفه لوازم آرایشی

–         غرفه پوشاک

–         غرفه حنابندان

–         غرفه روشنایی

–         غرفه شاه نشین

–         غرفه منسوجات

–         هشتی یا میاندر

–         گلخن و چاله حوض

جاذبه های گردشگری مشهدپارک علمی پروفسور بازیما

از یکی از جالب ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری مشهد می توان به پارک علمی پروفسور بازیما اشاره نمود. این پارک می تواند تجربه ای بسیار شگفت انگیز و متفاوت در کنار بازدید از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد باشد و می تواند خاطره ای فراموش نشدنی در خاطره توریست ها و گردشگران به ثبت رسد. شما با حضور در این پارک می توانید در شبیه ساز پرواز همانند یک خلبان، بر روی شهر مشهد به پرواز درآیید و با ژیروسکوپ تست های مقدماتی فضانوردی را تجربه کنید و به کاوشگری در سطح مریخ و به نظاره فضای لایتناهی آسمان ها بپردازید. هم چنین فرصت تشریح بدن قورباغه را در آکادمی زیست شناسی پارک علمی پروفسور بازیما را خواهید داشت و همانند یک پرستار عملیاتی از قبیل احیاء قلب و تزریق خون را انجام خواهید داد؛ و این موضوع برای افرادی که علاقه بسیار به پزشکی دارند یک تجربه باورنکردنی و پر از هیجانی خواهد بود. هم چنین دختران در دوران بلوغ می توانند با حضور در اتاق ربان صورتی پاسخ تمامی سوالات مربوط به دوران بلوغ و جنس مونث را دریافت کنند.

جاذبه های گردشگری مشهدموزه نادری

موزه نادری یکی از قدیمی ترین و بهترین جاذبه های گردشگری مشهد بوده و یادبودی از نادرشاه افشار می باشد که مقصد بازدید توریست ها و علاقه مندان جاذبه های تاریخی شهر مشهد قرار می گیرد. این بنا به عنوان معرفی آثار تاریخی و اوات جنگی در دوران حکومت نادرشاه افشار ساخته شده است. گردشگران با حضور و مراجعه به این موزه تاریخی دو تالار در مجاورت هم مشاهده خواهند کرد که آثار تاریخی بسیاری از آن دوران را به نمایش گذاشته اند. هم چنین آرامگاه نادرشاه در باغ موزه نادری واقع می باشد که سال ساخت این آرامگاه به ۱۳۴۲ شمسی برمیگردد که توسط یکی از بهترین معماران به نام هوشنگ سیحون طراحی گشته است. این آرامگاه با حضور محمد رضا پهلوی در باغ نادری بازگشایی و مورد بازدید عموم مردم قرار گرفت. نمای بسیار خاص و مجسمه نادرشاه در کنار سربازانش تصویر بسیار خاص و دیدنی را به وجود آورده است که حضور در این مکان و بازدید از آثار باقی مانده از آن دوران حس و حال دوران باستان و قدیم را برای گردشگران و توریست ها تداعی می کند. هم چنین افراد می توانند آرامگاه محمد تقی خان پسیان از معروف ترین سرداران خراسان را نیز در بخش گوشه شمالی آرامگاه نادرشاه مشاهده کنند.

جاذبه های گردشگری مشهدکلات نادری

در آخر نیز می خواهیم شما را با یکی از بی نظیر ترین و مجلل ترین جاذبه های گردشگری مشهد آشنا سازیم. کلات نادری همان طور که از نامش مشخص می باشد به معنای قلعه و قصر نادر بوده و همانند یک قصر مجلل و زیبا به نظر می رسد این مکان معروف از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد بوده و دارای قدمت بسیار طولانی می باشد. این مکان در قرن های بسیار پیش از سلطنت نادرشاه نیز مهم تر بوده است. کلت نادری با داشتن وسعت بسیار زیاد در مرز شمال خراسان رضوی واقع شده است و در بخش شمالی به خاک کشور ترکمنستان محدود می باشد. در سفر به شهر مشهد حتما از کلات نادری دیدن کنید و زیبایی های وصف نشدنی این مکان را از نزدیک مشاهده نمایید آبشار زیبای ارتکند که در فصل بهار به زیبایی خود را نمایان می کند مد نظر بسیاری از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی واقع می باشد. این آبشار با واقع شدن در تفریحگاه ارتکند در یک منطقه ییلاقی مقصد انبوهی از توریست ها قرار گرفته است شما نیز با در اولویت قرار دادن کلات نادری در انتخاب های خود و حضور در این منطقه بکر و زیبا در کنار آبشارهای زیبا، غار آبی و کوه های سر به فلک کشیده لحظات ناب و فراموش نشدنی را سپری کنید. برای دسترسی به کلات نادری بایستی به سمت شمال شهر مشهد رفته و وارد جاده کلات نادری شوید.

جاذبه های گردشگری مشهد
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید