آداب و رسوم مردم سوئد

15

فوریه
2020

آشنایی با فرهنگ آداب و رسوم مردم سوئد

ارسال شده توسط: aryafan/ 1655 0
فرهنگ، آداب و رسوم مردم سوئد از مهمترین آیتم هایی می باشد که هر مسافر و توریستی بایستی قبل از سفر خود در مورد جنبه های مختلف آن اطلاعاتی را به دست بیاورد. از مهمترین جنبه های آداب و رسوم مردم سوئد می توان به زبان، غذا و آداب و معاشرت آنها اشاره کرد.

غذاهای سوئدی: آداب و رسوم مردم سوئد

از مهمترین جنبه های آداب و رسوم مردم سوئد می توان به غذاهای سوئدی اشاره کرد که از مهمترین و لذیذترین این غذاها می توان به سیب زمینی، ترشی شاه ماهی، غذاهای دریایی به شکل دودی و تازه و لینگن بری نام برد که هر یک از این غذاها از کلاسیک ترین و قدیمی ترین غذاهای این کشور بوده و هر گردشگری به محض سفر خود به این کشور علاقه مندی زیادی را برای صرف این غذاها از خود نشان می دهد. برای آشنایی نزدیک با فرهنگ، آداب و رسوم مردم سوئد می توانید گام اول را با صرف غذاهای این کشور شروع کنید.

آداب و رسوم مردم سوئدخانواده در سوئد

خانواده سهم و جایگاه بسیار بالایی را در آداب و رسوم مردم سوئد دارد به طوری که مردم و همچنین دولت این کشور اهمیت بسیار ویژه ای را به خانواده و فرزندان قائل هستند و والدین می توانند تا ۱۸ ماهگی فرزند خود مرخصی گرفته و در خانه باشند همچنین می توانند کمک هزینه های قابل توجهی را نیز از دولت اخذ کرده و تحت بهترین شرایط فرزند خود را پرورش و بزرگ کنند. خانواده اساس زندگی هر سوئدی را تشکیل می دهد و اهمیت این نهاد در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار بالاست.
آداب و رسوم مردم سوئد
آداب و رسوم مردم سوئد

آداب و معاشرت سوئدی ها

مردم سوئدی بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و ممکن است شما را به صرف یک فنجان قهوه یا صرف شام در منزل خود دعوت کنند که در این صورت حتما دعوت آنها را پذیرفته و با پوشیدن لباس بسیار آراسته و مناسب در زمان تعیین شده در مهمانی حضور داشته باشید. از مهمترین جنبه های آداب و رسوم مردم سوئد می توان به آداب و معاشرت و آداب غذا خوردن اشاره کرد که حتما برای شرکت در مهمانی یک هدیه کوچک به همراه داشته باشید و قبل از میزبان صرف غذا را شروع نکرده و دستتان خود را بالای میز قرار دهید.

آداب و رسوم مردم سوئدزبان اصلی ترین جنبه های آداب و رسوم مردم سوئد

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین جنبه های آداب و رسوم مردم سوئد را زبان تشکیل می دهد که هر گردشگری بایستی با زبان این کشور قبل از سفر خود آشنا بوده یا حداقل به زبان بین المللی مسلط باشد تا بتواند کارهای روزمرگی خود را انجام دهد. زبان مردم این کشور سوئدی بوده و اکثریت مردم به این زبان صحبت می کنند. البته توجه داشته باشید که مردم در شمال کشور، به زبان سامی نیز آشنا هستند و زبان فنلاندی به عنوان دومین زبان این کشور بوده که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند. سوئدی های زبان انگلیسی را بهتر از سایر کشورهای اروپایی ها صحبت می کنند به طوری که ۹۰ درصد از مردم این کشور به این زبان تسلط کافی دارند و تدریس این زبان در مدارس اجباری بوده و بسیاری از شرکت های بزرگ و رسمی این کشور نیز زبان انگلیسی را زبان اصلی خود تعریف کرده اند. با این حال شما می توانید با داشتن مهارت بالا در زبان انگلیسی به راحتی روابط خود را در این کشور مستحکم نمایید.

آداب و رسوم مردم سوئدجشن های معروف سوئدی ها

سوئدی ها در طول سال جشن ها و عیدهای بسیار متعدد و متنوعی را دارند که از مهمترین و باشکوه ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: –         سال نو: روز اول ژانویه که شب قبل آن جشن سال نو بوده است مردم در کنار خانواده خود به شادی پرداخته و بسیاری از آنها سفرهای کوتاه مدت را ترجیح می دهند. –         تعطیلات ورزشی: این تعطیلات در ماه فوریه بوده و دانش آموزان به مدت یک هفته تعطیل هستند و می توانند به ورزش های متنوع بپردازند. –         عید پاک: از دیگر مهمترین آداب و رسوم مردم سوئد می توان به عید پاک آنها اشاره کرد که در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل برگزار شده و یکی از مهمترین عیدهای مسیحیان به شمار می آید که در این عید مردم سوئدی اوقات زیادی را با خانواده و دوستان خود سپری کرده و برخی از آنها نیز روزه می گیرند. –         معراج حضرت مسیح: ۴۰ روز بعد از عید پاک را معراج مسیح می دانند که این روز یکی از تعطیلات رسمی در این کشور بوده و بسیاری از مردم این کشور در این روز به سرکار نمی روند.    
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید