18

نوامبر
2022

جاذبه های گردشگری آلمان – ادامه

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 256 1
بیشتر گردشگران و توریست های خاریجی کشور آلمان را با غذاهای خوشمزه و رستوران ها و هتل ها لوکس آن می شناسند و یکی از معرفو ترین مکان های یددنی آلمان نیز همین رستروان ها با غذاهای متنوع و دیزاین های لاکچری هستند. آلمان نه تنها قدرت اقتصادی اتحادیه اروپاست، بلکه یکی از بهترین مکان‌ها برای کسانی است که به دنبال یک تعطیلات واقعی و هیجان انگیز هستند. چه در حال برنامه ریزی برای اقامت در یک مکان واحد، مانند برلین؛ پایتخت باشکوه آلمان یا یک شهر تاریخی مانند مونیخ، باشید لیست کارهایی که در اینجا باید انجام دهید نامحدود است. آلمان با داشتن تنوع گسترده‌ای از مناظر باورنکردنی، سالانه مقصد خیلی از توریست‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. از دره‌های زیبا گرفته تا کوه‌های باشکوه و سواحل شگفت‌انگیز در هر نقطه از این کشور چیزهای خوبی برای دیدن وجود دارد و هر آنچه که به دنبال آن هستید – خواه تعطیلاتی پر از تجربیات فرهنگی باورنکردنی یا ماجراجویی‌های سرگرم کننده در فضای باز، سفر شما به این مقصد اروپایی بسیار شگفت انگیز و متفاوت خواهد بود.

۵- شهر قدیمی هایدلبرگ – مکان های دیدنی آلمان

هایدلبرگ یک شهر کالج در جنوب غربی آلمان است که به دلیل دانشگاه‌ها و منظره‌های عاشقانه‌اش شهرت دارد. اطراف آن را تپه‌های جنگلی احاطه کرده است و در کناره‌های رودخانه نکار قرار دارد. این شهر قدیمی مملو از موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی مانند کلیسای روح القدس، پل کارل تئودور، و قلعه‌ای است که سبک‌های گوتیک و رنسانس را در هم آمیخته است. هایدلبرگ علاوه بر مکان‌های دیدنی تاریخی، مکانی پرجنب‌وجوش است، به لطف دانشجویانی که یک چهارم جمعیت آن را تشکیل می‌دهند. فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و همچنین بارهای آخر شب را می‌توان در سرتاسر مرکز شهر یافت. هایدلبرگ که یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آلمان است با برچسب «شهر رمانتیک» مکانی بسیار دلپذیر برای گذراندن تعطیلات است.

۶-  از  پارک المپیک مونیخ دیدن کنید

این ورزشگاه بزرگ که در مونیخ واقع شده، در ابتدا برای برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۱۹۷۲ ساخته شد. در بالای این ورزشگاه، بزرگ‌ترین سقف جهان قرار دارد که بیش از ۷۰۰۰۰۰ فوت است. رستورانی فوق‌العاده در این‌جا وجود دارد و تور‌های بازدید از این پارک بسیار عالی هستند. همچنین موزه‌ی بی.ام.دبلیو در نزدیکی این‌جا است.

۷-  قلعه‌ی کلدیتز (Schloss Colditz)

این قلعه‌ی دوره‌ی رنسانس، تاریخی طولانی و عجیب دارد. در دوره‌‌های مختلف تاریخی از این قلعه به عنوان مکان‌های مختلف مثل محل شکار، گداخانه و حتی بیمارستان روانی استفاده شده است. از این قلعه در دوران جنگ جهانی دوم به‌عنوان زندان استفاده می‌شد و همین دلیل اصلی شهرت آن است. همچنین موزه‌ای درون این قلعه وجود دارد.

۸-  دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate)

دروازه براندنبورگ تنها بازمانده دروازه شهر برلین است و نماد اتحاد دوباره برلین شرقی و غربی می‌باشد. دروازه براندنبورگ که در قرن هجدهم ساخته شده است، ورودی به بلوار برجسته درختان لیندر دارد که زمانی مستقیماً به کاخ پادشاهان پروس منتهی می‌شد. این دروازه یکی از مشهورترین بناهای تاریخی اروپا و از بهترین جاذبه های توریستی آلمان است.

۹- کلیسای جامع کلن (Kölner Dom)

اگر از علاقه‌مندان به معماری تاریخی اروپایی، بخصوص معماری گوتیک (gothic) باشید، قطعاً با کلیسای جامع کلن آشنایی دارید. این کلیسای جامع که می‌توان آن را خاص‌ترین کلیسا در تمام آلمان دانست، ساختش از قرن ۱۳ میلادی آغازشده و بیش از ۶ قرن بعد در سال ۱۸۸۰ به پایان رسید. این سازه خاص با رکوردهایی همچون، بلندترین کلیسای دو برجی و سومین کلیسای بلند جهان اکنون نیز محل رهبری اسقف اعظم کلن است. این مکان، پر بازدیدترین نقطه گردشگری آلمان است و روزانه ۲۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

۱۰- کاخ شورین (Schweriner Schloss)

یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی آلمان، کاخی با قدمت بیش از ۷ قرن، واقع‌شده داخل یک جزیره کوچک قلب شکل، در دریاچه شورین (Schweriner) و در قلب ایالت مکلنبورگ-فورپومرن (Mecklenburg-Vorpommern) با نام قلعه شورین است. این کاخ به واسطه این جذابیت‌های خود سالیان سال محل اقامت فرمانرواها و دوک‌های مکلنبورگ (Mecklenburg) بوده است. کاخ شورین اکنون در قالب موزه و محل تاریخی بروی توریست‌ها باز می‌باشد. اگرچه هنوز از ساختمان‌های آن برای دفاتر دولتی و پارلمانی نیز استفاده می‌شود.

۱۱-  خیابان کورفورستندام

خیابان کورفورستندام خیابانی بزرگ و مشهور در غرب برلین است که تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب دارد. وجود حدود ۱۰۰ فروشگاه‌ و بوتیک‌ در این خیابان باعث شده است که کورفورستندام مقصدی مناسب برای خرید باشد. این خیابان بیشتر به خاطر دپارتمان‌استورهای کلوپن‌برگ (Cloppenburg)، کادی‌وی (KaDeWe) و پیک (Peek) شهرت دارد. علاوه‌بر خرید، تعداد زیادی رستوران و کافه عالی در این منطقه جای گرفته‌اند. همچنین کلیسای یادبود قیصر ویلهلم در این خیابان قرار دارد و در گشت‌وگذارهای خیابان کورفورستندام، می‌توانید از این جاذبه تاریخی نیز دیدن کنید.

۱۲- سالزبورگ و برکتزگادن

سالزبورگ و برکتزگادن (Berchtesgaden)، میعادگاه عاشقان موسیقی موتزارت هستند که قلعه‌ای بسیار دیدنی، کنسرت‌ها، کلیساهای باروک و شهری قدیمی و پر از خیابان‌های پیچ‌در‌پیچ در آن قرار دارند. به‌علاوه در اطراف برکتزگادن با وقایع تاریخی نازی و مناظر آلپی عجین شده است. اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی به عنوان توریست یا بازدیدکننده وارد آلمان شوید، به ویزای کوتاه مدت آلمان نیاز دارید که به عنوان ویزای توریستی یا بازدیدکننده نیز شناخته می شود. ویزای شینگن کوتاه مدت که به منظور ویزای توریستی آلمان مورد استفاده قرار می گیرد، به طور کلی حداکثر ۹۰ روز در مدت شش ماه اعتبار دارد. از طرف دیگر اعتبار ویزای شما بستگی به سفارتی دارد که ویزا را صادر کرده است. مدت زمانی که شما مجاز به اقامت در منطقه شینگن هستید در برچسب ویزای شما نوشته شده است که روی پاسپورت شما چسبانده شده است. از آنجایی که آلمان یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن است، به اتباع ۶۲ کشور اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری بدون نیاز به دریافت ویزا وارد آلمان شوند. ساکنان این کشورها می توانند در مدت ۶ ماه به مدت ۹۰ روز بدون ویزا در آلمان اقامت داشته باشند .اما افراد تبعه ایران، برای ورود به آلمان به ویزای کوتاه مدت توریستی/ بازدیدکننده نیاز دارند. دقت کنید که اگر شهروند بیش از یک ملیت هستید، شرایط ویزا به پاسپورتی که برای سفر انتخاب می کنید بستگی دارد. اگر گذرنامه ای که برای سفر با آن انتخاب می کنید نیاز به ویزای اجباری دارد، باید طبق شرایط، آن ویزا را دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق تیم مجرب کهن سیر نسبت به شرایط و نحوه اخذ ویزا تماس حاصل بفرمایید.
اشتراک در
1 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید