08

ژوئن
2023

جاذبه های گردشگری کبک کانادا

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 68 0
استان کبک بزرگترین استان کانادا است. مرکز این استان شهر کبک است. اما بزرگترین شهر آن مونترال است که دومین شهر پر جمعیت کانادا نیز محسوب می شود. انتاریو، نیوبرانزویک، لابرادور واستان متحده همسایگان کبک هستند. حدود ۸۰% ساکنان کبک در مراکز شهری که در حاشیه رودخانه تاریخی و زیبای لارنس واقع شده است، زندگی می کنند. زمین های پست اطراف این رودخانه دارای بیش از یک میلیون دریاچه ورودخانه است. گستردگی جغرافیایی این استان تنوع آب و هوایی منطقه را موجب می شود. در مناطق شمال و مرکز این استان که به مناطق قطبی شباهت دارند زمستان سرد و طولانی و تابستان کوتاه و خنک است، نواحی جنوب در زمستان پوشیده از برف و دارای تابستان گرم و مرطوب است. جاذبه‌های شهر کبک کانادا هر گردشگری را شیفته خودش می‌کند. وقتی در خیابان‌های سنگ‌فرش شده این شهر قدم می‌زنید، نقاط دیدنی کبک شما را شگفت‌زده می‌کنند. این شهر خاص که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است، سفر در زمان را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. سفری که می‌تواند یک تجربه ناب گردشگری برایتان به یادگار بگذارد.

جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی کانادا

پارک ابشار مونت مورنسی کانادا

بسیاری از گردشگرانی که با ویزای توریستی کانادا وارد این کشور می‌شوند، تنها از حضور آبشار نیاگارا در بین مرز آمریکا و کانادا اطلاع دارند. در صورتی که آبشار مونت مورنسی که یکی از شگفت‌انگیزترین آبشارهای کانادا و جهان است، تنها چند دقیقه با شهر کبک فاصله دارد. وقتی در پایین آبشار هستید، حضور مه و قطرات باران را می‌توانید روی صورتتان احساس کنید. بالای آبشار اما مناظری دیدنی را برایتان به نمایش می‌گذارد. مسیر رسیدن به آبشار فرصت‌های عکس‌برداری زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کند و زیپ لاین‌هایی که در این ناحیه وجود دارند، امکان خلق یک تجربه ارزشمند را برایتان فراهم می‌کنند. در بالای آبشار آلاچیق‌هایی قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها غذا و نوشیدنی سفارش دهید و یک تجربه سفر کانادا متفاوت برای خودتان بسازید.

هتل فرونتناک

هتل فرونتناک در مکانی قرار گرفته است که در ابتدا قلعه‌ای به نام قلعه سنت لوییس در آن قرار داشت به همین دلیل ساکنین این هتل و همچنین گردشگران می‌توانند از بقایای این قلعه نیز بازدید کنند. در کنار این هتل نیز یک هتل دو ستاره دیگر با نام هتل باغ Jardins du Gouverneur به احترام دو ژنرال کشته شده در جنگ سال ۱۷۵۹ ساخته شده است. این هتل نمادین توسط سازمان راه آهن کانادا در سال ۱۸۹۴ ساخته شد و یکی از نقاط تاریخی شهر به شمار می‌آید. هتل فرونتناک در بالای محله شامپلن کوچک و شهر باسه ساخته شده است و نمای بسیار زیبایی را از رودخانه لارنس در اختیار گردشگران می‌گذارد.

دشت آبراهام

«دشت آبراهام» که امروزه به یک پارک تفریحی عمومی تبدیل شده، از مهم‌ترین مناطق تاریخی کانادا هم محسوب می‌شود. در سال ۱۷۵۹ میلادی ارتش بریتانیا در همین دشت‌ها توانست نیروهای فرانسه را در یک جنگ نیم ساعته شکست دهد. این دشت در تاریخ کانادا نقشی بسیار کلیدی داشت. می‌توانید برای پیک نیک یا با توجه زمان و آب‌و‌هوا برای دوچرخه‌سواری، اسکی کراس کانتری و غیره به سمت دشت آبراهام بروید. زیبایی این منطقه شما را سرشار از لذت می‌کند.

فروشگاه اسباب بازی Benjo، ۵۵۰ Boulevard Charest Est

این فروشگاه اسباب بازی بی نظیر و بزرگ در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و موفق به داشتن بیشترین انواع اسباب بازی ها در کانادا شد. این مکان محبوب کودکان که برای فروشگاههای اسباب بازی فروشی بزرگ کمک رسان است مملو از اسباب بازیهای تخیلی و آموزشی است. آخر هفته ها کودکان می توانند بر قطاری که از میان فروشگاه می گذرد سوار شوند و در قسمتهای مختلف به بازی های عملی بپردازند که شامل یک بخش شگفت انگیز مربوط به پوشیدن و طراحی لباس می باشد. همچنین یک کتابفروشی، بوتیک و یک مغازه بستنی فروشی در محوطه وجود دارد.

هتل یخی (HOTEL DE GLACE)

«هتل یخی» (Hôtel de Glace) یکی از جاذبه‌های بی‌همتای زمستانی در شهر کبک است که با مرکز شهر فاصله بسیار کمی دارد. این هتل را از چندین تن یخ و برف ساخته‌اند و می‌توانید جدای از تورهای روزانه، شجاعانه عمل کرده و در دمای زیر صفر از آن در شب بازدید کنید. مطمئناً این هتل کریستالی زیبا عکس‌های به یادماندنی زیادی را برایتان فراهم می‌کند.

کارناوال‌های کبک (CARNIVALS IN QUEBEC)

این کارناوال در میان برف هایی که روزهای آخر ژانویه و نخستین روزهای فوریه می بارد برگزار می گردد. در این جشنواره طیف گسترده ای از فعالیت ها ارائه می شود و تمام طول روز و عصر را در بر می گیرد.از تفریحات مرسومی که در این جشنواره انجام می شوند، می توان به سورتمه سواری با سگ ها، مسابقات قایق رانی در رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence)، اسکیت، سورتمه، بازی های خانوادگی، ساختن قلعه های یخی مهمانی های شبانه و رژه اشاره کرد.

جزیره اورلئان کیک کانادا

شما با کمی رانندگی. به جزیره اورلئان می‌رسید. جزیره‌ای که کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی ارگانیک در آن ساکن هستند. موقع سفر به حومه این منطقه شش روستا مواجه می‌شوید. سنت پترونیل درست در انتهای جزیره و با چشم‌اندازهای عالی‌تر از آبشار مورنسی دارد. سن لوران پر از غرفه‌های عرضه کننده مواد ارگانیک و مزارع توت‌فرنگی است. سنت ژان محل خانه‌های حفاظت‌شده خلبانانی است.  در اواسط قرن ۱۹ کشتی‌ها را در رودخانه سنت لورنس حرکت می‌دادند. سنت فرانسوا دارای یک برج بلند مشهور با چشم‌اندازهای عالی از جزایر اطراف و دهانه سنت لورنس است. سنت فامیل مملو از باغ‌های سیب است و در نهایت، سنت پیر پرجمعیت‌ترین روستا است که نزدیک به پل شهر قرار دارد. جاذبه‌های شهر کبک کانادا توانایی این را دارد که عقل و هوش از سر همه ببرد. در این مقاله دیدنی‌های مشهور این شهر را آورده‌ایم؛ اما برای تماشای کبک واقعی باید سفر توریستی به کانادا را برنامه‌ریزی کنید. سفری که شما را به یک شهر فرانسوی‌زبان جذاب در قلب یک کشور انگلیسی‌زبان مهمان می‌کند.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید