20

ژوئن
2023

کلیساها و مکان های زیارتی کانادا

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 215 0
برای کسانی که علاقمند به گشتن در میان آثار معنوی و مذهبی ملل و مرور معماری تاریخی این بناها هستند، در کانادا هم محل هایی برای دین وجود دارد از معابد گرفته تا کلیسا و مسجد را میتوانید در گوشه کنار شهرهای کانادا ببینید. کلیساهای جامع تاریخی و معابد و اماکن مقدس ملی در انتظار کسانی است که به دنبال یک سفر معنوی و آموزش‌های مذهبی هستند. برخی از معروفترین اماکن مذهبی که در کانادا وجود دارند عبارتند از:

کلیسا نوتردام مونترال

کلیسا نوتردام مونترال یکی از اماکن مهم و جاذبه های گردشگری کانادا با ۶۰۰ سال قدمت می باشد.  کلیسا نوتردام مونترال کانادا که با نام اصلی کلیسا نوترادام باسیلیکا شناخته می شود. این بنا که یکی از پربازدیدترین و توریستی ترین جاذبه های شهر مونترال به شمار می آید در کنار بندر قدیمی این شهر قرار گرفته. دسترسی به جاذبه‌های دیگر از جمله ساختمان زیبای شهرداری، بخش قدیمی شهر، بندر، رستوران ها و فروشگاه های توریستی و بسیاری موارد دیگر مونترال را امکان پذیر می کند.

معماری کلیسا نوتردام مونترال

کلیسا نوتردام مونترال یکی از رمانتیک ترین مکان های در کل دنیا در تور کانادا می باشد که در خیابان ۱۱۰ غربی نوتردام و در نبش خیابان saint sulpice و در روبرو میدان Darmes شهر مونترال قرار دارد.همچنین مدرسه علمیه saint sulpice نیز در کنار این کلیسا قرار دارد. یک کلیسا و قصر سلطنتی واقع در منطقه قدیم شهر مونترال می باشد که به سبک گوتیک معماری گردیده است که دارای فضای داخلی بسیار رنگین و با عظمت و شکوه می باشد و یکی از بهترین جاذبه ها گردشگری شهر مونترال و همچنین در سقف کلیسا رنگ بندی آبی پر رنگ را به همراه ستاره های طلایی خواهید دید و در بقیه قسمت ها ترکیب رنگ های آبی ، قرمز ، ارغوانی ، لاجوردی ، طلایی و … را می بینید. در این کلیسا صد ها منحنی چوبی پیچیده و چندین مجسمه مذهبی بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد.

کلیسای جامع نتردام کبک

اگر بخواهیم که یکی از مکان های دیدنی و گردشگری زیبای کبک را معرفی کنیم که جزء جاذبه‌ های اصلی گردشگری کبک باشد، کلیسای جامع نتردام نیز گزینه ی مناسبی است. این کلیسا یکی از جاذبه های گردشگری اصلی و مهم کبک است که توانسته توجه گردشگران و توریست های زیادی را به خود جلب کند. این کلیسا در سال ۱۶۴۷ در کبک ساخته شده و همچنین می توان گفت که کلیسای جامع نتردام کبک از نظر معماری از ارزش بسیار زیادی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید که، کلیسای جامع نتردام کبک یکی از قدیمی ترین کلیسا های آمریکای شمالی به شمار می رود. و حتی می توان به گورستان زیر زمینی کلیسای جامع نتردام کبک اشاره کرد که این گورستان آخرین منزلگاه اسقف ها و کاردینال های مشهور کبک و همینطور تعداد زیادی از کشیش ها و ساکنان شهر کبک است. کلیسای جامع نتردام کبک دارای نمای داخلی بسیار زیبا و همچنین نمایی تأثیرگذار و با ابهت می باشد. این نماهای زیبا را با عناصر خاص معماری نئوباروک و آثار هنری باور نکردنی تزئین کرده اند. شما هم می توانید با بازدید از کلیسای جامع نتردام پنجره های بسیار زیبا با شیشه های رنگارنگ، نقاشی هایی با موضوع داستان های مذهبی، محرابی با روکش طلایی و تاج جواهرنشان اسقفی را تماشا و همچنین جلوه ای به یاد ماندنی را بخاطر بسپارید.

کلیسای سنت ژوزف مونترال

مونترال، دومین شهر بزرگ کشور کانادا محسوب می‌شود و پس از پاریس، به‌عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه زبان دنیا شناخته می‌شود. مونترال، شهری است که در شرق کانادا قرار دارد و فرهنگ‌های مختلفی را در خود جای‌داده است. این شهر با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی که در دل خود دارد، یکی از بهترین شهرهای گردشگری در دنیا به شمار می‌آید. کلیسای سنت ژوزف (یوسف مقدس) بر روی دامنه کوه مونت رویال توسط معمار ایرلندی به نام جیکز اُ دونل ساخته‌شده است. در این کلیسا که عنوان بزرگ‌ترین کلیسای جهان را با خود به همراه دارد، تزئیناتی مانند نقاشی‌های مسحورکننده، شیشه‌های رنگی و کنده‌کاری‌های چوبی به چشم می‌خورد. ارتفاع گنبد عظیم کلیسای سنت ژوزف از کف ۹۷ متر است، گنبدی که از دور بارنگ سبز منحصربه‌فردش خودنمایی می‌کند و شمارا به‌سوی خود می‌کشاند.

دومین کلیسای منحصربه‌فرد جهان

گنبد کلیسای سنت ژوزف مونترال (Saint Joseph’s Oratory) پس از گنبد کلیسای پیتر مقدس در رم، عنوان دومین گنبد مرتفع دنیا را با خود به همراه دارد. در این کلیسا، معماری سبک گوتیک به‌خوبی مشاهده می‌شود. به دلیل ارتفاع زیاد این بنا می‌توان نمای متفاوتی از شهر مونترال را مشاهده کرد و رنگ‌های فصول مختلف را به نظاره نشست. در قسمتی از کلیسا، عصاهای فراوانی نگهداری می‌شود. عصاهایی که متعلق به افرادی بیمار بوده که پس از شفا دادن توسط فرد پرهیزکاری به نام سنت آندره به کلیسای سنت ژوزف هدیه داده‌اند.

معبد بین المللی بودایی

معبد بین المللی بودایی، به عنوان بهترین نمونه معماری چینی در کانادا و یکی از الهام‌بخش‌ترین مکان‌ها در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این معبد در ریچموند، بریتیش کلمبیا، واقع شده و تورهای هدایتگر برای گروه‌هایی که علاقمند به دیدن معبد باشکوه و یادگیری در مورد فلسفه بودایی هستند، برنامه هایی را ارائه می‌دهند. معبد برای هر کسی، صرف نظر از سن یا دین، باز است و به بازدیدکنندگان سفر به کانادا فرصت می دهد تا با بازدید از این معبد درک بهتری از فرهنگ دینی چینی و مذهب بودایی پیدا کنند. معبد بودا دارای محیطی بی نظیر و بعلاوه فضای کافی برای افرادی است که می خواهند در محیطی آرام و معنوی به آرامش برسند. بعلاوه باغ های زیبا و یک حوضچه کوچک و رستوران چینی دارد که شباهت زیادی به معابد بودایی در چین دارد. در این معبد تمام سنت های بودایی چینی دیده می گردد که جای بسیار خوبی برای عکاسی است. معبد بودایی بین المللی که به طور گسترده به عنوان نفیس ترین نمونه معماری سنتی چینی در کانادا در نظر گرفته می گردد، از بسیاری جهات مانند یک اثر هنری است که مستقیماً از تاریخ چین گرفته شده است. این معبد به عنوان یک مجموعه ساختاری باشکوه که پس از شهر ممنوعه در پکن، چین مدل شده است، از نظر معماری امپراتوری چین از نظر تمام شکوه و عظمت از آن برخوردار است. زمین های آرام با تلفیق سنگ های سنگین پیچیده و حکاکی های نمادین با عناصر طبیعت، زمین های آرام را به یک حیاط محقق در چین باستان شبیه می نماید. در داخل فضای داخلی معبد، برترین کار هنری چینی در نقاشی، خطاطی، مجسمه سازی و نجاری را تحسین کنید. هنر و فرهنگ سنتی چینی را در مجسمه های باشکوه بودا، زیارتگاه های نفیس و نقاشی های دیواری سرامیکی دیدنی کشف کنید. بیایید آنچه را که معبد ارائه می دهد تجربه کنید. بیا و الهام بخش فکر و روح خود! معبد بودایی واقع در بزرگراه استوستون در ریچموند، یک معجزه برجسته معماری است که از طراحی سنتی امپراطوری چینی الهام گرفته شده است. هر جزئیات ساختاری و هنری به نمایش گذاشته شده، از طنابهای پرواز که بالای پشت بامهای معبد صعود می نماید تا مجسمه باشکوه بزرگ بودا که به طرز مهربانی شما را در سالن پرستشگاه استقبال می نماید، از اصطلاحات اصیل هنر بی عیب و نقص چینی هستند. با شکوه بودن معبد، در محیطی آرام ، طی سالها جوایز و ستایش های بی شماری بدست آمده است.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید