24

آگوست
2022

انگلستان کجا برویم

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 107 0
 

برج بلکپول

یک جاذبه توریستی در بلکپول ، لنکاوی ، انگلستان است که در ۱۴ مه ۱۸۹۴ به روی عموم باز شد. زمانی که برج بلکپول افتتاح شد، بلندترین سازه ساخته شده توسط انسان در امپراتوری بریتانیا بود . این برج با الهام از برج ایفل در پاریس، ۵۱۸ فوت (۱۵۸ متر) ارتفاع دارد و صد و بیست و پنجمین برج بلند مستقل جهان است. برج بلکپول همچنین نام رایج ساختمان‌های برج است، یک مجموعه تفریحی در یک بلوک سه طبقه آجر قرمز که شامل برج، سیرک برج، سالن رقص برج و باغ‌های پشت بام است که به عنوان درجه من در فهرست قرار گرفت. این برج به دلیل دارا بودن سالن رقص، ارتفاع ۱۵۸ متری، معماری و طراحی منحصر به فرد یکی از محبوب ترین نماهای ساحلی لنکشایر به حساب می آید. از طریق این برج می‌توانید دید کاملی به شهر و ساحل لنکشایر داشته باشید.  

ساعت بیگ بن

  برای افرادی که به لندن سفر کرده و یا نکرده اند، بیگ بن اسمی آشناست. بیگ بن در لندن نه تنها نمادی از این شهر است بلکه بزرگ ترین برج ساعت دنیا هم هست و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لندن است. بیگ بن برج ساعت کاخ وست مینیستر که کاخ پارلمانی لندن است، است. کاخ پارلمانی و برج الیزابت لندن به نام بیگ بن هم شناخته می شوند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهرند که نباید از دست داد. در واقع بیگ بن نامی است که به زنگ عظیمی که در این برج ساعت قرار دارد، داده شده است، زنگی که بیشتر از ۱۳ تن وزن دارد. بیگ بن در لندن در شب واقعا دیدنی است.   حقایقی از بیگ بن در لندن هر صفحه ی عقربه دار این برج ۷ متر قطر دارد. عقربه های دقیقه شمار این برج ۴.۲ متر طول و حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند. طول هر کدام از اعدادی که روی صفحه می بینید، ۶۰ سانتیمتر است. جالب است بدانید که در مواقعی که در پارلمان جلسه ای در حال برگزاری باشد، نور خاصی بر بالای این ساعت تابانده می شود. کاخ وست مینستر در سال ۱۸۳۴ در آتش سوخت. در سال ۱۸۴۴، تصمیم گرفته شد که ساختمان جدیدی که قرار است تا کاخ پارلمانی شود باید یک برج و یک ساعت هم داشته باشد. برای این کار نیاز به ساعتی عظیم و غول آسا بود، این ساعت توسط شخصی به نام جان وارنر و پسرانش ساخته شد. اولین بار در روز ۳۱ می سال ۱۸۵۹، زنگ آن در وست مینستر به صدا در آمد و کمی بعد از آن در سپتامبر سال ۱۸۵۹، به خاطر استفاده از چکش سنگین برای به صدا درآوردن آن، ترک خورد. به همین خاطر چکش سبک تری برای آن استفاده شد. برج الیزابت ۹۶ متر ارتفاع دارد و برای بالا رفتن از آن و رسیدن به برج ناقوس کلیسا باید ۳۳۴ پله را پیمود اما تا انتهای این برج، ۳۹۹ پله راه است. هیچ آسانسوری در این برج وجود ندارد.    

استون هنج

چند تکه سنگ چندین تنی، در میانه دشت‌های سالزبری جنوب انگلستان با چینشی مرموز قرار گرفته‌اند. بنایی مربوط به عصر نوسنگی ماقبل تاریخ، واقعاً در آنجا چه می‌کند؟ رسالتش چه بوده و به دست چه کسانی ساخته شده است؟ استون هنج را می توان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری انگلستان حساب کرد. برخی قدمت این بنای تاریخی را تا ۳۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می دانند که به این ترتیب از اهرام مصر نیز قدیمی تر است. نظرهای زیادی درباره کاربرد استون هنج داده می شود. برخی از محققان معتقدند برای ستاره شناسی از آن استفاده می شده و مراسم های مذهبی در این مکان انجام می شده است. نحوه ساخت استون هنج هم جای سوال است چرا که در زمانی ساخت آن حتی چرخ هم اختراع نشده بود.   نوع چیدمان این سنگ ها کنجکاوی هر گردشگری را بر می انگیزد. هنوز که هنوز است کسی به طور دقیق نمی تواند بگوید استون هنج چگونه ساخته شده است. افسانه ها تا آنجایی پیش می روند که حتی برخی می گویند کار مرلین جادوگر است و او این سنگ ها را از ایرلند آورده و به این مکان منتقل کرده است.

چشم لندن

  چشم لندن یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در لندن افتتاح شده است و اغلب به عنوان یکی ازجاهای دیدنی و مهم در هنگام بازدید از پایتخت توصیف می‌شود. چشم لندن برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در جشن هزاره جدید توسط نخست وزیر وقت، تونی بلر افتتاح شد. این ایده از میان انبوهی از آثار در مسابقه ای که در سال ۱۹۹۳ برگزار شد، انتخاب شد تا نقطه عطفی جدیدی را برای نشان دادن قرن جدید به نمایش بگذارد.چشم لندن در کرانه جنوبی رودخانه تیمز با ارتفاع کلی۱۳۵ متر تا سال ۲۰۰۶ بلندترین چرخ و فلک جهان بود.   چرا چشم لندن معروف است ؟   هنگام سوار شدن بر روی چشم لندن، می توانید تقریباً تمام مناطق شهر و جاذبه های معروف اطراف را ببینید: باغ های جوبیلی، بیگ بن، کاخ باکینگهام، کلیسای جامع سنت پل و … جای تعجب نیست که اغلب به آن “راهنمای اطراف لندن” می گویند. علاوه بر این، چرخ مشاهده به عنوان نماد ملی در نظر گرفته می شود که مظهر موفقیت تکنولوژیکی بریتانیای کبیر در آغاز قرن بیست و یکم است. همچنین این چرخ و فلک مجهز به ۳۲ کابین شیشه ای بوده و هر کابین نماد یک محله از لندن است. موضوع جالب این است که این کابین ها، فضای کافی برای ۲۵ نفر را دارند. بنابراین، ۸۰۰ نفر می توانند از سواری بر روی یک چرخ لذت ببرند. چرخش کامل ۳۰ دقیقه طول می کشد و  با سرعت ۲۶٫۴ سانتی متر بر ثانیه حرکت می کند.  
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید