جاذبه گردشگری پربازدید بلژیک با ویزای توریستی – بخش اول

ویزای توریسی بلژیک شنگن

06

نوامبر
2022

جاذبه گردشگری پربازدید بلژیک با ویزای توریستی – بخش اول

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 55 0

بلژیک یکی از کشورهای دیدنی اروپا است که سالانه با معماری شگفت انگیز و داشتن مکان‌های دیدنی و منحصربه‌فرد خود به یکی از مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده ‌است. با مجله کهن سیر همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری پربازدید کشور زیبای بلژیک آشنا شوید.

ما در مجموعه کهن سیر بهترین مکان های دیدنی بلژیک را به شما معرفی می کنیم و مسیر صحیح دریافت ویزای این کشور را به شما معرفی می کنیم.

بلژیک کشوری کوچک در غرب اروپا است که پایتخت آن شهر زیبای بروکسل است. بلژیک با کشورهای مهمی چون هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه همسایه است و از اعضای اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن است. این کشور با نمایش طبیعت فوق‌العاده زیبا و رویایی خود با معماری‌های قرون‌وسطایی باشکوه به یکی از کشورهای پیشتاز در معماری و هنرهای زیبا تبدیل شده‌است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده‌ است.

۱. اتومیوم

«اتومیوم» (Atomium) سازه‌ای مدرن و بی‌نظیر در شهر «بروکسل» (Brussels) بلژیک است که نمادی از اقتدار این کشور بعد از جنگ جهانی دوم است. ساخت این شاهکار عظیم با ایده رویایی «آندره واترکین» (André Waterkeyn) در سال ۱۹۵۸ آغاز شد. سازه اتومیوم نمادی از اقتدار کشور بلژیک را بعد از جنگ جهانی دوم به نمایش می گذارد. این نماد زیبا و باشکوه که همچون تاجی در شهر بروکسل می‌درخشد، سالانه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده ‌است.

۲. گلخانه سلطنتی لایکن

عمارتی با معماری «هنر نو» (Art Nouveau) با فضایی سرسبز و اعجاب‌انگیز که با رایحه خوش گل‌ها همراه است همه با هم در «گلخانه سلطنتی لایکن» (The Royal Greenhouses of Laeken) جمع شده‌اند. این مجموعه زیبا در «قلعه سلطنتی لایکن» (Royal Castle of Laeken) در شمال بروکسل قرار دارد و تنها در یک دوره دو هفته‌ای در ما‌ه‌های آوریل و مه که تمام گل‌ها باز شده‌اند برای عموم باز است. اگر به دنبال مکانی زیبا و سرسبز هستید که بهشت زمینی را در آن برای شما تداعی ‌کند، بازدید از این گلخانه را در فصل بهار از دست ندهید.

 

۳٫ میدان گرند پلاس در اروپا میادین قرون وسطایی بسیاری استادانه ساخته شده است اما در میان آن‌ها «گرند پلاس» (Grand Place) که در مرکزی‌ترین قسمت شهر بروکسل قرار دارد درخشندگی بیشتری دارد.

اطراف این میدان را بناهای تاریخی با معماری زیبا با قدمتی دیرینه در برگرفته‌ است. شاهکارهای هنری که هر یک از ساختمان‌های اطراف دارد گرند پلاس را به مکانی پربازدید تبدیل کرده است.

هر دو سال یکبار در ماه آگوست فرش باشکوهی از گل در این میدان به مدت چند روز طراحی و پهن می‌شود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان و گردشگران را به خود جلب می‌کند.

۴٫ کلیسای جامع سنت باوو

«کلیسای جامع سنت باوو» (Saint Bavo’s Cathedral) در شهر خنت بلژیک قرار دارد. این کلیسای شگفت‌انگیز با پنجر‌ه‌های رنگارنگ یکی از زیباترین بناهای تاریخی با سبک‌های معماری مختلف است که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر خنت به حساب می‌آید.

بسیاری از آثار هنری معروف جهان در این کلیسا نگهداری می‌شود. نقاشی‌های دیواری باشکوه و آثاری همچون «ستایش بره عارف» (The Adoration of the Mystic Lamb) اثری از برادران «ون ایک» (Van Eyck) جذابیت این کلیسا را برای گردشگران بیشتر کرده است.

۵٫ کلیسای خون مقدس

شهر «بروژ» (Bruges) در بلژیک با وجود معماری زیبا یکی از گنجینه‌های پنهان اروپا است. از میان مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به «کلیسای خون مقدس» (The Basilica of the Holy Blood) که از سبک معماری گوتیک و رمانسک در آن استفاده شده است نام برد.

علت اصلی نام‌گذاری این مکان مقدس، شیشه‌ کوچکی است که در آن قطره‌ای از خون مسیح وجود دارد. زیبایی داخلی کلیسا و داستان‌های شنیدنی از خون مقدس، گردشگران بسیاری را به این مکان مذهبی می‌کشاند.

۶٫ برج ناقوس کلیسا

یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر بروژ «برج ناقوس کلیسا» (The Bruges Belfry) است که در مرکز شهر قرار دارد و از نمادهای مهم شهر بروژ محسوب می‌شود.

برای رسیدن به بالای این برج باید مسیر باریکی با ۳۶۶ پله را طی کرد. دیدن چشم‌انداز زیبای شهر از این برج، فعالیتی است که بازدیدکنندگان شهر بروژ انجام می‌دهند.

   

برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک، شیوه های متعددی وجود دارد که اصلی ترین رکن به منظور دریافت ویزای فوق، ارائه مدارک مورد نیاز است که در واقع اثبات می کند که بعد از سفر به این کشور از قاره اروپا و سکونت کوتاه مدت، قصد برگشت به ایران را دارید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی بلژیک می توانید از مشاوره همکاران ما در مجموعه کهن سیر بهره مند شوید .

در پست های بعدی به معرفی سایر مکان های گردشگری و پرجاذبه بلژیک می پردازیم .

اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید