12

آوریل
2019

لذیذترین غذاهای دبی که باید تجربه کنید

ارسال شده توسط: aryafan/ 899 0

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در سفر به مناطق مختلف مشتاق هستید غذاهای محبوب و سنتی آن کشور را هم بچشید بهتر است با محبوب ترین غذاهای دبی آشنا شوید و اگر به دبی سفر کردید غذاهای معروف دبی را حتما بچشید و امتحان کنید تا از یک دستپخت عالی و منحصر به فرد عربی لذت ببرید.

شتر شکم پر از خوشمزه ترین غذاهای دبی

تعجبی ندارد که یکی از محبوب ترین غذاهای دبی از گوشت شتر تهیه شود و آن هم شتر شکم پر باشد چرا که در این منطقه شترها جزو دام های محبوب و رایج و مورد استفاده در لذیذترین غذاهای دبی هستند. جالب است بدانید که شتر شکم پر غذایی لاکچری و افسانه ای محسوب می شود و طرفداران زیادی دارد. گوشت شتر در شتر شکم پر سوخاری و خوشمزه است و داخل آن با انواع گوشت مرغ، ماهی و گوسفند و ترکیبات تخم مرغ و ادویه جات مخصوص و سبزیجات خشک معطر پر شده است. همچنین در طبخ آن از روغن زیتون و روغن کنجد و مغزهایی چون گردو و بادام و هویج و سیب زمینی در کنار ترشی های مخصوص عربی استفاده می شود. شتر شکم پر غذایی حجیم و سنگین به شمار می آید و حتی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است! به طوری که تنها یک تکه از آن می تواند کاملا شما را سیر کند. در سفر به دبی حتما این غذای خوش طعم و عالی گران قیمتی را تجربه کنید.

محبوب ترین غذاهای دبی

شاورما Shawarma

شاورما یک غذای مخصوص و پرطرفدار خاورمیانه ای است که از محبوب ترین غذاهای دبی به شمار می آید. گوشت به کار رفته در طبخ این غذای خوش رنگ و خوش طعم گوشت گوسفند، گوساله، مرغ یا ماهی است. هر کدام از اینها بنا به سلیقه شما در این غذا به کار می رود. اصالت این غذا به روسیه برمی گردد اما به علت محبوبیت آن در کشورهای خاورمیانه، این روزها دیگر به یک غذای ترکی یا عربی شناخته می شود و کسی نمی داند که روزگاری غذایی روسی بوده است و در سنت پترزبورگ طبخ می شده است. از دیگر مواد به کار رفته در شاورما های خوش طعم و اصیل می توان به پیاز، روغن کنجد، گوجه، سبزیجات، ادویه های عربی پر عطر و بوی مخصوص و زردچوبه اشاره کرد. نانی که شاورما در آن پیچیده می شود می تواند نان پینا، نان بلکی یا نان لبنانی باشد.

محبوب ترین غذاهای دبیشیش تاووک Shish Tawook

یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای دبی شاش تاووک است که به نوعی کباب خوش طعم و بو اطلاق می شود. این غذا شهرتی بین المللی دارد و در ترکیه، آذربایجان،‌ سوریه و لبنان هم طبخ و سرو می شود و منحصر به دبی و امارات نیست اما یکی از بهترین انواع آن را می توانید در دبی میل بفرمایید. این کباب که جزو لیست محبوب ترین غذاهای دبی به شمار می آید. شاید اگر در وهله اول آن را ببینید به شباهت زیاد آن به جوجه کباب ما ایرانی ها اشاره کنید اما می توان گفت طعم آن به خاطر نحوه پخت و ادویه ها و چاشنی های خاص عربی متفاوت از جوجه کباب ما ایرانی ها است و از غذاهای سنتی دبی به شمار می آید.

آشپز در طبخ این غذا ابتدا مرغ ها را در اندازه معمول این غذا تکه تکه می کند سپس با معجونی از ادویه های پر عطر و بوی عربی مزه دار می کند و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهد تا مزه بگیرد. سپس به آرامی در سیخ های نازک چوبی یا آهنی فرو می کند و روی آتش کباب می کند. از دیگر مواد به کار رفته در این غذای خوش طعم می توان به آب لیموی تازه، روغن های گیاهی، ماست، پونه کوهی، دارچین، میخک، فلفل سیاه،‌ فلفل دلمه ای،‌ جعفری ساطوری و خرد شده، رب گوجه اشاره کرد. تکه های مرغ به کار رفته در شیش تاووک از سینه مرغ هستند و فاقد استخوان می باشند و می توانید آن را با نان یا برنج میل کنید.

محبوب ترین غذاهای دبی

شاک شوکا Shakshuka

یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای دبی شاک شوکا است که نوعی املت به شمار می آید و غذایی ساده اما خوشمزه است و به راحتی و در کمترین زمان طبخ می شود. اصالت این غذا به ترکیه و منطقه مدیترانه بر می گردد اما امروزه می توانید بهترین شاک شوکا را در دبی میل کنید. این غذا فاقد گوشت است و در آن از بادمجان، گوجه، تخم مرغ، سیر و سیب زمینی استفاده می شود. اگر وگان یا گیاهخوار هستید، این بشقاب یک انتخاب عالی عربی برای شما خواهد بود که جزو محبوب ترین غذاهای دبی است.

محبوب ترین غذاهای دبی
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید