12

نوامبر
2022

مکان های دیدنی بلژیک

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 195 0
بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا و پایتخت آن بروکسل است. بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد. زبان هلندی (گویش فلاندری) در ۶۰٪ از مناطق بلژیک و فرانسوی در ۴۰٪ مناطق جنوبی مثل والونی است و در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهاد‌های دولتی رایج است کمتر از ۱٪ مردم بلژیک آلمانی‌زبان هستند که در شرق کشور زندگی می‌کنند. شاید بلژیک کشور کوچکی باشد، اما مجموعه ای مملو از مناظر زیبا است. دامنه مکان های ثبت شده توسط یونسکو در پایتخت بروکسل از سالن های اطراف میدان بزرگ و مجلل در قرن ۱۴ تا شهرک های آرت نوو ویکتور هورتا (Art Nouveau Victor Horta) در اوایل قرن بیستم متغیر است. بروژ با داشتن خیابان های قرون وسطایی حفاظت شده و کانال های آرامش بخش که هر ساله گروه های زیادی از گردشگران را فریب میدهد، یکی از جاذبه های مهم برای توریست ها میباشد. مسافرت در بلژیک تصاویری از ساختمان های قرون وسطایی، کانال های آبی دوست داشتنی و حتی شکلات های خوشمزه را به ارمغان می آورد. با این حال، در این کشور قابل توجه اروپایی، که با سرعت بسیار زیادی رو به جلو حرکت می کند مردم بسیار صمیمی هستند و از گردشگران خوششان می آید. از شهر های مدرن با مغازه های طراحی شده جالب و گالری های پر زرق و برق تا خیابان های سنگی که دارای موزه ها و تم های بومی هستند، همه این موارد بهترین مکان برای دیدار در بلژیک برای همه در یک تعطیلات لذت بخش است.

گنت گراون استین (Ghent Graven Steen) و شهر قدیمی

این قلعه بسیار با شکوه زمانی خانه بزرگ تعدادی از فلاندرها بود و آنها ایده های ساخت قلعه را از قلعه های عظیم صلیبیون که در سوریه ساخته شده بود، گرفتند. امروزه گورن استین یکی از بهترین نمونه های باقی مانده از قلعه های محصور شده در اروپاست که به خوبی از آن حفاظت شده است. دیوارهای بلند، محکم و ضخیم قلعه از آب های رودخانه لیو(Lieve) درست در وسط شهر قدیمی گنت و از پشت بام های خیابان های اطراف بالا میرود. در داخل، سالن ها و اتاق های طاقدار وسیع، نمایشگاه هایی از قلعه را ارائه میدهند اما ستاره واقعی نمایش، معماری خود قلعه است.فضای داخلی این قلعه با تالارها و اتاق‌های طاق‌دار، نمایشگاه‌های فوق‌العاده‌ای از سبک زندگی قرون وسطایی است. اما آن چه که تحسین همه‌ی بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزد، معماری بی‌نظیر قلعه است. برای اینکه چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و زیبایی از شهر را تماشا کنید از پله‌های قلعه بالا بروید و از بام آن، مناظر شهر را تماشا کنید.
جبهه‌ی فلاندر (Flanders)
برای بسیاری از گردشگران، قرار گرفتن بلژیک در خط مقدم جنگ جهانی اول، آن را به یک موزه‌ی زنده تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگران این کشور، برای بازدید از موزه‌ها و آثار مربوط به جنگ به بلژیک سفر می‌کنند. این میدان‌های جنگی علاوه بر اینکه از نظر تاریخی دارای اهمیت هستند، به عنوان مکانی برای یادبود و زیارت مورد توجه قرار گرفته‌اند. آرامگاه هزاران سرباز و سنگرهای زمان جنگ در این منطقه وجود دارند. علاقه‌مندان به تاریخ به این مجموعه سر می‌زنند و با تاریخ جنگ از نزدیک آشنا می‌شوند.

دره‌ی موز (Meuse Valley)

دره‌ی موز در جنوب بلژیک یکی از بهترین مناطق این کشور برای تماشای طبیعت و حومه‌ی سرسبز بلژیک است. برای اینکه از این فرصت فوق‌العاده استفاده کنید، سفری به این منطقه ترتیب دهید و از تماشای مناظر سرسبز و جنگل‌های انبوه لذت ببرید. در گوشه و کنار این جنگل‌ها، شهرهای کوچک و زیبایی را خواهید دید که در پس آنها، صخره‌های سنگ آهکی دیده می‌شود. شهرهایی مثل Namur و Dinant که با عنوان دروازه‌ی این منطقه هم شناخته می‌شوند. در این منطقه، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری متعددی وجود دارد. اگر می‌خواهید کمی فعالیت تفریحی و ورزشی را به سفر خود اضافه کنید، سفر به این منطقه بهترین فرصت است. ارگ‌های تاریخی بر فراز صخره‌های ناهموار و بناهای تاریخی دیگری هم در این منطقه وجود دارد اما جاذبه‌ای که بیش از همه توجه گردشگران را جلب می‌کند، طبیعت زیبای اطراف است.

خانه شهری ویکتور هورتا – بروکسل

اغلب ویکتور هورتا (Victor Horta) را به عنوان پدر جنبش آرت نوو می‌شناسند. خانه‌های شهریِ خلاقانه‌ای که در بروکسل ساخته شدند، چهره‌ی معماری غربی را در اواخر قرن نوزدهم تغییر دادند. هنگامی که خانه‌ی طراحی و آتلیه‌ی هورتا (Horta Maison & Atelier) برای تجلیل وی تصمیم به انتخاب یکی از چهار خانه‌ی شهری هورتا، که همه‌ی آن‌ها جزو میراث جهانی یونسکو هستند، گرفت، در نهایت خانه‌ی سابق هورتا را برای تجلیلش انتخاب کرد. این در حالی است که یونسکو هتل سولوِی (Hotel Solvay) را به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین و بلندپروازانه‌ترین اثر ویکتور هورتا در دوره‌ی آرت نوو معرفی می‌کند.

هالربوس یا جنگل آبی – هال

جنگل‌های بهاری با گل‌های استکانی آبی رنگ تنها متعلق به بریتانیا نیستند. این جنگل‌ها در سراسر اروپا وجود دارند. جنگل‌های آبی یا هالِربوس (Hallerbos) منظره‌ای دوست‌داشتنی را برای‌تان به نمایش می‌گذارند. زمان‌بندی در بازدید از این جنگل‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا این گل‌های بنفش و زیبا در ماه‌های آوریل و مِی باز می‌شوند و تنها چند هفته فرصت دارید به تماشای آن‌ها بروید. اگر قصد سفر به کشور بلژیک و علاقه به دیدن مکان های گردشگری بلژیک را دارید، با ما همراه باشید تا درخصوص گرفتن ویزای توریستی و گردشگری بلژیک، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. بلژیک از دیگر کشورهای اروپایی منطقه شنگن است که با داشتن جمعیت بسیار در مرکز یکی از مهمترین مناطق صنعتی دنیا قرار گرفته است و از مکان های گردشگری بسیاری برخوردار است. برای اخذ گذرنامه شینگن بلژیک، فرد باید در گام نخست، اسناد و مدارک مختلفی را جمع آوری نموده و آن ها را به سفارت مورد نظر ارائه دهند. از اصلی ترین پاسپورت های توریستی می توان به نوع تفریح و یا گردشگری آن اشاره کرد که شخص درخواست کننده بایستی ثابت کند که هدف اصلی آن فقط بازدید و گردشگری است.   زیرا دلیل اغلب گذرنامه های توریستی که با رد شدن (Rejected) همراه می شوند، عدم معین انگیزه سفر است. در واقع صنعت گردشگری در منطقه شنگن از اصلی ترین شیوه های کسب درآمد در اروپا محسوب می شود که با حضور گردشگران، چرخه اقتصادی بلژیک با روند صعودی همراه شده است.

انواع ویزای توریستی بلژیک

برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک، شیوه های متعددی وجود دارد که اصلی ترین رکن به منظور دریافت ویزای فوق، ارائه مدارک مورد نیاز است که در واقع اثبات می کند که بعد از سفر به این کشور از قاره اروپا و سکونت کوتاه مدت، قصد برگشت به ایران را دارید. از انواع متعدد گذرنامه های توریستی کشور بلژیک می توان به: ۱) گردشگری ۲) درمانی ۳) تجاری ۴) ملاقات با اعضای خانواده ۵) حضور در سمینار و یا همایش ها اشاره کرد که در زیر توضیحات جامع تری را ارائه خواهیم کرد: ویزای گردشگری: همان طور که بیان کردیم، یکی از مهمترین منابع کشور بلژیک، به صنعت گردشگری اختصاص دارد. مکان های گوناگون گردشگری کشور بلژیک مانند اماکن تفریحی، موزه ها، طبیعت زیبا و خوش منظر و غیره سبب گردیده که سالانه تقریباً ده میلیون توریست با ورود به این کشور از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنند. ویزای ملاقات با خانواده: ارسال دعوتنامه ای که از سوی یکی از اعضای خانواده شما که مقیم این کشور است، می تواند اقدامات لازم به منظور گرفتن ویزای توریستی بلژیک و یا سفر به آن کشور برای ملاقات افراد درجه یک خانواده را برای شما به راحتی فراهم کند. ویزای حضور در سمینار و یا همایش: بروکسل که پایتخت این کشور است، به عنوان یکی از مکان های برگزاری اغلب سمینارها و کنفرانس های بین المللی در عرصه های متعدد مانند مهندسی، کشاورزی، تکنولوژی و غیره در طی سال شناخته می شود. به همین منظور هر ساله اکثر افراد، خواستار حضور در این سری از همایش ها برای بالا بردن سطح فرهنگی و علمی هستند. لذا در صدد اخذ دعوتنامه از نهاد برگزار کننده می باشند که به منظور گرفتن ویزای توریستی بلژیک و اقامت کوتاه مدت در آن، بایستی اقدامات لازم را انجام دهند. ویزای تجاری: این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی دارای ساختاری تجاری و حمل و نقل مدرن و پیشرفته ای است که سبب گردیده تا کشور بلژیک فرصت مشارکت و همراهی بسیار اقتصادی با دیگر کشورهای همسایه را به دست آورد. لازم به ذکر است که اقتصاد این کشور بر پایه لیبرالیسم و براساس خدمات است. این کشور اروپایی با تغییرات بازار محدودتری همراه هستند که این امر سبب تقلیل نرخ تورم در کشور بلژیک شده است. براساس کلیه شرایط عنوان شده، سالانه اشخاص بسیاری به منظور بازبینی موقعیت برای تاسیس کسب و کار و همچنین دستیابی به بهترین موقعیت شغلی به گرفتن ویزای توریستی بلژیک و سفری به یادماندنی اقدام می کنند. ویزای درمانی: در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی، این کشور پیشرفت های قابل ملاحظه ای را به دست آورده است. به شکلی که اخیراً یکی از اصلی ترین صادرات بلژیک به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص دارد. بهتر است بدانید که این کشور یکی از کشورهای پیشتاز در عرضه خدمات درمانی در زمینه انواع سرطان ها به خصوص تومورهای استخوانی و مغزی است. به همین منظور هر ساله اغلب بیماران با عرضه توان مالی و مدارک پزشکی به منظور پرداخت هزینه درمان برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک و اقامت در آن برای انجام پروسه درمانی، اقدامات لازم را انجام می دهند.   جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق تیم مجرب کهن سیر نسبت به شرایط و نحوه اخذ ویزا تماس حاصل بفرمایید.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید