پاییز به کجا سفر کنیم

30

آگوست
2022

پاییز به کجا سفر کنیم

ارسال شده توسط: کهن سیر/ 96 0
پاییز، پادشاه فصل‌ها است و زیبایی‌های خاص و طرفداران خاص خود را دارد. بیشتر گردشگران حرفه‌ای، برای لذت بردن از آب و هوا و تماشای هزاران رنگ، فصل پاییز را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. با توجه به آب و هوای بسیار مطبوع و زیبایی های رنگارنگ طبیعت فصل پاییز، هر انسان آرامش طلبی میتواند با سفرهای خارجی در پاییز از این فصل زیبا لذت ببرد. یکی از فاکتورهایی که در سفرهای خارجی حائز اهمیت است ،انتخاب مناسبترین زمان سفر به کشورهای مختلف دنیا است . برخی از نقاط در سراسر کره ی زمین انگار فقط برای سفرهای پاییزی به آن ها آفریده شده اند. آب و هوای این مناطق در فصل پاییز به قدری خوب و مناظر طبیعیشان به قدری زیبا هستند که واقعا حیف است که به آن ها سفر نکرد و آن مکان ها را ندید.  

لهستان (Poland) یکی از تورهای خارجی در فصل پاییز

در این کشور چشم اندازهای بی نظیر، آثار معماری غنی، کوه ها و طبیعت منحصر بفردی به چشم می خورد. شهر Zakopane یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بخصوص در فصل سرما است و امکان کوهنوردی را برایتان فراهم می کند. رستوران های کلبه ای با بهترین غذاها، در دامنه این کوه ها پذیرای توریست ها است. یکی دیگر از شهرهای محبوب لهستان Krakow است که قدمت زیادی دارد، و معماری تاثیر گذار سبک رنسانس در آن به چشم می خورد. چه برای خرید، اسکی و یا گشت و گذار، مطمئنا از سفر به لهستان نهایت لذت را خواهید برد.

هند

یکی از پرطرفدارترین و ارزان‌ترین کشورها برای سفر در فصل هزار رنگ پاییز، هند است. هند یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیا است که زیبایی‌ها، رنگ‌ها و مناظر متنوعی را در خود جای داده است. این کشور دارای فرهنگ بسیار کهن و پرباری است و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن را نمی‌توان در چند خط توصیف کرد. بهترین زمان سفر به هند بین ماه‌های اکتبر و مارس است زیرا دمای هوا پایین‌تر بوده و آب و هوا برای گشت و گذار دلپذیر در هندوستان رنگارنگ بسیار مناسب است.

مالزی

مالزی کشوری در جنوب‌شرق آسیا است که فرهنگ و تاریخ متنوع، مراکز خرید مدرن و لوکس، طبیعت بکر و تفریحات ساحلی و دریایی را یکجا با هم دارد. با هر سلیقه یا علاقه‌ای که باشید می‌توانید سفری لذت‌بخش به این کشور جذاب داشته باشید. اواخر ماه سپتامبر تا دسامبر بهترین زمان سفر به این کشور دیدنی است چرا که در این مدت مالزی خلوت‌تر و آرام‌تر است و به‌ راحتی می‌توانید به دیدن جاذبه‌های گردشگری مالزی بروید و از تفریحات آن لذت ببرید.

ترکیه

از جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی ترکیه تا به حال خیلی گفته ایم و پر واضح است که این کشور فوق العاده زیبا و پر امکانات برای گردشگرانش، یکی از بهترین مقصدها برای همه در سراسر جهان و علی الخصوص ایران است اما یکی از ویژگی های ترکیه این است که برای سفرهای پاییزی بسیار از هر نظری که فکرش را بکنید، مقصد مناسبی است. از آن جا که ترکیه از همه طرف با کوه های بلند و دریاها احاطه است می توان گفت که در آن می توان در هر نقطه ای آب وهوای متفاوتی پیدا نمود. بگذارید اینگونه بگوییم که در هر موقعی از سال در ترکیه، می توان هر ۴ فصل را پیدا نمود. اما با توجه به این که هدف ما سفرهای پاییزی و ترکیه است، باید بگوییم که با این که در پاییز باید هر لحظه منتظر شروع تغییرات ناگهانی آب و هوا و همین ‌طور بارش ناگهانی باران باشید اما در ماه ‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر که برابرند با ماه های اوایل شهریور، مهر، آبان و اوایل آذر ماه می توانید به این کشور سفر کنید و از آب و هوای پاییزی آن لذت ببرید چرا که، در این فصل مناظر زیبایی در سراسر ترکیه می توان مشاهده نمود.

استرالیا

استرالیا هم از آن کشورهایی است که سفرهای پاییزی به آن همراه با اتفاقات بسیار خوب و دیدنی های طبیعی زیاد با آب و هوای بسار مناسب است. آیا می دانستید که استرالیا ششمین کشور بزگ جهان است و یا مرز خاکی با هیچ کشوری در سراسر کره ی زمین نیست و یا این که در کوچک ترین قاره ی جهان یعنی اقیانوسیه قرار گرفته است و یا حتی این که فصل ‌ها در استرالیا خلاف نیمکره ی شمالی زمین هستند؟ از این ها که بگذریم، می رسیم به این سوال که چرا می گوییم که برای سفرهای پاییزی استرالیا یکی از گزینه های مناسب است. آب و هوای استرالیا به دلیل وسعت زیاد این کشور در هر نقطه ی آن متفاوت است و بسیار متاثر از جریانات اقیانوسی است. در این کشور بیشتر شاهد فصل ‌های بارانی و خشک هستیم و در کل می توان گفت که آب و هوای استرالیا، گرمسیری دارد. با این حال بیشتر نقاط این کشور چهار فصل را تجربه می ‌کنند. در استرالیا از سپتامبر، اکتبر و نوامبر که برابر است با اوایل شهریور، مهر، آبان و اوایل آذر ماه، فصل بهار است و از ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه که برابر است با اوایل آذر، دی، بهمن و اسفند، فصل تابستان است و از این رو می توانید از آب و هوای کاملا برعکس این کشور لذت ببرید. اگر از آن دسته افرادی هستید که گرما و فصل بهار و تابستان را دوست دارند، می توانید با این که در پاییز هستید اما در استرالیا آب و هوایی بهاری را در اطراف خود داشته باشید!  

سفر به تایلند درفصل پاییز

از بهترین سفرهای خارجی در پاییز میتوان از سفر به کشور تایلند نام برد. کشور تایلند به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در نزدیکی خط استوا هست بنابر این تابستانهای گرم و سوزانی دارد،اما سفر به این کشور زیبا در فصل پاییز میتواند برای گردشگران سفری خاطره انگیز و مملو از هیجان باشد. مالزی کشوری است با مکانهای بسیار زیبا و مهیج ،این کشوراز نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک خط استوا بوده و در جنوب شرقی قاره ی پهناور آسیا قرار گرفته است .نزدیک بودن مالزی به خط استوا و دارا بودن آب و هوای گرم و مرطوب و بارانی باعث شده که این کشور دارای پوشش جنگلهای انبوه باشد. مالزی از جمله کشورهایی است که برای بهترین سفرخارجی در پاییز در بین ایرانیان رواج دارد.هوای مطبوع و زیبایی جنگلهای خیره کننده ی مالزی در فصل پاییز دل هر بیننده ای را می رباید. کسانی که آب و هوای خنک را برای گردش دوست دارند میتوانند فصل پاییز را برای رفتن به مالزی وسفر خارجی پاییز خود انتخاب کنند.   برای مهاجرت و مسافرت به خارج از ایران می‌توانید از طریق تیم مجرب کهن سیر نسبت به شرایط و نحوه اخذ ویزا آگاهی حاصل کنید.
اشتراک در

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید